13 Reacties

10 maanden geleden

Het klopt ze nemen van alles mee. Maar je hoeft je niet altijd ziek te melden( al kan ik niet lezen of je dat doet of je alleen aangeeft je niet lekker te voelen). Ik werk wel eens thuis Als ik me niet goed voel(mits het kan) daarnaast meld ik me echt alleen ziek met koorts. Met keelpijn en /of verkouden ga ik gewoon werken. Je zou altijd een keer bloed kunnen laten prikken om te kijken of alles wel goed is. Zeker voor vlak voor de winter. En evt een grieprik kunnen vragen. Soms kan dit ook via je werk. De “regel” is vaak als je meer dan 3x per jaar ziek bent, je veel verzuimd en je een gesprek krijgt.

10 maanden geleden

Hi :) ik meld me wel ziek met koorts, en met snotteren werk ik thuis. Ik heb me het afgelopen jaar iets van 5x ziekgemeld. Geen gesprek tot nu toe maar onze HR is nogal onderbemand ;) Ik vraag me meer of het herkenbaar is, zijn jullie ook zoveel ziek (en jullie kids ook?) en hoort het erbij, of is het idd teveel?

10 maanden geleden

Hoi, mijn zoontje van bijna 2,5 gaat ook naar de opvang is bijna elke maand wel ziek. Van de opvang een virus mee of doorkomende tandjes bijv. Ik begon mij ook zorgen te maken tot ik het met een collega over had. Bij haar werd het minder toen haar zoontje 3 werd ongeveer. Ik maak me iets minder zorgen en hoop dat het idd klopt want verder is mn zoontje gezond en eet hij goed 🤞🏾

10 maanden geleden

Het eerste jaar wel, vooral voor noro achtig klachten. Zeker wel 5x ik dat jaar. Dit jaar minder, wel verkouden enz mijn zoontje ook niet zoveel. Wel een keer 6de ziekte en oorontsteking.

10 maanden geleden

Fijn om te horen! Niet dat ze ziek zijn natuurlijk 😅 Worden jullie dan ook ziek al die keren of slaan jullie het over?

10 maanden geleden

😅... Wij worden ook vaak ziek hierdoor maar niet altijd.

10 maanden geleden