5 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb mijn implanon nu bijna een jaar. Eerst 4 maanden aan de lopende band ongesteld. Toen regelmatig, daarna weer constant ongesteld. Afgelopen maand weer een normale cyclus. En nu hopen dat het zo blijft.
Ik vermoed dat het bij mij ook aan de corona vaccinatie en booster ligt. Er schijnt een verband te zijn tussen langdurige menstruatieklachten en de vaccinaties. Terugrekenend zou dat bij mij kunnen kloppen. Implanon en vaccinatie bijna tegelijk gehad, toen problemen. En na de booster ook weer. Beide keren 4 a 5 maanden onregelmatig en nu daarna dus weer normaal...
Weet niet of dit bij jou ook zo kan zijn? Ik heb zwaar zitten te twijfelen om de implanon eruit te laten halen... Maar ik wil niet aan de pil of spiraal en dan blijft er weinig over. Dus toch nog maar even aankijken.
Snap dat je het zat bent! Wat een ellende he die anticonceptie...
2 jaar geleden
Ik heb mijn implanon nu bijna een jaar. Eerst 4 maanden aan de lopende band ...
Is uit groot europees onderzoek gebleken dat menstruatieklachten geen bijwerking zijn van de corona vaccinaties. Zou bij mij ook kunnen kloppen hoor, zelfde verhaal als bij jou. Bevallen en meteen alles gehaald. Maar nu ik van die implanon zooi af ben is alles weer normaal! Echt zo blij om!
2 jaar geleden
Reactie op XLynn
Is uit groot europees onderzoek gebleken dat menstruatieklachten geen bijwe ...
Oh echt? Ik dacht dat ze nog volop met dat onderzoek bezig waren. Vond het wel heel "toevallig" allemaal. Ik kijk het nog een maand of 3 aan en anders gaat dat kreng eruit 🙈
Wat betreft de vraag van assshoo; als je implanon eruit gaat en je slikt direct de pil ben je beschermd neem ik aan...
2 jaar geleden
Dit is mijn 4e implanon (2x 3 jaar, 1x 1.5jaar) en na de 3e eruit laten halen om zwanger proberen te worden (wat gelukt was trouwens haha, na 4 a 5mnd was ik zwanger). Ik heb het geluk niet ongesteld te worden tijdens de implanon, heeeel soms qat licht roze zo nu en dan. Maar toen ik de pil had werkte dat juist voor mij niet .. was alleen maar misselijk, kreeg puisten en wanneer ik ongesteld werd, was dit x10 van wat ik gewend was. Ik blijf dus lekker bij de implanon 🙈