30 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op LisaT

Nooit last gehad vd oortjes hier. Volgens mij mag je gewoon alles meenemen ...
Mijn ervaring is dat ik eigenlijk nooit echts iets te kiezen heb? Vandaag voor de 3e x gevlogen met onze zoon en altijd kan ik kiezen uit 3 of 4 stoelen in het vliegtuig, meestal ergens halverwege of achterin, bij het raam. Extra beenruimte plekken is nooit een optie geweest. Dus...hoe doe je dat?

2 jaar geleden

Reactie op Thérèse

Ben in maart vanaf Eindhoven gevlogen en dat beviel zo goed dat we vrijdag ...
Vanmorgen vanaf Eindhoven gevlogen.... knetterdruk! Eindeloze rijen voor het afgeven van bagage en daarna voor de security. Was 2 uur van tevoren aanwezog en 20 min voor vertrek vliegtuig bij de gate. Dus ik neem mijn eerdere bericht terug 😂

2 jaar geleden

Reactie op Thérèse

Vanmorgen vanaf Eindhoven gevlogen.... knetterdruk! Eindeloze rijen voor he ...
Onee. Wij vliegen ook echt midden op de dag😅. Ik hoop echt dat we niet zo lang moeten wachten. We checken al wel vooraf in. Hopelijk is dat al iets minder lang wachten.

2 jaar geleden

Wij zijn gisteren thuisgekomen van vakantie met onze tweeling. Je mag alles voor de kindjes meenemen. Wij hadden banaan bij, potjes olvarit, knijpfruit, melkpoeder en water. Ze deden een steekproef met de potjes (blijven wel dicht, gaat in een apparaat) daarna konden we zo doorlopen. Ik zou een filmpje downloaden en misschien een speeltje meenemen. Verschonen in het vliegtuig is wel echt een drama (liggen echt tussen de wandjes gepropt), bij ons hadden ze allebei gepoept op de terugweg, zul je net zien 🙈 ik zou daarom adviseren om luierbroekjes mee te nemen zodat je misschien staand kunt verschonen. Maak je vooral niet te druk van te voren. Dit was voor ons ook de 1e keer, bij ons zijn ze net een jaar, maar het is ons echt reuze meegevallen. Alvast een hele fijne vakantie!

2 jaar geleden

Reactie op Kelsey32

Onee. Wij vliegen ook echt midden op de dag😅. Ik hoop echt dat we niet zo ...
Dat had ik ook gedaan. Het wachten was puur op het kunnen afgeven van mn bagage. Vorige keer kon ik gewoon zelf inchecken bij een machine, masr dat kon nu helaas niet. Suc6. Hopelijk valt het mee en troffen wij een slecht moment!

2 jaar geleden

Wij vlogen intercontinentaal en hadden van te voren een babybedje aangevraagd, weet niet of deze er ook zijn als je naar Turkije vliegt? Maar hierdoor zaten we vooraan en hadden we dus echte beenruimte! En ideaal dat onze zoon in het bedje kon slapen waardoor wij ook onze handen vrij hadden. Verder hadden wij een thermosfles bij en een flesje water zodat we voor het opstijgen al een flesje konden maken. Mag je gewoon meenemen bij de handbagage check als je zegt dat het voor de baby is. Wij hebben 4 vluchten gehad en hij heeft nergens last van gehad! Verder wat knijpfruit, boterham, potje eten, soepstengels en wat speelgoed. Hij heeft zich prima vermaakt op de vlucht van 12uur.

2 jaar geleden

Reactie op aniek95

Wij vlogen intercontinentaal en hadden van te voren een babybedje aangevraa ...
Kortere vluchten zijn ze vaak niet. Plus ze zijn ook gebonden aan gewicht en lengte. Onze zoon zou er niet meer in passen. Vliegtuigen zijn sowieso wat ruimer en meer opties als je ver vliegt. Al moet ik zeggen dat Transavia ook prima ruimte heeft. Wij vliegen eind van het jaar naar Australië. Ben vooral benieuwd hoe lang onze zoon (dan 1.5) last heeft van ene jetlag. Hoe ging dat bij jullie?

2 jaar geleden

Reactie op Thérèse

Kortere vluchten zijn ze vaak niet. Plus ze zijn ook gebonden aan gewicht e ...
Wij zijn op dit moment in de Filipijnen (familie van mijn man). We vlogen via Schiphol helaas. Hele lange rijen dus onze vlucht begon al vermoeid. We hadden 1 overstap en hebben haar daar lekker laten razen, kruipen, lopen, klimmen etc. En verder alle tips van hierboven: lekker veel eten en snacks mee (mag allemaal zonder moeite mee), nieuw speelgoed, af en toe een rondje lopen en laten kruipen bij een ruimte waar het kan. Andere mensen zijn fijne afleiding. Niet te veel aan schema houden, vooral kind volgen. We hebben een kind wat nog altijd goed in de armen kan slapen, maar levert altijd strijd met gillen en huilen totdat ze zich uiteindelijk overgeeft. Ik heb het maar gewoon op me af laten komen. Zo stonden wij er ook in met de jetlag en zij heeft er nu minder last van dan ik. We hebben wel de vlucht erop uit gekozen, dat we rond de avond lokale tijd aankwamen zodat ze na vermoeide vlucht meteen nachtrust had. Ze nam eigenlijk vrij snel het ritme over van hier. Wel belangrijk veel meer drinken aan te bieden ivm eventuele hoofdpijn. Ze heeft wel wat last van de hitte dus het is hier en daar aanpassingen doen.

2 jaar geleden

Reactie op Evavmo

Wij zijn op dit moment in de Filipijnen (familie van mijn man). We vlogen v ...
Ah, das fijn om te horen! Je vluchttijden schelen een hoop indd. We zijn al eens eerder maar Australië geweest (toen nog samen), kwamen daar begin van de avond aan. Meteen ons bed jn, uitgeslapen en nergens last van. Hoop dat dat deze x ook lukt. Hoe relaxter je zelf in alles bent hoe makkelijker het allemaal is. Wij zitten nu in Griekenland en merk dat onze zoon ook erg moet wennen aan de warmte. Gelukkig resulteert dat vooral in meer slapen dan anders, dus mij hoor je niet klagen :-)

2 jaar geleden

Qua jetlag hebben wij het gebruikelijke ritme qua tijden aangehouden op vakantie en dan iets flexibeler. Dus ‘s ochtends vaak een dutje rond 10.00 locale tijd in de auto en ‘s middags van 14.00-16.00 in de buggy. ‘S avonds ging hij pas rond 21.00 naar bed en dat ging prima. De eerste twee dagen was even inkomen maar op dag 3 viel hij zelf in slaap rond deze tijden.