15 Reacties

2 jaar geleden

Ik weet eigenlijk niet vanaf wanneer het mag maar onze dochter doet het al vanaf 10 maanden

2 jaar geleden

Vanaf nu kunnen kinderen daar geen behoefte meer aan hebben. Onze zoon ook 13 maanden wil ook niet meer slapen. En doet het daar goed op.

2 jaar geleden

Ze raden het maar aan vanaf 15maand maar hier ook al 1tje die s morgens niet meer in bed wilt.. of te lang geslapen heeft om niet in bed te moeten.. af en toe zitten er wel nog dagen tussen ze wel 30min slaapt

2 jaar geleden

Die van ons wil juist in de middag niet meer slapen, al sinds hij 11 maanden is ongeveer. Slaapt dus meestal 1x rond 10.15/10 30 en dan 1.5 tot 2.5 uur.

2 jaar geleden

Ik volg even. Wij hebben hier ook last van nu. Dochtertje is 13 maanden, maar wilt sochtends niet slapen en gaat alleen maar spelen in dr bedje. Terwijl ze wel laat zien dat ze moe is….

2 jaar geleden

Hier ook al vanaf 9 maanden aan het kl*ten met de ochtenddut. De afgelopen 2 weken max 3x in de ochtend met veel moeite geslapen, heb vandaag besloten om te stoppen met de strijk en gewoon 1 dutje aan te bieden. Het advies is inderdaad vanaf 15 maanden, maar hier is het al zo lang een strijd dat ik er nu echt klaar mee ben 😂.

2 jaar geleden

Hier ook al vanaf 9 maanden aan het kl*ten met de ochtenddut. De afgelopen ...
Maar als je stopt met de strijk, loop je dan niet de hele tijd met gekreukte kleding?

2 jaar geleden

Maar als je stopt met de strijk, loop je dan niet de hele tijd met gekreukt ...
Geen idee 🤷🏻‍♀️ Ik strijk niks en loop niet met gekreukte kleding. Anyways, als hij op 1 slaapje meer uren maakt dan op 2 lijkt het me een voordehandliggende keuze.

2 jaar geleden

Hier ook al vanaf 9 maanden aan het kl*ten met de ochtenddut. De afgelopen ...
Strijk= strijd

2 jaar geleden

Tussen de 12 en 14 maanden speelt ook vaak een slaapregressie. Het advies is wel om het in die periode wel aan te blijven bieden omdat het niet altijd duidelijk is waarom ze weigeren (slaaptips voor baby’s) 😊

2 jaar geleden

Hier juist andersom, ochtend is altijd heel lang en 's middags wat korter. Ene dag wilt hij (13mnd) wel en de andere niet. Ook prima. Ik schuif per maand zijn ochtend slaapje een half uur op zodat we over een poosje op 1 slaapje zitten! Wij zitten nu op tussen 10/1030uur 3 kwartier a 2u. Middag tussen 14&15u 30min a 1.5u, ik laat m toch max 16u slapen. Mijn opvang kindje is een maand ouder, zij doet idd ook al vanaf 10/11mnd nog maar 1 dutje, maar wel altijd 2.5u ..

2 jaar geleden

Tussen de 13 en 18 maanden kunnen ze overgaan naar 1 dutje, mijn zoontje weigert zijn dutje ook van 09:00u, maar houdt het maar vol tot 10:00-11:00 als hij 07:00u wakker is. Hij slaapt dan vaak 1-2 uurtjes, 3 uur na zijn laatste wakker tijd bied k nog een dutje aan, slaapt dan ook vaak minstens een uur. Soms alleen maar een powernap zodat ik daarna weer even volhoudt tot 19:00-20:00

2 jaar geleden

Hier bijna 14 maanden en vecht 9/10 keer tegen zijn slaap bij zowel ochtend- als middag dut. Hij is wel heel moe, want hij valt na een beetje doorzetten wel in slaap. Wellicht omdat wij hem nog in slaap helpen (als in wiegen of bij ons dragen). Hij slaapt dan meestal 1,5 tot soms wel 2 uur in de ochtend en in de middag 1-1,5 uur. Slapen in de avond gaat ook gewoon goed met 2 dutjes. Ik zal hem daarom nog steeds beide dutjes blijven aanbieden.

2 jaar geleden

Onze dochter is nu 13 maanden en een echte slaapkop! Als we vrij zijn of in t weekend slaapt ze vlot van 19:00 tot smorgens 10;00 uur. Dan slaapt ze 1x nog overdag. Als wij moeten werken en ze moet er om 07:00 uur uit. Dan slaapt ze nog 2x per dag vlot 2-2,5 uur aan een stuk. Gewoon kijken naar de behoefte van t kindje ❤️

2 jaar geleden

Er is geen regel voor vanaf wanneer een kind 1x mag slapen. Dat is per kind verschillend. Gewoon goed naar je kindje kijken. Het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere kind. Mijn dochter slaapt de ene dag 2x kort, dan weer 1x lang in de ochtend en zet ze 's middags de boel op stelde in bed en soms houd ze het vol tot na de boterham. Het is dus echt per dag verschillend hier. Op de opvang slaapt ze soms maar 50min over de hele dag.