43 Reacties

2 jaar geleden

Mag ik vragen hoe lang ze in de ochtend slaapt en in de middag en wat de wakkertijden in de ochtend en de middag zijn die je aanhoudt ?

2 jaar geleden

Mag ik vragen waarom je lavendelolie doet in de diffuser van een baby? En wat krijgt ze te eten en wanneer krijgt ze dit allemaal. Ik struggelde ook heel erg met m’n dochter naar bed brengen en was vaak uren bezig met haar rustiger krijgen. Ik heb mij toen voorgenomen om alles zo rustig en natuurlijk mogelijk te houden. Ik volg haar in haar dutjes en eetmomenten, maar ik houd wel echt aan dat we om 7:00 uur opstaan en zij om 19:30 uur weer in bed ligt. Ik doe haar om 19:00 uur in bad en ze krijgt dan haar laatste fles. Als ze daarna nog wakker wordt dan geef ik haar wat water of 150+5 kv. Ze slaapt nu gelukkig ook het meeste door zonder nachtvoeding. Succes!

2 jaar geleden

Tussen de 6-9 maanden kan het derde dutje eraf. Ik zou het eens proberen als ik jou was en de bedtijd wat vervroegen. 20:30 uur best laat voor die leeftijd.

2 jaar geleden

Is 2u wakkertijd op 10maanden ook niet wat weinig? Van wat ik gelezen heb, zou 'ideaal' zijn nu: opstaan, 2u wakker, 1e dutje, 3u wakker, 2e dutje, 4u wakker, bedtijd. Zo gaat het hier ook niet hoor 😅 hier een jochie die al sinds dik 6 maanden nog maar 2 dutjes doet, net omdat het ook altijd zo'n gevecht werd. En na het 2e dutje soms wel 5u wakker is. Bedtijd is wel altijd standaard 18:30/19u. Maar daar doet ie het goed op, dus laat ik het maar zo. Maar een standaard wakkertijd van 2u denk ik dat op deze leeftijd echt weinig is. Het varieert ook wat meer tussen de verschillende slaapjes en is niet meer zo vast. Zou kijken of het lukt de 2e dut wat later te krijgen en de 3e gewoon te laten wegvallen.

2 jaar geleden

Hier 9,5 maand en dutje om 10:30 en rond 14:30 nog een keer. Dan 19:30 naar bed. Dutje 1 duurt max 45 min/30 min. 2e dut 1-1,5 uur. Daarna nacht in. 3 dutjes doet ze al niet meer sinds 4 maanden oud

2 jaar geleden

Reactie op SavannahSade

Hier 9,5 maand en dutje om 10:30 en rond 14:30 nog een keer. Dan 19:30 naar ...
5/6 maand oud (typo)

2 jaar geleden

Wellicht is dit de fase waarbij de kleine over gaat van 3 naar 2 slaapjes. Wakkertijd van 2 uur lijkt voor mij nogal kort bij 10 maanden hoewel elk kindje natuurlijk anders is. Zoals eerder genoemd kun je langzaamaan toewerken naar het 2-3-4 ritme of beginnen met 2-3-3-3. Zo elke keer beetje bij beetje de wakkertijd verlengen. Hier hebben we met 10mnd inmiddels een wakkertijd van 3-3,5 tussen de dutjes en bedtijd. Eerste dut ergens tussen 9:30-10:00 tweede dut ergens tussen 14:00-14:30 en bedtijd inmiddels 19:00-19:30.

2 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Wellicht is dit de fase waarbij de kleine over gaat van 3 naar 2 slaapjes. ...
Wij wiegen (nog). Soms protesteert hij maar geeft hij zich na een tijdje toch over aan de slaap. Heel af en toe lukt het niet (kwam vaker voor in de periode van de overgang van 3-2 dutjes) dan gaan we wat anders doen en proberen we het later nog een keer. Als het derde dutje wordt overgeslagen kun je ook proberen bedtijd te vervroegen zodat ze niet zo overactief word?

2 jaar geleden

Zoals de andere moeders aangeven denk ik ook dat wakkertijd van 2 uur best kort is. Onze dochter (9 maanden) zit nu op 3 uur. En tussen middagdutje en bedtijd soms wel 4 uur. Ze gaat dan rond 18:30/19u naar bed. Ik zou proberen of je haar wakkertijd iedere dag iets langer kan maken om haar langzaam te laten wennen. Zo kom je ook beter met de tijden uit en heeft ze ook geen derde dutje meer nodig. Het is trouwens echt niet raar dat ze deze weigert, het hoort bij de leeftijd om naar 2 dutjes te gaan. Hopelijk kom je er zo uit en gaat het slapen dan ook makkelijker!

2 jaar geleden

Hier ook 2-3-4 ritme, 2 dutjes dus, en bijna 10 maanden.

2 jaar geleden

Ze kan wel 2 dutjes lijkt mij en bedtijd vervroegen ja lijkt mij veelste laat ...

2 jaar geleden

Allemaal natuurgeluiden en geurtjes ??? Waarom ? Denk je dat dat helpt slapen is gewoon stille kamer toch ?

2 jaar geleden

Volgens mij is een 3e dutje niet meer nodig. Ze kunnen ook rond 10 maanden al langer wakker blijven dan 2 uurtjes. Mijn zoontje heeft al een paar maandjes nu 2-3-4 ritme. 07:00 wakker 09:00-10:00 ochtendutje 13:00-15:00 middagdutje 19:00 naar bed 20:30 naar bed is wel laat vind ik zelf, dat houdt ze idd niet vol van 14:30 tot 20:30.

2 jaar geleden

Ik zou in plaats van 3 dutjes 2 dutjes gaan toepassen en de bedtijd gaan vervroegen. Zoals vele hier zeggen het 2-3-4 ritme toepassen of wat wij vaak doen is nog 2-3-3 ritme. Omdat 4 uur wakker zijn aan 1 stuk door vaak nog te lang is voor onze kleine. Hij doet dan de middagdut tot (als ie zin heeft haha) tot een uur of 3/kwart over 3. En gaat dan rond half 7 naar bed. Dat werkt bij ons heel goed

2 jaar geleden

Reactie op Amanda9

Mag ik vragen hoe lang ze in de ochtend slaapt en in de middag en wat de wa ...
In ochtend meestal een uurtje en dan rond de middag 1,5u. Soms slaapt ze ook 2uurtjes. In de ochtend is ze al echt snel terug moe tov de namiddag. Ze heeft echt lang op 1,5u wakker tijd gezeten. Echt nog mazr sinds kort 2uur. Ze is dan ooo echt moe dus ik steek ze dan ook in bed vanaf ze aangeeft moe te zijn.

2 jaar geleden

Mag ik vragen waarom je lavendelolie doet in de diffuser van een baby? En w ...
Lavendel zorgt voor rust en ontspanning ☺️ Smorgens krijgt ze flesje en dan meestal rond 10u fruitje en rond de middag groenten en dan s avonds flesje en tssn 21:30-22u geven we ze nog eens een flesje.

2 jaar geleden

Tussen de 6-9 maanden kan het derde dutje eraf. Ik zou het eens proberen al ...
Ja normaal gaat ze tussen 18-19u de nacht in hoor. Gisteren was echt moeilijk… en dat gebeurd vaker tegenwoordig…

2 jaar geleden

Reactie op amalurra

In ochtend meestal een uurtje en dan rond de middag 1,5u. Soms slaapt ze oo ...
Wij hebben thuis ook lang gestoeid namelijk. Wat voor ons nu werkt is altijd om dezelfde tijd wakker maken in de ochtend. Bij ons is dat 07.15 en dan houden we in de ochtend altijd 2,5 uur wakkertijd aan wat het gemiddelde is voor deze leeftijd. We maken hem daarna wakker na 45 min. We deden dat eerst niet, maar dan ging die in de ochtend lang slapen en middag heel weinig. En dan blijft hij 3 uur wakker tot het middagdutje. En dan slaapt hij 1,5 uur of iets meer. Daarna kan hij tussen de 3 en 4 uur wakker blijven tot avond bedtijd. Sinds we dit ritme aanhouden, slaapt hij goed en ook de nachten door.

2 jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Is 2u wakkertijd op 10maanden ook niet wat weinig? Van wat ik gelezen heb, ...
Ja die 2uurs is echt nog maar recent! Ze heeft keilang op 1,5u wakker gezeten. Ze was dan ook echt altijd moe en dus stak ik ze altijd in bed en dat ging meestal wel goed ☺️ Ik denk dat ze gewoon wat sneller moe is dan ‘normaal’.

2 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Wellicht is dit de fase waarbij de kleine over gaat van 3 naar 2 slaapjes. ...
Wat is dat 2-3-4 ritme ?