19 Reacties
2 jaar geleden
Ben gelukkig niet de enige die al hierover nadenkt😅
Ik heb al toevallig een lijst gemaakt met mensen die we moeten uitnodigen. We zitten nu al op 55 personen🙊 en dat nog alleen familie. Dus vrienden uitnodigen zit er misschien niet in want anders wordt het te druk.
Omdat we een grote tuin hebben doen we het liever op 1 dag en mensen kunnen ook bij ons afstand houden als ze dat willen.
Had al wat prijsinformatie gevraagd over de taart die ik in gedachte heb.
Heb ook al een thema en kijk nog af en toe op internet of er fotografen zijn die fotograferen met zo een thema voor geen jackpot prijzen.
Mijn man wilt een elektrische kinderauto kopen als cadeau. Toevallig een van de duurste (vind dat onnodig dus daar hebben we het nog over).
Ook willen we een springkussen huren voor de kleintjes in de familie.
Daarnaast wil ik een sweettable met een leuke backdrop laten plaatsen.
2 jaar geleden
Ik zit er over na te denken om het te spreiden. Maar misschien op de dag zelf met z’n drietjes een dagje weg.
Toevallig ben ik gister op bol.com een lijstje gaan maken met dingen die ik wil vragen als cadeau. Daarnaast op pinterest al naar traktatie ideeën gaan zoeken.
Taart etc nog niet over nagedacht. Maar daar zal ik pinterest nog wel voor gaan raadplegen.
Ook al wat we haar cadeau kunnen doen, ik zit nu te denken aan een keukentje, tipitent of een speeltoestel in de tuin.
Gelukkig hebben we nog even.
2 jaar geleden
Wij doen altijd alleen familie, dus voor haar ook. Doen we lekker op 1 dag want dat doen we met onze verjaardagen ook (en dat is ook goed gegaan). Ik wil wel een fotoshoot doen, maar dat laat ik denk ik mn tante doen en de traktatie op het kdv... ja dat word nog een ding 😂
2 jaar geleden
Hahaha wij waren er hier vorige maand ook al over begonnen. Mn vriend wilt, omdat we geen gender reveal/babyshower/kraamfeest/100 dagen feest hebben gedaan vanwege lockdown, een verzorgde zaal huren bij van der valk ofzo. Ik vind het een beetje veel voor een feestje wat ze zich vast niet kan herinneren. Maarja ze zeggen ook wel dat de eerste verjaardag meer voor de volwassenen is.
Wat ik lastig vind is wat bedenken wat zij misschien leuk zou vinden. Ze trekt niet echt naar 1 bepaald ding toe zoals Nijntje of Disney maar dat is misschien onze schuld want ze kijkt niet echt tv.
Is het een ding om babyfeestjes op een boerderij te doen waar ze diertjes kunnen aaien?
2 jaar geleden
Wij houden het, denken we nu, het eerste jaar klein. Opa's en oma's, ooms en tantes en 2 neefjes. Dan zitten we op 13. Daarnaast nog een paar losse mensen, die regelmatig oppassen en die hij ook herkent.
Wij gaan hem een waterbaan geven. Opa's en oma's maken geld over en doen een klein cadeautje voor het idee.
Mits de maatregelen het toestaan doen we van ongeveer 15 tot 18 uur ofzo. Taartje, chipje, broodje hamburger en klaar...
2 jaar geleden
De versiering is hier al binnen 🙈🙈..
Taart maak ik of zelf of een fototaart bij de Hema.
Wij doen het op 1 dag met familie en vrienden.. hopelijk in de tuin.
Toevallig net op de opvang van een ander kindje een leuke traktatie meegekregen, een bekertje met mijn zoontje zijn naam er op en een zakje soepstengels.
Fotoshoot ben ik ook van plan zelf te doen met een zelfgemaakt taartje 🥰
Zo leuk nu alles al plannen🤣🤣
We hebben alleen nog geen idee wat we als kado gaan geven..
2 jaar geleden
Vieren het verspreid want beide grote familie. Nemen 1 grote vierkanten hema slagroomtaart en een klein taartje voor hem om mee te kliederen 🥰
Fotoshoot doen we niet, hebben ook alleen een newbornshoot gedaan.
Cadeau, dacht misschien aan iets waar hij echt wat aan heeft ipv speelgoed. Zoals schoentjes oid, hij heeft t toch nog niet door haha 🙈 Vind t papier verscheuren waarschijnlijk leuker dan t cadeau zelf!
Versieren ook nog niet naar gekeken (ga ik nu dus wel doen 🤣) want daar had ik nog niet aan gedacht haha.
Ook hebben wij allebei zijn verjaardag én de dag erna (donderdag en vrijdag) vrij genomen om evt wat leuks doen met hem 🥰
2 jaar geleden
Duurt nog even? Ik heb het vorige week al allemaal uitgedacht 🤪😂
Wij gaan met mijn broertje en 2 zussen (+hun aanhang) en de ouders+broertje van mijn man op een zondag naar onze favoriete dierentuin. We nemen cupcakes oid mee om een taartje te eten daar en de cadeaus te geven. Dan gaan we de stad nog in om ergens wat te eten. Zal een drukke dag worden, hopelijk houd ze het vol.
Wij vragen geen specifieke cadeaus. Het liefste zou ik geld voor op haar spaarrekening vragen. Maar ws willen mensen toch speelgoed kopen. Denk dat wij zelf een loopfiets oid kopen.
Onze vrienden vraag ik op de dag erna (haar eigenlijke verjaardag) te komen om een taartje te eten.
2 jaar geleden
haha nou ik ben al druk bezig met organiseren en plannen🤣
ik heb al cakesmash aan huis geregeld, lekker in haar eigen omgeving.
Ik wild dier gespreid gaan doen maar het zou kunnen dat we de mogelijkheid hebben voor een ruimte te huren, alles in 1x gelijk vanaf, zat zelf te denken vanaf half 3 tot half 5/5 uur lang zat.
kunnen we daarna lekker rustig eten en ons avond ritueel doen.
Taart ben ik nog over uit… teveel keuze 😅
dingen voor de kdv ben ik ookal
mee bezig moet alleen nog wel vragen of er allergieën zijn.
als kado…. ja mijn vent wilt zo’n elektrische rosé bentley 🙄 maar goed ik heb de rest al bepaald mag hij dit kado wel doen🤣
2 jaar geleden
Hier een ietwat nuchtere reactie, maar mijn ervaring is dat het voor je kindje het fijnst is als het zoveel mogelijk hetzelfde is als een andere dag. Dus feestje plannen om de slaapjes heen, op tijd lunch/avondeten en voorál op tijd naar bed haha. Bij ons was het ook best druk (pre corona) en het werkte erg goed om hem in zijn kinderstoel te laten zitten in het begin. Zo had hij goed overzicht en was de hoeveelheid mensen veel minder overweldigend dan als hij op de grond had gezeten bijv.
Wij hadden een fototaart van de Hema en van die kleine assorti taartjes van de Hema. Wij hadden ochtend met clubje familie (opa’s, oma’s, mijn zus + gezin en mijn mans twee zussen) en ‘s middags van 15-17 uur de rest. Het was een ontzettend leuke dag, heb er heel fijne herinneringen aan. Onze zoon deed het ook super en we hebben dus ook geprobeerd om het voor hem zo rustig mogelijk te houden.
2 jaar geleden
En traktatie kdv óók al zo simpel 😉 Wij hadden van die biologische koekjes in een zakje met daarop een gekleurd papiertje geniet met ‘Hoera, xx 1 jaar!’. Super simpel, maar ik vind zelf persoonlijk al die meuk die je soms krijgt niet heel prettig. Doe mij maar iets wat op gaat 😉 Voor zijn 2e verjaardag hadden we uitdeelboekjes van Dikkie Dik. Gaat niet op, maar boekjes vind ik dan weer geen meuk haha.
2 jaar geleden
Voordeel met een junibaby: lekker ergens buiten gaan chillen in het park. Verder zie ik voor me:
Taart? Optioneel, kan ook een bbq zijn.
Wie? Opa' en oma's, eventueel onze broers en zussen met aanhang, maar zeker niet allemaal (zijn 9 volwassenen en 9 kinderen).
1 middag is meer dan genoeg.
Traktatie kdv: rozijntjes ofzo, niet te moeilijk.
Smashcake? Kan haar ook gewoon een tompouce geven, zelfde effect.
Fotoshoot? Ik zal vast wel wat spontane plaatjes schieten.
Cadeau: een BMW loopauto die mijn vriend van zijn werk heeft gekregen als "kraamcadeau", staat al klaar in de berging. En voor de familie de instructie om cadeau's simpel te houden: boekjes, bouwblokken, kleding.
2 jaar geleden
Even inhakend. Doen jullie traktaties voor alle babies op de groep of alleen voor de babies die er op die dagen zijn?
2 jaar geleden
Reactie op XilianRose
Even inhakend. Doen jullie traktaties voor alle babies op de groep of allee ...
Mijn meisje komt op 2 dagen en allemaal andere kindjes. Dus voor alle kinderen. Maar ik heb een knijpfruitwikkel zelf gemaakt. En haal knijpfruit. Klaar traktatie