5 Reacties
2 jaar geleden
Ik geeft avocado, pindakaas, zelfgemaakte hummus en baba anoush op brood. Ik geef nu alleen nog maar groente, bonen en soms Aardappel of pasta. zelf ben ik vegan maar mijn vriend en zijn zoon niet, we moeten nog beslissen over wat we haar gaan aanbieden maar vanuit mijn eigen overtuiging zou ik het lastig vinden om dierlijke producten te gaan geven. Ik ben benieuwd naar de tips 馃槉馃憤
2 jaar geleden
Er zijn natuurlijk talloze sites met recepten maar ik gebruik wel eens de snacks en fruithapjes van Ella鈥檚 Kitchen. De recepten lijken me ook wat om te proberen.
https://www.ellaskitchen.nl/recepten/?term=&age_range=&dietary_icon%5B%5D=XsO5ixYAACcAExWT&dietary_icon%5B%5D=XsO66hYAACUAExkG&dietary_icon%5B%5D=XsO4GRYAACUAEw-H#
2 jaar geleden
Qua broodbeleg, als je naar een natuurwinkel gaat hebben ze eindeloos variatie in notenpasta's, tahin etc. Vaak ook groentespreads, jam zonder suiker. Wij geven niet zoveel brood als lunch, ook wraps met bonen/linzen en groente, wafels met groente (bv bietenwafels), pannenkoekjes etc. Die wafels bak ik dan meteen 6 en dan gaan ze in de vriezer.
Er zit vaak veel zout in vleesvervangers maar wij geven wel kleine stukjes. Bijvoorbeeld van dat 'rauwe gehakt' daar draai ik dan kleine worstjes van. Van tofu maak ik soort van krokante strips die er erg goed in gaan, soms met wat pindakaas (sat茅saus 馃榿). Ik ben vooral bezig met voldoende vet en ijzer, noten, zaden en peulvruchten lijken mij het beste daarvoor. Je kunt vrij makkelijk hennepzaad over dingen heen strooien of notenpasta toevoegen. Als pasta krijgt ze linzen of kikkererwtenpasta. In sommige vlees en zuivelvervangers is ijzer en b12 toegevoegd. Overigens hier geen vegan dus ze krijgt ook ei, biologische mascarpone en ricotta maar dat is koemelk. En soms ook stukje wilde zalm/vis.
2 jaar geleden
Hoi,
Ik was voorheen ook heel erg hiermee bezig geweest voor mezelf. Alpro yoghurt en melk heb je zonder toegevoegde suikers. Daarnaast avocad, linzen, kikkererwten, bonen en quinoa zijn goed voor eiwitten en pindakaas 100% en andere notenpasta heb je. Quinoa kan je zowel voor ontbijt maken met fruit erin en evt pindakaas