19 Reacties

2 jaar geleden

Vorige week voor het eerst uit eten geweest. Iedereen hield der bezig dus dan is ze gezellig. En een stukje gereden in de middag zodat ze goed sliep😅😂

2 jaar geleden

Ik zou persoonlijk een oppas regelen, wij hebben dit zelfde toevallig van de week gehad, maar ik weet gewoon dat mijn zoontje niet gezelliger wordt na 18:00 uur😂 dus we hebben oppas geregeld en hij heeft heerlijk in zn eigen bedje geslapen en wij hadden ook geen babydingen aan ons hoofd even!

2 jaar geleden

Ik zou dan de kinderwagen meenemen en als hij moe word daarin leggen, rondje lopen buiten tot hij slaapt en bij mij neerzetten en verder vieren. Denk kwa eten gewoon thuis om dezelfde tijd eten geven en aan tafel een beetje mee laten snacken.

2 jaar geleden

Ik zou inderdaad ook niet uiteten gaan met een baby van 10 maanden oud. Daar heeft familie dan gewoon begrip voor te hebben denk ik dan maar. Ik pas eigenlijk voor niets zijn slaap en eet schema aan en anders neem ik het campingbedje mee zodat we wel gewoon weg kunnen met hem.

2 jaar geleden

Wij zij al een aantal keer uiteten geweest met onze kleine meid, nu 9 maanden. Wel gaan wij altijd vroeg 16:30-17:00 en dan nemen we haar hapje mee. We zorgen dan dat we rond 18:30 wel weer richting huis gaan. Dat gaat altijd goed! We kijken en luisteren dan ook goed naar haar, genoeg is genoeg en dan gaan we ook gelijk naar huis. Zo houd ze er een positieve ervaring aan en wij ook. Ik denk dat voor ons pas om 18:00 gaan toch voor problemen zorgt, logisch ook want dat houdt ze nooit vol... Een beetje rekken tot 19-19:30 zou misschien nog net kunnen, maar dan is de koek echt op denk ik...

2 jaar geleden

Wij nemen onze dochter vaak mee uit eten, maar hebben dan ook een ander ritme. Je zou eventueel kunnen proberen om het slaapje daarvoor wat te rekken zodat ze wat later naar bed gaat en dus in de avond wat langer wakker kan blijven. Als dat niet gaat zou ik je kindje de stress niet aan doen om toch uiteten te gaan, maar dat is mijn mening. Veel succes!

2 jaar geleden

Als wij uit eten gaan, dan doe ik de kleine daarvoor nog even een uurtje in bed. Dan maak ik haar eerder wakker van haar middag slaapje, zodat ze ook weer eerder moe is. En dus nog even een dutje kan doen rond 5/6u. En dan nemen we de wandelwagen mee, om evt te kunnen liggen. Want zolang in een kinderstoel erbij lijkt me niet fijn. Nog een hapje eten/fles mee, en dan daar lekker stukjes mee knabbelen.

2 jaar geleden

Wij zijn al een aantal keer uit eten geweest maar wel op de tijden die bij zijn slaapjes paste. Dus om 19, 19.30uur weer thuis. Als je om 18uur gaat eten zou ik een oppas regelen, je zit zelf denk ik niet echt rustig als de kleine toch moe begint te worden en begint te zeuren.

2 jaar geleden

Onze dochter van 9 maanden is ook al een paar keer mee uit eten geweest, ging heel goed. We zorgden er steeds voor dat wij eerst bestelden, dan in de wachttijd op het eten kon zij haar hapje krijgen en dan was ze daarna even voldaan en rustig aan het spelen in de kinderstoel aan tafel terwijl wij ons eten op konden eten.

2 jaar geleden

Hier ook al uiteten geweest met ons zoontje. Persoonlijk zou ik niet afzeggen omdat je een kindje hebt. Dan beperk je jezelf toch ook erg? Bovendien ben ik echt wel van ritme en structuur maar als je er nooit vanaf afwijkt, gaat je kindje er ook niet goed op reageren. Ik zou hem eten geven om dezelfde tijd, of iets later en dan nog een snackje geven. Kinderwagen mee voor als ie moe wordt. Ik zou dan weer niet tot het eind blijven als je merkt dat je kindje het niet naar zijn zin heeft en huilerig/moe is. Voor je kindje niet, maar ook voor jezelf heb je er dan niks meer aan. Vaak maak je je van te voren heel druk, maar valt het achteraf best mee. Geniet ervan!

2 jaar geleden

Hm 18.00 is wel echt een vervelende tijd als dat zo dicht tegen bed tijd aan zit. Wij gaan meestal uit lunchen omdat dat precies tussen de twee slaapjes invalt. Slaapt je kindje een beetje in de wagen of draagzak? Misschien denkt ze er helemaal niet aan dat het niet handig is met een baby en is vragen om een andere tijd een goed idee. Toen wij zelf nog geen kinderen hadden maar wel de eerste neefjes en nichtjes geboren werden hadden we ook vaak familie dingen rond etenstijd, thuis of in niet zulke kindproof locaties. Was geen succes, gestresste ouders, huilende baby's/ peuters, maar ook voor de rest was het niet fijn. Ik dacht toen altijd al waarom doen we niet gewoon een brunch of lunch, of gaan we een stuk eerder naar iets informeels als een pannekoekenhuis. Nu er meer kleine kinderen zijn gebeurd dat eindelijk en het is voor iedereen veel relaxter.

2 jaar geleden

Wij zijn onlangs meerdere keren met onze 9 maanden oude baby uit eten geweest, vooraf het menu van het restaurant bekeken om te zien of er iets voor hem te bestellen viel , hij eet namelijk al goed mee met rijst , of macaroni of stamppot bijvoorbeeld. Wanneer dit op de kaart stond hebben we dit in het restaurant als maaltijd gegeven en bij het andere restaurants hebben we vooraf zijn avondeten gegeven en in het restaurant mocht hij proeven van allerlei dingen. Moe werd hij uiteraard wel, half 8-8 uur zijn we naar huis gegaan en in de auto heeft hij toen een kort slaapje gedaan, thuis z’n fles en daarna lekker slapen. Onze zoon wordt savonds eigenlijk niet zo gauw jengelig, ook al is hij soms 4-5 uur achter elkaar wakker van de middag tot naar bed gaan savonds. Ik zou zeggen gewoon proberen, lukt het echtttt niet, dan ga je naar huis, maar het valt waarschijnlijk allemaal mee en dan zul je zo blij zijn dat je gegaan bent en zo trots op hoe je kindje het doet. Veel plezier

2 jaar geleden

Reactie op lienamom

Wij zijn onlangs meerdere keren met onze 9 maanden oude baby uit eten gewee ...
Oja en hij heeft de hele tijd in de kinderstoel gezeten en we hielden hem bezig met proeven en drinken en speelgoed en was super gezellig

2 jaar geleden

Bedankt voor de reacties allemaal! Heb gevraagd of het wat eerder kan (17:00 uur). Als dat niet kan dan proberen we een late middag dut in te lassen. Eten proberen we dan thuis en wat te knabbelen mee of bestellen in het restaurant. Vind het wel spannend maar zoals sommigen al zeiden, gewoon proberen dan merken we gauw genoeg of het voor herhaling vatbaar is op deze manier 🤞

2 jaar geleden

Ons zoontje gaat graag mee uit eten, of lunchen! Zorg dat ik altijd wat te snacken mee heb, of een stokbroodje vooraf bestel, en daar kleine stukjes van af brokkel haha. Wel is het niet meer uitgebreid tafelen, maar dat is helemaal niet erg! Ik vind het gezellig 💙

2 jaar geleden

Reactie op DWB

Ons zoontje gaat graag mee uit eten, of lunchen! Zorg dat ik altijd wat te ...
Wat een schatje 🥰 wel zo gezellig met de kleine mee idd! Het eten is bij ons altijd een kliederboel dus ben benieuwd hoe dat gaat in een restaurant 🤪

2 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Wat een schatje 🥰 wel zo gezellig met de kleine mee idd! Het eten is bij ...
Haha, nou hier ook hoor! Daar zijn ze kids vóór toch 😛!! O en neem genoeg kleine speelgoedjes mee zo dat hij zich blijft vermaken haha! Komt allemaal goed joh! 💙

2 jaar geleden

Ik had hier ook altijd een struggle mee en dacht dat ze zich niet zou vermaken voor eventjes. Maar ze heeft zich prima vermaakt en ook goed haar eigen groente gegeven. En als t echt niet gaat kun je nog altijd gaan.

2 jaar geleden

Onze zoon gaat vanaf het begin al mee uit eten en lunchen. Dit doen we ook regelmatig en tegenwoordig bestellen we voor hem ook gewoon een maaltijd en smikkelt hij heerlijk mee. Soms even op schoot of de grond. Hij vermaakt zich altijd prima