12 Reacties

2 jaar geleden

Ons zoontje wordt zondag 1 en willen ook volgende maand weer beginnen voor een 2e. Als het net zo vlot ging als bij de eerste, dan zijn we over 2 maanden zwanger hihi 🤭

2 jaar geleden

Tussen onze oudste 2 zit 20 maanden en wij vonden het leuk omdat ze dan dicht op elkaar zitten en dan samen konden spelen(nou doen ze dit niet heel vaak)😉 maar dat was wel een reden voor de tweede toen. Nu hebben we nog een kleintje van bijna 1 en de oudste 2 zijn 9 en 7 verschil is nu groot maar wat zijn ze blij met hun broertje 🥰

2 jaar geleden

Voor ons is het argument dat wij graag een kleine leeftijd verschil willen. Maar ook dat we weer een IVF traject in moeten. Met onze huidige zoon was het in één keer gelukt maar wie weet hoe het deze keer gaat. En wij zelf worden er ook niet jonger op zijn allebei 35

2 jaar geleden

Ik heb drie kinderen. Tussen de oudste en de middelste zit 3 jaar en 7 maanden. Tussen de middelste en de jongste zit 1,5 jaar. Het heeft beide zijn voordelen en nadelen. Het grotere leeftijdsverschil vond ik vooral fijn in het stuk. De oudste was zelfstandiger kon ook af en toe voor zichzelf spelen en je kon al beter uitleggen waarom hij moest wachten. Het nadeel vond ik, de vrijheid die ik had gekregen met het ouder worden van de oudste was ik opeens weer kwijt. Je hebt opeens weer nachtvoedingen en alles, ik vond dit heel zwaar. Het kleinere leeftijdsverschil is een beetje het omgekeerde. Het voordeel was dat ik nog redelijk gewend was er snachts uit te moeten. En of je nou 1 of 2 luiers moet verschonen dat ging en gaat nog steeds rap achter elkaar. Het nadeel is dat beide kinderen nog met alles moeten worden geholpen en daardoor ben je constant bezig. Elk leeftijdsverschil is anders

2 jaar geleden

Onze oudste is bijna 3 en de jongste bijna 1 jaar. Vind het een prima leeftijdsverschil. Ook voor onszelf qua zorg 🙂 kon aan de oudste uitleggen wat ik ging doen bijv.

2 jaar geleden

ons zoontje is 30 juni jarig en word dan 1 jaar en ben zelf nu 19 weken in verwachting straks anderhalfjaar verschil ongeveer. ons leek het leukst als ze kort op elkaar zijn

2 jaar geleden

Onze dame wordt 23 juni 1. Ik ben nu 19 weken zwanger. Ze is dus 1 jaar en 4 maanden wanneer de 2e komt. Iets sneller dan ik zelf in gedachte had maar zeker welkom. Zelf had er van een paar maanden extra tussen mogen zitten zodat ik zeker wist dat ze zelf kan lopen. Leeftijd van mij speelt mee in het besluit om niet te veel leeftijdsverschil er tussen te willen. Ik wil er misschien nog 1 en dan wil ik de eerste 2 uit de luiers hebben. En elke keer opnieuw beginnen met slechte nachtrust wanneer je net door kan slapen zag ik ook niet zitten. Dus vandaar de eerste 2 dicht op elkaar

2 jaar geleden

Ons zoontje word 30 juni 1 jaar, en begin augustus zal ons dochtertje geboren worden. 13 maanden zullen ze schelen ❤️. Geen bewuste keuze geweest haha, maar meer dan welkom 🤗

2 jaar geleden

Wij zijn sinds deze maand begonnen voor een tweede kindje 😊 we vinden het allebei heel spannend! Wij willen er sowieso 2 en hebben besloten dat we even een paar jaar gaan knallen en dat het ons straks ook (hopelijk) rust gaat bieden als ze beiden (ongeveer) tegelijkertijd uit de luiers en op school zitten. Dan krijgen wij ook meer ruimte. We vinden het beide ook leuk om te werken (werken beide 4 dagen) en zien er een beetje tegenop om over bijvoorbeeld 2 jaar weer helemaal opnieuw te beginnen met de babytroubles 🙃 dan maar nu even een paar jaar doorbikkelen en straks wat meer ruimte

2 jaar geleden

Hier zit 13 maanden tussen mijn jongens. Ik wilden heel graag snel een 2de maar ik moest 1 jaar wachten omdat ik een keizersnede heb gehad. Het is zeker pittig omdat de oudste nog zo veel aandacht wilt. Maar ze zijn allebei super gek op elkaar, en ze gaan steeds mee samen spelen. Ze kunnen echt niet zonder elkaar🥰

2 jaar geleden

Reactie op Leviatha

Voor ons is het argument dat wij graag een kleine leeftijd verschil willen. ...
Hoi Leviatha, Een beetje off topic en misschien heb je het al lang gedaan, maar wij hebben hetzelfde, moeten ook weer een IVF traject in en ondanks aanwezige cryo’s, is de wachttijd bij ons op een 1e gesprek 9 maanden en daarna nog 4 maanden tot de daadwerkelijke behandeling.. vervelend hè dat je daar ook nog over na moet denken…

2 jaar geleden

Reactie op jamie2807

Hoi Leviatha, Een beetje off topic en misschien heb je het al lang gedaan, ...
ik had me eigenlijk nog niet in de wachttijden verdiept aan gezien we de vorige keer geen wachttijden hadden🫣Helaas zijn wij nog niet op gesprek hebben net van de week de verwijsbrief aangevraagd bij de huisarts.