5 Reacties
2 jaar geleden
Hier een klein dramatisch schatje, die heel graag een keel opzet. Het is echt z'n karaktertje, erg ongeduldig en als iets hem niet zint.. (wat dus van alles kan zijn). Hoe wij het aanpakken:
- zelf rustig blijven
- de emotie voor hem verwoorden (je vindt het jammer dat je niet met het stopcontact mag spelen hè, wat vervelend etc.).
- activiteiten duidelijk afsluiten en voorbereiden > we gaan zo eten, bijna dit/dat, nog heel even spelen..
- als hij echt iets uitprobeert, bijv plant van tafel trekken, duidelijk zijn naam en 'nee' zeggen, ook mimiek en lichaamshouding daarbij laten aansluiten (dus even streng kijken). Oogcontact daarbij maken. Als het niet werkt, pak ik het af. Maar vaak schudt hij dan keurig z'n hoofdje en druipt af haha😄. O ja, en niet proberen te lachen als ie het toch doet.
Als je dochtertje het nu alleen goed vindt als ze geholpen wordt met lopen, lijkt het me vooral frustratie omdat ze het zo graag wil. Ik zou er alleen niet altijd aan toegeven, want dan leert ze dat jammeren het gewenste effect heeft natuurlijk.
2 jaar geleden
Onze kleine kan ook heel fel zijn als het hem niet zint haha...
Wat ik doe is rustig blijven en rustig tegen hem praten. Als hij het echt heel bont maakt dan zeg ik zoiets van: 'We gaan hier niet bazen. Want dat vind mama niet zo leuk!' Dat zeg ik dan op een rustige toon natuurlijk. Als ik rustig blijf dan merk ik dat onze kleine ook de rust kan bewaren. En het weer snel voorbij is. Het heeft in mijn ogen geen zin om mezelf te gaan verlagen naar zijn gedrag want dat is voor hem alleen maar leuk haha
2 jaar geleden
Bedankt voor jullie reactie dames, wat ik ook van anderen hoor gaat het voornamelijk om het blijven praten en rustig blijven. Uitleggen wat je doet en waarom en vooral laten ‘merken’ dat je je kindje begrijpt
2 jaar geleden
Reactie op Frumpsie
Hier een klein dramatisch schatje, die heel graag een keel opzet. Het is ec ...
Off-topic maar het is me bijgebleven dat jullie een hele tijd geleden een slaaptraining hadden gedaan met jullie zoontje (ik meen die met paar min huilen en dan weer even geruststellen en dan weer wat langer laten huilen enz., Ben even vergeten hoe die heet) en dat je daar toen wel enthousiast over was. Heeft dat aangehouden? Slaapt je kindje nu nog steeds door?
Hier is het nog steeds ellende en ik herken mijn zoon erg in jouw karakter beschrijvingen altijd, vandaar dat ik benieuwd ben.
2 jaar geleden
Off-topic maar het is me bijgebleven dat jullie een hele tijd geleden een s ...
Ja, klopt! Met 6 maanden hebben we de slaaptraining gedaan en sindsdien slaapt hij door. Volgens mij zijn er maar 2 nachten geweest die wat moeilijker waren, maar verder gaat het echt super goed! Dus die slaaptraining heeft voor bij ons echt geweldig geholpen, ik vind het echt een aanrader!