Hoi allemaal ;)
Sinds deze week merk ik dat mijn kindje echt behoefte krijgt aan een tussendoortje. Ze krijgt tussen 12/12.30 een broodje + 120cc fles en rond 16.30 haar avondeten. Eerder wou ze niks weten van een tussendoortje maar ik merk nu toch dat ze honger heeft.
Ik maak eigenlijk al haar maaltijden zelf. Gewoon omdat ik het fijn vind dat ze vers eet en dan weet ik precies wat er in zit.
Wat geven jullie zoal als tussendoortje? Ze is 8 maand nu.
Meestal na het avondeten krijgt ze ook wat yoghurt (niet veel).. zou je het ...
Ja ze krijgt het echt als tussendoortje..
En soms als ze der portie eten op heeft en ze wil nog iets geef ik haar gerust nog 10 lepels yoghurt..
Ik denk maar zo..
Liever fruit, groente (geef soms reepjes komkommer) of yoghurt..
I.p.v. baby Toetjes, koekjes, maisvingers, soepstengels etc..
Dan is het meer een snack dan iets gezond..
En yoghurt is dan een gezonde optie..
Dan maar wat meer op een dag, een andere dag eet ze meer fruit, groente, brood of avondeten..
Doen wij zelf toch ook? 😄
Wij wisselen een beetje af qua tussendoortje:
- fruit (soms met een halve liga er door)
- soepstengel
- halve boterham
- yogurt
Nu geef ik na het tussendoortje nog een beetje melk, maar dit ga ik steeds een beetje afbouwen
Wij merkten dat ook sinds deze week en nu krijgt ze af en toe een maisvinger. Niks mis mee, 100% mais.
Verder las ik vandaag ergens ook iets over bananenpannekoekjes (ei en banaan). Wil ik ook eens gaan proberen, krijgt ze ook gelijk wat ei binnen af en toe.
Ja het is heel simpel. Kies wat groente, ik had brocolli dop erwten en tomaat, broccoli even voorgekookt. Allemaal in kleine stukjes in de muffin bakjes, paar eieren loskloppen en dan de bakjes opvullen, eventueel even roeren. Oven op 190 graden, 15min en klaar!
Hoe geef je die cracottes? Ik vind ze best wel hard namelijk en m'n zoontje heeft nog geen tanden. Bij de kinderopvang krijgt hij ze ook, maar ik vind het zelf nog beetje eng