10 Reacties

2 jaar geleden

Onze jongste eet bij ons met de pot mee. Ik heb voor hem geen apart voedingspatroon. Dus als het om variatie gaat is dat hetzelfde als wat wij doen aan variatie.

2 jaar geleden

Hier ook gewoon met onze menu eten al kan er wel eens een ander stukje vlees gebakken worden bij bv pittige kip maar de groenten blijven hetzelfde.

2 jaar geleden

Reactie op Mom161921

Onze jongste eet bij ons met de pot mee. Ik heb voor hem geen apart voeding ...
Ja bij ons qua avondeten ook idd! Hoe doen jullie het met ontbijt, lunch en tussendoortjes?

2 jaar geleden

Reactie op Taïssa

Hier ook gewoon met onze menu eten al kan er wel eens een ander stukje vlee ...
Ja, het avondeten gaat hier vaak ook met de pot mee. Varieer je ook bij het ontbijt, lunch en tussendoortjes?

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Ja bij ons qua avondeten ook idd! Hoe doen jullie het met ontbijt, lunch en ...
Ontbijt en Lunch eten de kinderen hier boterhammen. Wat daar op komt is verschillend kaas, kipfilet, pindakaas, chocopasta en zijn favoriet is toch wel hummous. Tussendoortjes kunnen fruit zijn een mariakaakje soms droog soms met wat pindakaas of van die mais stengels voor baby's vind hij ook nog steeds lekker

2 jaar geleden

Als ik zo terug kijk, niet altijd. Hij eet met ons mee, ene week kook k elke dag wat verschillends, vaak 2 soorten en dan ook soep erbij. Maar we hebben ook wel eens gehad dat we in 1 week tijd 2x friet aten als k echt geen zin/tijd had om uitgebereid te koken ofzo. Dan doe ik voor hem kipfingera erbij in de airfryer. Qua ontbijt krijgt ie ene keer alleen brood met beleg, andere keer uitgebereid met snoeptomaatjes/komkommer/fetakaas/olijven. Soms maak ik ook wentelteefjes van oud brood.

2 jaar geleden

Avond eten met ons mee. Ontbijt is elke dag havermout met een wisselende topping (frambozen of blauwe bessen of geraspte wortel/courgette/appel, met geraspte noten en lijnzaad en kaneel of pindakaas) klinkt heel bijzonder maar binnen 10 min klaar. Als lunch maar net waar we zin in hebben, de ene keer gewoon een boterham met jam oid als lunch de andere x maak ik van een rijpe banaan met een ei geklutst pannenkoekjes of eten we een croissant. Tussendoor heel veel fruit, vooral omdat dat er altijd in gaat bij d'r. Bij elke maaltijd ook een stukje fruit omdat dat veilig is qua keuze. Maar ook gewoon een koekje af en toe of rozijnen of een stuk komkommer. Cracker net een laagje roomboter vind ze ook lekker. Soms maak ik koekjes van havermout. Bovenal zou ik me niet al te schuldig voelen, ik volg zelf ook heel veel moeders op insta sie de mooiste creaties maken. Maarja ik heb daar gewoon niet altijd zin in en tijd voor. Op mijn vrije dagen vind ik dat leuk om mee bezig te zijn, na een drukke dag moet het vooral simpel maar gezond zijn, een broodje appelstroop is dikke prima toch!

2 jaar geleden

Ik probeer wel te variëren maar zou dit voor mijn eigen gevoel nog meer kunnen doen. Voel me hier soms ook wel schuldig om, maar probeer dan altijd in mn achterhoofd te houden dat ik mn best doe. Ontbijt is meestal bordje pap of een boterham (appelstroop/vega smeerworst/kaas/pindakaas). Ook krijgt hij wat fruit erbij en ook als tussendoor (watermeloen/aardbei/banaan/mango/peer/appel/blauwe bessen/perzik/pruimen). Lunch is meestal ook een broodje, of anders een omelet (evt met spinazie en kaas), wat tomaatjes/komkommer/avocado en wat fruit. Kan ook pap zijn, als hij id ochtend brood heeft gehad. Bananenpannekoekjes krijgt hij ook weleens. Met het avond eten probeer ik hem zo veel mogelijk met ons mee te laten eten. En als backup heb ik altijd wat in de vriezer: mamadeli macaroni of bruine bonen, stoofvlees, linzenpasta saus. Heb ook altijd diepvries groenten zoals broccoli, sperzieboontjes en spinazie creme. Moet eerlijk zeggen dat wij zelf ook wel wat meer gevarieerd mogen eten 😅 elke dag wel wat anders maar het blijft een beperkt repetoire elke week. Zou zelf ook meer variatie willen aanbrengen in de soorten groenten/fruit/beleg die ik hem aanbied maar vind dat soms lastig.

2 jaar geleden

Hier heel saai maar als ik al wat aparts maak gaat dat er alleen bij mij in 🥴 Ochtend brood met fruit, middag brood met fruit en avondeten vaak aardappels groente vlees (groente bijna alleen maar bloemkool of broccoli of wortels) en spaghetti (ook altijd hetzelfde met paprika courgette aubergine ui en saus). Krijgt ook best vaak een patatje of pannenkoek. Koekjes tussendoor, ijsjes, fruitzakjes bijna dagelijks. Bij de eerste waren suikers uit den boze maar nu bij de derde eet hij lekker met zijn broer en zus mee. Misschien wat teveel suiker maar denk dan de basis is goed (dagelijks groente fruit en alles volkoren). Maar een vrij saai aanbod haha maar ja wel wat hij eet. Heb weleens heerlijke rijst gemaakt, niemand die het at, courgette spaghetti, geen hap ging erin, tja dan maar waarvan ik sowieso weet wat ze wel eten 🙈☺️

2 jaar geleden

Ik wou dat ik kon variëren maar die van ons is zo kieskeurig als de pest haha. Overdag wil hij iets nieuws nog wel eens zomaar in zn mond doen maar savonds slaat hij het gewoon weg. Overdag komt het dan linearect de mond weer uit met een gezicht alsof ik poep geef. Het is nog wel lollig om te zien ook maar ook echt wel frusterend. Het voordeel is wel dat ook dingen als krentenbol en croissants de mond uit komen. Niet alleen groente 🤣