9 Reacties

2 jaar geleden

Misschien nog goed om te weten, haar slaap tijden: 18.00-8.00 10.00-11.30 14.30-15.30 Oftewel, actief meisje, vroeg moe en dan een lange nacht ingaan. Na haar ochtendvoeding slaapt ze altijd nog eventjes

2 jaar geleden

Ik weet niet of dit je geruststelt, maar het is helemaal niet erg als je nog 4 of zelfs 5 melkvoedingen geeft. Ook de aantal flessen afbouwen zal vanzelf gaan naarmate je baby meer gaat eten aan vaste voeding op een dag. Mijn dochter van bijna 8 maanden krijgt ook nog 4 of 5 flessen op een dag op verzoek.

2 jaar geleden

Ik weet niet of dit je geruststelt, maar het is helemaal niet erg als je no ...
Ik maak mij er niet bepaald druk over dat scheelt, maar ben even benieuwd of de volgende stap weer vanzelf gaat. Hoor ook anderen die bepaalde flessen afbouwen qua hoeveelheid zodat hij eraf gaat. Maar als het ook een beetje vanzelf gaat, is prima. Welke melkvoeding zou er normaliter afvallen wanneer het van 4 naar 3 gaat? En brood tussen de middag komt er dan bij?

2 jaar geleden

Ik zou de borstvoeding s’avonds misschien een half uur eerder geven, en dan maximaal aantal minuten voeden waardoor ze steeds minder gaat drinken en dit moment uiteindelijk afvalt. Maar eigenlijk is het beste advies om je kindje hierin helemaal te volgen want als je bovenstaande zou doen kan het zijn dat ze s’nachts met honger wakker word en dat is juist weer een nadeel. Maar als je graag wil afbouwen dan kun je dat wel proberen.

2 jaar geleden

In België zijn de schema’s meestal wat anders heb ik de indruk. Maar dit is hoe het bij ons is en hoe ons consultatiebureau het aanraad en hoe ze het ook in de creches doen: - 7u 210 + 7 schepjes flesvoeding - 11u 200 - 250gr groentenpap - 15u 200-250 gr fruitpap - 18u boterham (hoeft eigenlijk nog niet, maar doen wij wel al) - 18u30/19u 210+7 fles - droomvoeding om 22u30: 90+3 (zijn we aan het afbouwen) Slaapt meestal zo: - wakker om 7u - dutje van 9-10 of 10u30 - dutje van 13u/13u30 tot 15u30 - bed om 19u30 We volgen het 2-3-4 ritme of proberen we zoveel mogelijk. Is haar middagdut te kort dan komt er ng een powernap bij van 20min rond 16u30

2 jaar geleden

Met 7 maanden hoef je echt nog niet naar 3 melk momenten hoor. Onze kleine man is 8 maanden en zijn nu een klein beetje bezig met afbouwen van de 4e fles. Ene moment gaat dit goed, andere moment heeft ie 'm nog nodig. Met 7 maanden hadden wij het volgende schema: 6.30u 200ml melk + fijne granen 10u fruit 12u boterham (begonnen met een kwart, opgebouwd naar een hele) + 165ml melk 15u 165ml melk 17u groenten 19u 240ml melk + rijstebloem

2 jaar geleden

Ik denk dat het logischer zou zijn om haar ontbijt aan te bieden zodat de fles van 9.39 vervalt uiteindelijk of bijvoorbeeld ontbijt om 9.30, fles om 12 ipv fruit, lunch om 14.00. op die manier heb je dan uiteindelijk ook een fles minder omdat je het om draait. (Ik denk dat dit automatisch gaat als ze meer vast voedsel eet) Het is toch makkelijker om de kunstvoeding weg te laten vallen ipv borstvoeding?

2 jaar geleden

Hier nog 5 melkmomenten met 7,5 maand, wel borstvoeding, 1 ervan is een nachtvoeding. Maar ik zou hem echt nog niet minder kunnen geven want dan krijst hij het uit van de honger.

2 jaar geleden

Wij zijn met 7 maanden overgegaan naar 3 flessen, maar ieder kind is anders. Ons meisje vindt vast voedsel heel erg lekker. Ze slaapt sinds deze week nog maar 1x op een dag en dan 2,5 uur. Dit is ons schema: 09.00 fles 180 ml, 6 scheppen 11.00 100 ml fruithap 12.30 half broodje met beleg uit de Kleine Keuken 13.00 slaapje 15.30 fles 180 ml, 6 scheppen 17.00 200 mg avondeten 20.00 fles 210 ml, 7 scheppen Wij hebben brood toegevoegd bij 4 naar 3 flessen en ze kreeg vaak rond 22.30 uur nog een fles. We hebben nu meer tijd tussen de 3 flessen zitten overdag