9 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar wel in mijn werk in de GGZ. Als ik je verhaal zo lees denk ik aan PTSS, post traumatische stress stoornis en er zijn prima behandelingen om zaken te leren een plek te geven en te verwerken.

2 jaar geleden

Reactie op Leann3x

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar wel in mijn werk in de GGZ. A ...
Ik sluit me aan bij het gedeelte van ptss. Voor de TS: Ik heb de diagnose dus ook gehad en heb eerst zo’n 3 maanden gesprekken gehad met een praktijkondersteuner (psycholoog in de huisartsenpraktijk) en heb alsnog voor een doorverwijzing gevraagd omdat ik toch echt in een depressie begon te raken. Momenteel gaat het gelukkig beter, maar de trauma’s zitten er nog wel in die ik graag verwerkt wil hebben. Ik begin volgende week waarschijnlijk met m’n eerste EMDR-therapie. Heel veel succes! Wees lief voor jezelf❤️

2 jaar geleden

Reactie op Leann3x

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar wel in mijn werk in de GGZ. A ...
Bedankt je reactie, ik zal maandag de dokter bellen voor een gesprek. Ik heb even gekeken en niet kunnen concentreren en snel boos/gestrest zijn staat inderdaad in het rijtje.

2 jaar geleden

Ik sluit me aan bij het gedeelte van ptss. Voor de TS: Ik heb de diagnose ...
Bedankt! Wat vervelend… gelukkig dat het beter gaat en veel succes met EDMR ❤️

2 jaar geleden

Bedankt! Wat vervelend… gelukkig dat het beter gaat en veel succes met EDMR ...
Graag gedaan! Ik vind het voor jou ook vervelend dat je hetzelfde ervaart. Weet dat er een oplossing is! Heb je mensen of iemand waarmee je kunt praten over hoe je je voelt? Dankjewel☺️

2 jaar geleden

Graag gedaan! Ik vind het voor jou ook vervelend dat je hetzelfde ervaart. ...
Omdat het de vader van mijn dochter is ben ik hier heel voorzichtig mee en ik wil ook niet dat mijn ouders hem nog meer gaan “haten” dan wat ze al doen. Ik vind het moeilijk om er eerlijk over te zijn omdat ik nu gewoon goed met hem omga op afstand en ik bang ben dat mensen mij voor gek verklaren dat ik nog met hem praat en leuke dingen doe in het weekend na wat hij allemaal gezegd en gedaan heeft.

2 jaar geleden

Omdat het de vader van mijn dochter is ben ik hier heel voorzichtig mee en ...
Ik snap je wel. Kom je er anders aantoe om je gevoelens op te schrijven in je telefoon bijv? Zodat het gewoon eventjes uit je systeem is. Wellicht helpt het. Je doet het voor je kind en je geeft daarmee een goed voorbeeld. Jij bent de enige die kan aangeven wanneer iets echt niet door de beugel kan voor de ogen van je kind. Onthoud dat maar!

2 jaar geleden

Jeetje wat heftig om te lezen, klinkt idd als ptss waarbij emdr veel kan betekenen. Ik zou sowieso direct morgen bellen voor een afspraak met de huisarts en vragen om praktijkondersteuning of een verwijzing naar een psycholoog. Je moet sowieso bij iemand je gehele verhaal kwijt kunnen want het lijkt mij te zwaar om dit alleen te dragen….. Maar als het oa om geweld gaat is je kindje dan wel veilig bij hem? Ik vind het heel knap van je dat je het contact niet verbreekt omwille van je kleine 💪🏻 Ik hoop dat je goede hulp krijgt en dat de klachten snel zullen afnemen ….. heel veel sterkte 🌷

2 jaar geleden

Reactie op NinaLu

Jeetje wat heftig om te lezen, klinkt idd als ptss waarbij emdr veel kan be ...
Bedankt voor je reactie! Het geweld was echt alleen op mij gericht maarja ik ben niet dom en weet ook dat mijn dochter die situatie niet meer mag voelen/ meemaken. Als we elkaar 1 keer in de week zien is het prima en komen er geen ruzies gelukkig. Ik ga idd even bellen maar ik ben alleen maar bang dat ik dan juist dingen omhoog ga halen die ik weg gestopt heb waardoor ik me juist heel rot ga voelen en veel haat gevoelens naar de vader van mijn dochter zou krijgen.