38 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op estelerr_
Aan de mama’s met een vloerbed; wat voor ander meubilair staat er in de kam ...
We hebben een commode, klerenkast en een schommelstoel. De babyfoon hebben we in een hoog stopcontact en de lage zitten stopcontact beschermers in. Verder staat er niets eigenlijk. De commode en klerenkast krijgt hij niet open, maar anders kun je daar nog slotjes opzetten. En eigenlijk gaat hij niet meer echt uit bed. In zijn bed is het leuker. Denk dat dat de clou is. Na 3x rondkruipen had hij het wel gezien.
2 jaar geleden
Reactie op estelerr_
Aan de mama’s met een vloerbed; wat voor ander meubilair staat er in de kam ...
Wij hebben een kastje met knuffeltjes en boekjes waar ze makkelijk bij kan. Daarachter zit een stopcontact voor haar nachtlampje. Verder hebben we een commode en kledingkast waarachter ook stopcontacten zitten. De babyfoon staat op de kledingkast en de lades zit kinder beveiliging op. Maar eigenlijk komt ze zelf nog niet uit bed.
2 jaar geleden
Reactie op XilianRose
Wij hebben van de Ikea Kura een vloerbed gemaakt omdat het rondom een rand ...
Ik vind dit een heel leuk idee! Ik was zelf ook al aan het kijken naar dit bed omdat ik de DIY's zo leuk vind voor als onze zoon wat groter is. Hebben jullie gewoon de lattenbodem er uit gelaten? In het kader van als je het niet zelf hoeft te bedenken 😉
2 jaar geleden
Reactie op Lala94
Ik vind dit een heel leuk idee! Ik was zelf ook al aan het kijken naar dit ...
Ja er zijn zoveel mogelijkheden met dit bed!
Wij hebben de lattenbodem gewoon op de vloer onder het matras voor extra ventilatie. Hoeft niet perse, dan gewoon wat vaker Matras luchten
2 jaar geleden
Reactie op estelerr_
Hoe gaat het nu met de kindjes die slapen op een vloerbed slapen? En zijn e ...
Wij zijn een maand geleden overgestapt op een vloerbed. Kamertje kidsproof gemaakt. Het was een kleine week investeren. We hebben haar een aantal keer op de grond wakker moeten maken 🙈 toen toch ervoor gekozen een extra bedhekje ervoor te plaatsen en een voedingskussen om het wat meer geborgenheid te geven en dat gaat goed. Ze slaapt er heerlijk in.
2 jaar geleden
Reactie op Lms91
Wij zijn een maand geleden overgestapt op een vloerbed. Kamertje kidsproof ...
Heb je een foto? Ik twijfel er over als we gaan verhuizen
2 jaar geleden
Reactie op frenkel1988
Heb je een foto? Ik twijfel er over als we gaan verhuizen
Ingebouwd met kast en muren, op de grond een foam mat en een extra bedrekje. Als ze er overheen gaat klimmen halen we die weg. Dat doet ze nu nog niet. En een voedingskussen om het bedje iets kleiner te maken.
2 jaar geleden
Reactie op Lms91
Ingebouwd met kast en muren, op de grond een foam mat en een extra bedrekje ...
Hoe groot is het bed? Een peuterbed van 70x140? Is lastig in te schatten op de foto
2 jaar geleden
Hoi mama’s, mag ik even vragen naar de reden waarom jullie overgeschakeld zijn naar een vloerbed? Wij hebben een enorm
Slechte slaper, die precies niet genoeg plaats heeft in zijn ledikantje want wordt constant wakker als hij tegen de zijkanten rolt (geen idee of het echt daar aan ligt) maar in ons bed (als hij plaats heeft en mijn vriend op de zetel slaapt) slaapt hij heeerlijk. Met 3 in bed dan weer niet want heeft hij geen plaats om te bewegen in zijn slaap, dus weer constant wakker. Ik vraag me dus af of een vloerbed dan een idee zou zijn. Heb alleen bang dat hij er zou uit kruipen of vallen, hij staat namelijk graag recht in zijn bed 🤷🏻♀️
2 jaar geleden
Reactie op 19072021
Hoi mama’s, mag ik even vragen naar de reden waarom jullie overgeschakeld z ...
Ik ben hier ook over aan het twijfelen. Maar ik ga dan denk ik wel direct naar 90x200, een peuterbed vind ik zonde geld.
2 jaar geleden
Reactie op 19072021
Wij hadden een ouderwets ledikantje uit de jaren 60 maar deze was kleiner dan de standaard ledikanten. Bij ons dus ook een kindje wat zich steeds wakker rolde. Dus toen getwijfeld of een groter ledikantje maar vonden we zonde dus toen maar een vloerbed. Ons kindje staat ook maar door het extra bedhekje kan ze er niet uit en ik denk dat het ook de kunst is om het even aan te gaan en dat het dan ook niet interessant is om eruit te gaan.
2 jaar geleden
Reactie op 19072021
Ik denk dat het wel kan werken. Wij zijn met 3 maanden van een wieg naar ledikant cosleeper gegaan (dus van 40 cm naar 60cm breed en dan ook nog ons bed eraan vast). Ze sliep echt meteen veel beter, in de wieg vloog ze de hele tijd tegen de randen aan. Nu ligt ze ook afwisselend in ons bed en de andere rand van de cosleeper. En het liefst met haar benen helemaal dwars en haar voeten tegen mij aan. Als ze ooit eens naar haar eigen kamer gaat overweeg ik bijna een twijfelaar vloerbed.
2 jaar geleden
Reactie op 19072021
Wij zijn nog niet over naar een vloerbed, maar ik wil dat al een tijdje heel graag om bijna dezelfde reden als bij jullie.
Ik zelf heb zo een soort bed in gedachte maar wil het liefst wat breder hebben dan 80cm. Dus kijk af en toe nog rond op internet.
Ik moet er helaas wel mee wachten, omdat we gelijk de kamers willen veranderen en dat kan pas weer na de vakantie😣
2 jaar geleden
Reactie op 19072021
Wij zijn ook overgestapt omdat onze dochter slecht sliep. We hadden ons er een beetje in verdiept en vonden het gedachtegoed achter een vloerbed leuk maar hebben het meer gedaan zodat 1 ouder bij haar kan blijven en de ander een goede nachtrust haha. Uiteindelijk is het beter gegaan dan we verwacht hadden en slaapt ze nu al 3 maanden door 🥳 wel in combinatie met “slaap trainen” hoor