17 Reacties

2 jaar geleden

Wat ontzettend vervelend dat je de vakantie zo ervaart! Ik kan heel goed begrijpen dat je het wat meer ontspannen had voorgesteld. Lukt het om alles per dag te bekijken en op het moment zelf aan te voelen waar je zin in hebt? Ik denk dat je door de situatie zo wat makkelijker al het geplande uit je hoofd kan zetten en neer kan leggen. Geniet bijvoorbeeld van een wandeling langs het strand ipv ook werkelijk daar liggen. Ik heb dat bijv ook zo aangepakt en uiteindelijk viel de vakantie echt mee. Ik moest daar ook ‘maar’ een beetje mn dochtertje blijven volgen in hoe zij zich voelt. Was ook haar eerste keer dus ook heel spannend en onwennig. Ik haalde dan bijv ‘alles’ uit het moment terwijl zij om zich heen keek of rondjes liep.

2 jaar geleden

Wat ontzettend vervelend dat je de vakantie zo ervaart! Ik kan heel goed be ...
Ja, ik denk dat we inderdaad wat meer in het moment moeten gaan leven en minder verwachtingen hebben. Vandaag wilden we naar een meer, maar ons zoontje was vanochtend al chagrijnig, maar we zijn toch gegaan. Hij wilde daar natuurlijk niet slapen en vond het water doodeng, dus dat was een fiasco. Dus geen verwachtingen meer hebben is denk ik heel belangrijk. Want nu had ik wel de verwachting dat hij genieten zou van het water en dan is dat ook weer een teleurstelling. Morgen willen we naar een stadje, maar we gaan er nu maar niet vanuit dat meneertje wel even ergens in de wagen gaat slapen oid. Dus geen plannen verder, geen lunchplannen, of wat we willen bezoeken. Ik hoop dat dat helpt. En ik heb me wel bedacht dat het voor hem natuurlijk allemaal erg raar moet zijn, wij zijn anders, huis is anders, het is warm, ander bedje, etc. Ik begin me bijna schuldig te voelen dat ik hem deze vakantie aan doe.. als het niet bijtrekt durf ik de komende 4 jaar iig niet meer op vakantie😯

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Ja, ik denk dat we inderdaad wat meer in het moment moeten gaan leven en mi ...
Ik snap heel goed wat je zegt. Het voelt idd heel vervelend voor jou om nu de verwachtingen los te laten omdat je vast wel het beeld had van echt leuke dingen doen met elkaar. Het een beetje loslaten zal de vakantie makkelijker maken. Het is ook gek voor hem ja. Kan hij al lopen? Misschien helpt het om hem te laten lopen en hem zo uit te putten. Ik hoop zo dat jullie als gezin ooit wel weer kunnen genieten van een vakantie of tripje samen. Het komt wel goed! ❤️

2 jaar geleden

Ik snap heel goed wat je zegt. Het voelt idd heel vervelend voor jou om nu ...
Hij kan nog niet lopen, maar nu net een tijdje goed kruipen en optrekken, dus ik wil hem dat vooral ook graag laten doen! Hij vindt dat namelijk nu zo leuk om te doen! Bedankt voor je lieve woorden!! Ik hoop dat we deze vakantie al wat meer kunnen gaan genieten en anders vast ooit weer een keer😊

2 jaar geleden

Wat jammer dat de vakantie zo tegenvalt. Kan het helpen om los van elkaar eventjes met de kleine weg te gaan. Dus papa even wandelen en dan jij zodat je nog wat tijd zelf over hebt om te ontspannen en een boek te lezen of een powernap te doen? Want met die spanningen voelt de kleine dat ook en worden drama’s nog groter. En is er een miniclub waar je even kunt gaan kijken? Misschien kan andere kindjes kijken ook even afleiden. Ik hoop dat jullie nog wat kunnen genieten! En inderdaad laat maar los alles want we hebben soms een ideaal beeld, maar kindjes zijn keihard werken hoor. Was laatst met haar zwemmen nou ging de bokkenpruik op en dan hup pak ik na een uur m’n spullen weer. Het is wat het is denk ik dan haha.

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Hij kan nog niet lopen, maar nu net een tijdje goed kruipen en optrekken, d ...
Ah oke. Dan is laten kruipen en optrekken ook goed om hem een soort van uit te putten. Alsjeblieft! Ik hoop het ook echt voor jullie☺️

2 jaar geleden

Oooh ik kan me de teleurstelling zo goed voorstellen! Je gaat toch ook met het idee om zelf wat te kunnen ontspannen. Maar als ik hier zo rondlees (en zo gaat het bij ons ook), hebben meer kindjes nu een moeilijke tijd. Maak het jezelf niet nog moeilijker en kijk inderdaad per moment wat lukt. De tip van babymaehley vind ik ook een hele goede, even los van elkaar toch wat tijd voor jezelf pakken. Misschien niet ideaal, maar hopelijk wel fijn! Succes en toch ook veel plezier nog, lieve mama 🥰

2 jaar geleden

Ach, wat kan ik me goed voorstellen hoe je moet balen. Je maakt je toch voorstelling van hoe de 1e vakantie wordt en dan valt ineens alles tegen waardoor je er even geen gat meer in ziet. Ik sluit me aan bij wat anderen zeggen; probeer je verwachtingen en je beeld vooraf los te laten. Gewoon maar even go with the flow. En indd proberen soms heel even op te splitsen zodat de ander ook even kan ontspannen. Ik heb het afgelopen jaar ook heel veel moeten loslaten en bijstellen en het allemaal klein te zien heeft mij daarbij enorm geholpen. Een wandeling maken en daarbij lopend een ijsje eten is geen terras pakken, maar ik ben er wel even uit. Van het weekend warme wij bij een strandje hier in de buurt. Ik zat er heerlijk en was graag langer gebleven maar naar een uur was onze zoon er klaar mee en toen dacht ik: " Ik ben er iig geweest" enz. En tot slot.... probeer heel erg de kleine, leuke dingen wel te zien en er van te genieten. Als hij ineens hard moet lachen of met je wil kroelen of iets grappigs of nieuws doet of ziet. Dat maakt de rest misschien wat zachter.

2 jaar geleden

Wat vervelend dat je vakantie tegenvalt! Lijkt me erg lastig dat je kleine in een moeilijke periode zit. Wat wij hebben gedaan op vakantie is zo veel mogelijk het ritme van thuis aanhouden. Dus slaapjes in het appartement, eten op vaste tijden, en de rest hier omheen plannen.. Bv een wandeling in de omgeving voor het eerste slaapje.. Na het eerste slaapje naar een stadje in de buurt en daar lunchen in de schaduw, want je zit inderdaad dan op het heetste punt van de dag. Daarna terug voor het 2e slaapje, en dan daarna bv nog naar het zwembad of gewoon niks doen. Op andere dagen gingen we dan bv na het 2e slaapje nog erop uit. Dan was de zon wat minder fel en konden we nog door een stadje wandelen. We hebben ook geprobeerd om haar te laten slapen in de auto, maar dat lukte toch minder goed, waardoor ze moe en huilerig werd. Het hielp bij ons inderdaad ook om ons voor te bereiden op niks kunnen zien/doen op een dag, dan is alles wat wel lukt mooi meegenomen! Hopelijk heb je toch nog een leuke vakantie, sterkte!

2 jaar geleden

Oh, en bij ons werkte het erg positief als ze uitzicht had op andere kindjes. Dus gingen we steeds maar ergens zitten waar ze kindjes kon zien.

2 jaar geleden

Hoe gaat het nu? Toch nog wat fijne momentjes kunnen creëren? ☀️

2 jaar geleden

Reactie op Bebe21

Hoe gaat het nu? Toch nog wat fijne momentjes kunnen creëren? ☀️
Het gaat gelukkig nu veel beter!! Hij heeft ook een beter humeur, dus het sprongetje (of wat het ook was) lijkt nu over te zijn! Ik heb de tips die hier gegeven zijn telkens in gedachten gehouden. We zitten in een huisje via Airbnb, dus niet op een park/in een hotel met entertainment of andere kinderen, maar we doen wat we kunnen qua lage verwachtingen houden, alles zo plannen dat hij voldoende slaap heeft, zijn tempo meer aanhouden. En genoeg tijd geven om thuis lekker te ontdekken en kruipen. We merken nu dat hij het zat wordt om in de auto te zitten, dus morgen doen we even een dagje thuis! En we wisselen (net als thuis in NL) af wie voor hem zorgt. Inmiddels zeker al veel meer genietmomenten en meer ontspanning. Bedankt voor al jullie tips en lieve reacties, ik zat er toen echt flink doorheen (na dagen inpakken, warmte, dan op reis, spanning of dat allemaal goed zou gaan..) En ik denk dat ons zoontje echt even heel erg moest wennen hier, nu kruipt hij vrolijk rond en wijst van alles aan. Dus die lijkt ook geland! Nu nog een week genieten van de vakantie en de mindere momenten accepteren!

2 jaar geleden

Zo herkenbaar... Hier nu ook op vakantie... Klein spook wil gewoon niet slapen... Is heel moe maar krijst moord en brand als je hem neerlegt, klamt zich de hele tijd aan me vast... Ik laat hem wel even wenen maar dit is geen doen. Vannacht uiteindelijk even tussen ons in geslapen maar dan doe je zelf geen oog toe 🥴🫣 Dit is pas dag 2van de 6d. Ik trek dit niet op deze manier... Thuis ging slapen de laatste tijd wel vrij ok maar hier een echte hel

2 jaar geleden

Reactie op Sanneke-Stan

Zo herkenbaar... Hier nu ook op vakantie... Klein spook wil gewoon niet sla ...
Aah zo balen hè! Hier waren de 1e 2 dagen heel erg, maar daarna ging het gelukkig beter. Hij had wel een doorkomende kies, waardoor hij wel 2 nachten een tijdje wakker is geweest met veel verdriet. Maar verder hebben we het heel fijn gehad. Het was denk ik ook echt enorm wennen voor hem. Nu gaan we bijna weer naar huis en ben ik benieuwd of hij thuis ook weer moet wennen of dat alles thuis normaal is. Hopelijk went je zoontje er snel aan, alles is ook anders natuurlijk! En ik heb dus wel veel verwachtingen losgelaten. Eerder gingen we op vakantie veel dingen doen, uit eten en dingen bezoeken. Maar nu geen 1x uit eten geweest en maar een paar keer iets bezocht. Zoals anders al zeiden hier, zijn ritme zoveel mogelijk gevolgd. Succes en hopelijk kunnen jullie ook nog genieten van de vakantie!!

2 jaar geleden

Vervelend wel ja!Je kijkt zo uit naar deze momenten met je gezinnetje. Wij zijn vorige maand naar Terschelling geweest met de familie en ik was ook superbang dat het mis zou gaan.. Maar het ging gelukkig heel goed. Misschien moet je kindje wennen aan alles? Het ene kindje heeft daar meer moeite mee dan het andere kindje. Een sprongetje tijdens de vakantie is ook vervelend en daar kun je weinig aan veranderen. Maar ik las dat het alweer wat beter ging. Dus ik hoop dat jullie nog lekker kunnen genieten met z'n allen

2 jaar geleden

Pff ik hou mijn hart vast voor onze vakantie over 3.5week. Het 'S nachts rijden, het slapen, het eten .. allemaal dingen dat hier al problemen oplevert! Als kers op de taart krijgt hij volgendeweek ook zn 14mnd prikjes, ben ook benieuwd wanneer (en of) hij die gaat merken 😮‍💨 Ik ga meestal van t ergste uit, dat kan het altijd mee vallen! 😅 Maar ik voel je frustratie ..

2 jaar geleden

Reactie op Nanda8

Pff ik hou mijn hart vast voor onze vakantie over 3.5week. Het 'S nachts ri ...
Vervelend he je overal druk om maken haha.. Ik herken het zo erg! Mijn man heeft dat helemaal niet.. Zo jaloers soms daarop. Ik ben altijd bezig met ritmes, routines pfff. Een maand terug waren we naar Terschelling geweest voor een midweek. Er naartoe rijdens duurde al 2,5 uur. Helemaal van Brabant naar Harlingen. En dan nog met de veerboot van zo'n 2 uur haha. De kleine had die dag in totaal 45 minuten geslapen. Maar het ging beter dan ik had verwacht. Ik maakte mij ook superdruk, maar het is allemaal goedgekomen