2 Reacties

één jaar geleden

Ik denk aan die leeftijd dat het mss nog te moeilijk is om zoiets uitgelegd te krijgen. Maar je kan er wel op letten. Ze zijn nu 17 maanden (net heel ziek geweest) en 4 maanden. Mijn man en ik hebben het er ook over gehad dat hem weg houden mss niet de beste oplossing is in ons geval. Ik ben blij met iedere seconde dat hij positieve aandacht geeft aan zijn broertje. Hij durft namelijk al eens slaan. Ook trekken familieleden hem vaak weg bij zijn broer omdat hij te wild zou zijn. Wat in onze ogen natuurlijk niet het geval is en ik vind dit ook niet kunnen. Hij geeft vaak spontaan kusjes en friemelt graag even aan de handjes. Daar had ik dus extra op gelet. Handjes schoonmaken van hen beide en weg trekken als hij begint te hoesten. Maar plots stak hij een natte vinger in het mondje van zijn broer 💀 Volgende dag begon hij ook te hoesten. Grote broer liep Anderhalve week ziek rond en is genezen. Maar nu is het dus de beurt aan zijn kleine broer. We hebben het dus lang kunnen voorkomen. Het verschil is natuurlijk wel dat er nu al interactie is tussen hun. In het begin gaf hij zijn broer zo goed als geen aandacht. Het meerendeel sliep hij toch en lag hij veilig waar zijn broer ook niet bij kon. Ik zou me er geen zorgen over maken. Weg houden vind ik niet de beste oplossing maar er goed op letten wel. Ik wens je alvast een mooie bevalling toe 🥰

één jaar geleden

Ons zoontje was net 2 jaar toen ons 2 de kindje geboren werd. En eerlijk, hij was er niet zoveel mee bezig. Ze vinden zichzelf nog het belangrijkste. Als jij je met de baby bezig houdt en partner met je oudste kindje komt het wel goed. Een cadeau van de baby aan je oudste kind kan ook helpen. Nieuw speelgoed heeft altijd een hoge aantrekkingskracht. Je zou je oudste kind ook een (nieuwe?) pop kunnen geven. Jij neemt de baby vast en zij haar pop. Maar vermijden dat je baby deze winter een verkoudheid krijgt, zal wel heel moeilijk zijn. Alvast proficiat!