13 Reacties

10 maanden geleden

Het klopt ze nemen van alles mee. Maar je hoeft je niet altijd ziek te melden( al kan ik niet lezen of je dat doet of je alleen aangeeft je niet lekker te voelen). Ik werk wel eens thuis Als ik me niet goed voel(mits het kan) daarnaast meld ik me echt alleen ziek met koorts. Met keelpijn en /of verkouden ga ik gewoon werken. Je zou altijd een keer bloed kunnen laten prikken om te kijken of alles wel goed is. Zeker voor vlak voor de winter. En evt een grieprik kunnen vragen. Soms kan dit ook via je werk. De “regel” is vaak als je meer dan 3x per jaar ziek bent, je veel verzuimd en je een gesprek krijgt.

10 maanden geleden

Hi :) ik meld me wel ziek met koorts, en met snotteren werk ik thuis. Ik heb me het afgelopen jaar iets van 5x ziekgemeld. Geen gesprek tot nu toe maar onze HR is nogal onderbemand ;) Ik vraag me meer of het herkenbaar is, zijn jullie ook zoveel ziek (en jullie kids ook?) en hoort het erbij, of is het idd teveel?

10 maanden geleden

Hoi, mijn zoontje van bijna 2,5 gaat ook naar de opvang is bijna elke maand wel ziek. Van de opvang een virus mee of doorkomende tandjes bijv. Ik begon mij ook zorgen te maken tot ik het met een collega over had. Bij haar werd het minder toen haar zoontje 3 werd ongeveer. Ik maak me iets minder zorgen en hoop dat het idd klopt want verder is mn zoontje gezond en eet hij goed 🤞🏾

10 maanden geleden

Het eerste jaar wel, vooral voor noro achtig klachten. Zeker wel 5x ik dat jaar. Dit jaar minder, wel verkouden enz mijn zoontje ook niet zoveel. Wel een keer 6de ziekte en oorontsteking.

10 maanden geleden

Fijn om te horen! Niet dat ze ziek zijn natuurlijk 😅 Worden jullie dan ook ziek al die keren of slaan jullie het over?

10 maanden geleden

😅... Wij worden ook vaak ziek hierdoor maar niet altijd.

10 maanden geleden

Onze dochter is 2.5 jaar en om heel eerlijk te zijn eigenlijk nooit ziek. Zij gaat 2 dagen per week naar de opvang, 1 dag naar mijn moeder waar dan haar neefje ook is. Het eerste jaar was ze wel veel ziek, maar sinds ze 2 is kan ik mij niet herinneren wanneer ze voor het laatst ziek is geweest. Wel is ze vaak verkouden, maar voor mij valt dit niet onder ziek zijn. Ze is dan gewoon in staat om naar de opvang te gaan. Dit geld ook voor ons als ouders, de verkoudheid pakken we wel eens mee, maar heb me de afgelopen 2 jaar geen 1 keer hoeven ziek melden. Al met al... ik denk dat het per persoon, kind en situatie afhankelijk is. De 1 is gewoon vatbaarder dan de ander. En de verkoudheid bij mij, kan bij een ander met een minder goede weerstand veel heftiger uitpakken.

10 maanden geleden

Ik herken het helaas wel. Ons zoontje heeft in het eerste jaar opvang veel opgepakt en meegenomen mee naar huis. In de zomer was het gelukkig veel minder. Alleen ik herken het ziek zijn zelf dus ook. Ik werk in de zorg en was eigenlijk nooit ziek. Nu sinds de zwangerschap/ bevalling heel vaak ziek. Ik pik alles op en mijn partner minder. Ik heb vaak helemaal geen koorts, maar ben intens moe en mijn hele lichaam doet zeer, ik moet mij dan wel ziek melden. Bij mij lopen er ook allemaal onderzoeken, maar er is tot nu toe niks te vinden. Soms heb ik echt het idee dat het ook de hormonen zijn of gewoon verandering in weerstand sinds ik moeder ben geworden, snap er zelf ook echt niks van.

10 maanden geleden

Nog even een aanvulling, ik ben dus eigenlijk blij om te lezen dat ik niet de enige ben. En soms twijfel ik ook aan het volgende : ben precies na de zwangerschap gevaccineerd voor COVID, ik heb er maar 1 gehad, sindsdien dus ook de klachten, maar ook daarna COVID gehad en sindsdien ook de klachten van vaker ziek. Ik wijt het steeds aan de zwangerschap, maar mogelijk is dit dus ook een verband?

10 maanden geleden

Hier ook het afgelopen jaar zo moe en opvallend veel ziek geweest. Zelfs meer dan mijn dochter van 2,5 jaar. Sinds augustus zelfs maandelijks.. 2 weken geleden koorts en buikgriep en direct de week erna koorts en verkoudheid. Het heeft ook al in mijn hoofd gespeeld of dit de nasleep van corona kan zijn 🤷🏼‍♀️

10 maanden geleden

Zovaak herken ik niet gelukkig. Mijn zoontje is gelukkig ook niet zovaak ziek. En ik gelukkig ook niet. Ben zelf leidinggevende en > 5x per jaar herken ik ook niet van mijn medewerkers en collega's. Misschien goed om eens bij de huisarts langs te gaan om bloed te prikken en in de wintermaanden extra vitamines te stukken voor extra weerstand?

10 maanden geleden

Mijn zoontje is wel vrij regelmatig aan het snotteren en hoesten enzo, (waar ik soms doodmoe van wordt!) maar het aantal keren dat ie niet naar de opvang kon of ik hem op moest halen is echt zeeeeer minimaal. Ik gok 1x dit jaar? Zelf heb ik me dit jaar 1x ziekgemeld maar had toen een luchtweginfectie die mijn zoon niet had of heeft gekregen. Dus niet aangestoken. 5x vind ik wel redelijk veel, maar tegelijk is ieder mens anders. Wellicht kun je inderdaad eens bloed laten prikken ofzo als je je zorgen maakt.

10 maanden geleden

Erg herkenbaar! Mijn dochter (nu 2) is vooral afgelopen winter erg vaak ziek geweest, we moesten haar ook regelmatig op de opvang ophalen omdat ze weer ziek was. En ik zelf vaak een paar dagen tot week erna ook.. Hopelijk wordt deze winter ietsje beter 🫰