26 Reacties

2 jaar geleden

Ze moet niet naar 3. Er is zelfs het advies om gewoon nr 1 te blijven geven.

2 jaar geleden

Ik denk dat ik ga overstappen. Eigenlijk niet echt over nagedacht, maar meer met het idee 'zij zullen er wel verstand van hebben' 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Karin2005

Ik denk dat ik ga overstappen. Eigenlijk niet echt over nagedacht, maar me ...
Aanrader om dan te kijken; keuringsdienst van waarde babyvoeding. Als je die heb gekeken stap je niet over naar nummer 3 of verder en hou je het lekker bij 2🤪😊

2 jaar geleden

Wij stappen over op groeimelk. Er zitten bepaalde stoffen in die ze echt nodig hebben die in 1/2 niet zit. Ben bij vele artsen geweest en die geven dit ook aan.

2 jaar geleden

Wij blijven bij 2. Ik wilde eigenlijk zelfs bij 1 blijven op aanraden van mijn lactatiekundige, maar heb me toch om laten praten door het cb.

2 jaar geleden

Reactie op Denisedj

Aanrader om dan te kijken; keuringsdienst van waarde babyvoeding. Als je d ...
Precies dit inderdaad

2 jaar geleden

Reactie op Denisedj

Klopt. Die hebben wij ook gekeken. Zal zelf ook te twijfelen. Dacht eens horen wat de andere mama's doen en wat hun gedachten er achter zijn om het niet te doen.

2 jaar geleden

Vanaf 1 jaar hoeven ze geen kunstvoeding meer. Dan mag je gewoon halvevolle/volle melk geven in de flesjes die je geeft. Ze moeten dan ongeveer 300 ml melkproducten per dag krijgen. En mag ook uit andere dingen als yoghurt gehaald worden. Voor de rest kunnen de andere voedingsstoffen van de maaltijden die je geeft kopen. Naar mij idee is dus na 1 jaar kunstvoeding echt zonde van je geld. Dus lekker bij 2 blijven tot 1 jaar en dan overstappen op normale melk.

2 jaar geleden

Reactie op Maartjex93

Vanaf 1 jaar hoeven ze geen kunstvoeding meer. Dan mag je gewoon halvevolle ...
Zo dacht ik er ook over ja. Weet jij of er een overstap advies is, want gewone melk smaakt toch anders dan kv.

2 jaar geleden

Reactie op G_F

Zo dacht ik er ook over ja. Weet jij of er een overstap advies is, want gew ...
De flessen afbouwen en in een beker aanbieden. Dan kan je alles gewoon in een beker geven. Water, melk, thee

2 jaar geleden

Reactie op Denisedj

https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/25-02-2021/KN_1725001 Hierbij de link vd aflevering voor de geïnteresseerden 😊

2 jaar geleden

In BE is de nutrilon 2 sowieso tot 12 maanden. Was me inderdaad wel al opgevallen dat de nutrilon in Albert heijn hier in België van 6 tot 10m is terwijl het in de Belgische supermarkten 6-12m is.

2 jaar geleden

Reactie op Kleintje130621

In BE is de nutrilon 2 sowieso tot 12 maanden. Was me inderdaad wel al opge ...
Apart dat daar verschil in zit... Marketing 😔

2 jaar geleden

Reactie op G_F

Zo dacht ik er ook over ja. Weet jij of er een overstap advies is, want gew ...
Gewoon normale melk. Maar je kan een maandje eerder wel af en toe een beetje laten proeven. Of juist na 1 jaar rustig afbouwen!

2 jaar geleden

Ik ben van plan om vanaf 11 maanden al met gewone melk te beginnen ipv kunstvoeding. Voor die ene maand koop ik misschien wel nummer 3 misschien gwn nummer 2.

2 jaar geleden

Reactie op 12062021

In hetzelfde filmpje. Tot een jaar is nr1 voldoende. Je zou overkunnen naar nr 2 maar als je al wat broccoli oid geeft is nr 1 voldoende. Nr3 is sowieso gewoon slimme marketing laat staan de nummers die daarna nog komen

2 jaar geleden

Reactie op Denisedj

Ik heb zojuist gekeken, interessant! Begrijp ik goed dat er dus juist iets mibder voedingsstoffen in 3 zit doordat het schepje ietsje kleiner is? Dus de melk gewoon iets dunner is?

2 jaar geleden

Ik ben overgestapt naar 3

2 jaar geleden

In twijfel, omdat m’n dochter nu A.R. voeding krijg en die er niet in 3 is volgens mij? Zie elke keer alleen 1 en 2 staan. Nog meer met dit probleem?

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

In twijfel, omdat m’n dochter nu A.R. voeding krijg en die er niet in 3 is ...
Op de achterkant staat ook gewoon te gebruiken tot 12 mnd. Is dit bij normale Nutrilon ook?