3 Reacties
2 jaar geleden
Zoutoplossing, luuf op der borstkas of onder de voetjes met sokjes aan, even stomen( in de badkamer de douche heet aanzetten en in de stoom zitten), gesneden ui naast haar bedje, matrasje schuin leggen, en als ze er echt niet van kan slapen misschien een zetpilletje.
Heel veel beterschap🍀
2 jaar geleden
Hey mama, zo vervelend om je kindje zo ziek te zien. Onze zoon is vaak verkouden maar vind het nog steeds elke keer zo akelig.
Ik doe meestal het bedje aan een kant iets verhogen (bijv. met wat boeken) zodat zijn hoofdje wat hoger ligt. Bij verkoudheid spoelen we ook zijn neusje met fysiologisch water (zo vaak als lukt ong 3x per dag) en met een neusaspirator uitzuigen. Je kunt ook Luuf proberen, ik smeer dan op zn borst, hals en rugje. Las online de tip om een halve ui naast het bedje te leggen, of het echt helpt weet ik eigenlijk niet 😅. Mocht je een luchtbevochtiger hebben dan kun je die aanzetten tegen de droge lucht, en anders de tip gekregen van de HA post om een vochtige handdoek in de kamer te hangen.
Hopelijk is het gauw voorbij! Sterkte!
2 jaar geleden
Ohh ja horrible!
Ik deed een halve ui naast haar bedje, luuf idd, al had ik t idee dat ze daar soms ook van moest hoesten. Ook bedje iets verhogen met een handdoek (werkt natuurlijk alleen als ze niet t hele bed doordraait..), vochtige lucht waar het kan. Haar bij je zetten als je doucht, bijv.
En heb ook een snotzuiger van otrivin in huis maar gebruik dat liever niet. Knuffelen en kusjes en niet vies zijn van het snot, helpt natuurlijk ook altijd. ;)
Het is hoe dan ook allemaal behelpen. Gewoon niet leuk. Veel sterkte! En beterschap!