21 Reacties
2 jaar geleden
Dit is ons schema zoontje is van 14 juni,
7.30u pap van 50 cc kv en olvarit 8 maanden pap. En water
9.30 fruit en water.
12.30 2 boterhammen met beleg en water.
15.00 yoghurt zo'n 60 cc ( vul een avent bakje) en een maisstengel oid. En water.
17.00u warm eten en water.
19.00 fles van 150cc maar hij drinkt daar maar 30 cc van op vaak.
2 jaar geleden
Wat goed dat hij nog wel goed eet en drinkt in de avond. Mijn zoontje van 10 ging echt slecht groente eten en daarna avondfles ook nooit op. Sinds een week gestopt en hij eet en drinkt weer normaal 😊 Dit is ons schema:
6:30 fles 180+6
7:00 1 boterham + water
9:30/10:00 2 stuks fruit
11:30/12:00 2 boterhammen + water
14:30/15:00 snack! Dit is vaak een yoghurtje met daarnaast nog een koekje of maisvinger met water. Wil nu hij ook 2 boventanden heeft meer komkommer en paprika gaan geven
17:00/17:15 groente hap
18:30 fles 180+6
2 jaar geleden
😱 hoe krijgen jullie dat voor elkaar ? 3 broodjes op een dag ? Ik krijg er sochtends maar een halve in en smiddags 1😅
2 jaar geleden
Reactie op mamafloor
Wat goed dat hij nog wel goed eet en drinkt in de avond. Mijn zoontje van 1 ...
Haha ja bij ons is juist het probleem dat hij wat mist terwijl hij zo onwijs goed eet...😄
2 jaar geleden
Ik heb hier ook een heeeele goede eter..
7:00 180+6
10:00 100/150 gram fruit
12:30 2 boterhammen met beleg
15:00 Liga, maisvinger, knijpfruit, yoghurt of iets dergelijks
17:00 200 gram aardappel of pasta met groenten
18:30 180+6
Ik zie hier ook 3 boterhammen op een dag.. mijn zoontje lijkt aan alleen de fles niet genoeg te hebben om 7 uur, maar ik vroeg me af of 3 boterhammen niet teveel is (14-5 is hij 11 maanden) en/of pap elke dag gegeven mag worden?
2 jaar geleden
Reactie op Noeeeee89
10:00 100/150 gram fru ...
Ja het is lastig maar pap vind hij niks en wil smorgens ook echt melk alleen in flesvorm. En hij lust dan graag nog wat en een broodje gaat er altijd wel in.. of het goed is?? Geen idee eigenlijk maar hij doet het er goed op. Mijn zoontje heeft sowieso geen rem hij blijft eten🙈 nu hadt ik de fles weggelaten en hem een klein bekertje joghurt gegeven maar om kwart over 4 krijste hij van de honger. Dit was goed te zien aan zijn reactie toen ik hem snel wat groente gaf. Het liefst eet hij elk uur wat😄😄
2 jaar geleden
Reactie op Marjolein Vande Poll
Ja het is lastig maar pap vind hij niks en wil smorgens ook echt melk allee ...
Haha heel herkenbaar. Soms denk ik echt; krijg je niet teveel? Maar ze zouden het vanzelf aangeven als ze vol zitten (hier nog nooit gebeurd 🤣). Je zou in jullie geval zeggen dat yoghurt opzich wel even vullend is tussen z’n middag en avondeten…
2 jaar geleden
Wij hebben hier ook zo'n lekker vreetzakje in huis, wil de hele dag wel eten.
Ons schema is als volgt;
Ontbijt: 180cc pap en een cracker
Tussendoor: 2 a 3 stuks fruit
Lunch: 2 boterhammen met beleg, soms daarna nog een cracker.
Tussendoor: yoghurt met fruit of stukjes avocado/tomaatjes/komkommer enz met een maisvinger.
Diner: zoveel mogelijk met de pot mee, ik heb van die ikea bakjes voor hem, die gaan vol met eten en zijn na een kwartier leeg 🙈 Soms krijgt hij dan nog iets van groente van mijn bord.
Voor het slapen: fles van 180cc
Bij elk eetmoment geven we water of thee te drinken. Als ik merk dat hij echt honger heeft doe ik bijvoorbeeld banaan of mango door de yoghurt zodat het goed vult.
Hij heeft dus ook zo'n fase gehad dat hij de hele dag wilde eten, toen hebben we voet bij stuk gehouden en alleen de hoeveelheden wat opgehoogd. Vaak is het bij hem ook dorst ipv honger, dus dan bied ik eerst drinken aan...
2 jaar geleden
Wij hebben hier ook zo'n lekker vreetzakje in huis, wil de hele dag wel ete ...
Haha zo herkenbaar dit.. goed om te horen ook en hier zitten zeker wat dingen tussen waar ik wat mee kan. Thanks
2 jaar geleden
Reactie op Noeeeee89
Haha heel herkenbaar. Soms denk ik echt; krijg je niet teveel? Maar ze zoud ...
Ja precies dat!! Haha agh lekker geven. Honger is honger 😃
2 jaar geleden
Onze kleine is nu ook ouder dan 11 maanden en zit ook nog op 3 flessen. Deze ochtend heb ik geprobeerd hem wat pap te geven met opvolgmelk. Nou, daar had ie hooguit 10 happen van op en klaar was ie.. Dus toch maar weer de fles gegeven. Hij vind de fles echt nog veel te lekker denk ik. Moet binnenkort wel een keer naar 2 flessen gaan. Maar dan moet ik inderdaad die middagfles er ook af gaan halen. En ik denk dat onze kleine dat echt niet leuk gaat vinden haha. Ik volg hem gewoon. Als ik merk dat ie zijn flessen niet leegdrinkt dan kan ik altijd overwegen om die van de middag eraf te halen. Maar zolang ze nu nog leeg gaan en daarnaast eet ie zijn vaste voedsel goed blijf ik maar even aan dit schema hangen hoor
2 jaar geleden
Reactie op Lms91
Mag ik vragen waarom je die fles weg wil hebben?
Ik wilde het graag proberen omdat hij ernstige reflux heeft. En hij ontzettend goed vast voedsel eet dus daarom ook de fles qua voedingstoffen niet zozeer meer nodig heeft. Maar ik denk dat het nog niet de tijd is dus we gaan nog even door en kijken of hij genoeg neemt met een kleinere fles
2 jaar geleden
Reactie op Noeeeee89
10:00 100/150 gram fru ...
Hier ook vanaf 9 maandag 3 boterhammen. 1 in de ochtend na de fles en 2 rond 12 uur.
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Onze kleine is nu ook ouder dan 11 maanden en zit ook nog op 3 flessen. Dez ...
Hier precies hetzelfde!!
2 jaar geleden
Ik durf bijna niet te zeggen hoeveel melk mijn dochter van 11 maanden nog drinkt.
Bij cb zit ze vanaf begin op onderste lijn en moest ik opletten dat ze genoeg eet.
Maar ze krijgt nu dus 4 flessen van 200 (180+6) per dag en soms nog een nachtfles die ze helemaal leegdrinkt. Ze eet verder haar brood/fruit groente goed maar nu ik dit lees vraag ik me af of dit goed voor haar is?
2 jaar geleden
Reactie op dyan87
Ik durf bijna niet te zeggen hoeveel melk mijn dochter van 11 maanden nog d ...
Hier een dame van 10,5 maand. Ook zij krijgt nog 4 flessen op een dag. Een heel fijn klein meisje. Ze moet zelfs van de kinderarts nog 4 flessen drinken.
Als ze het drinkt, en ze heeft het nodig, dan is het helemaal prima toch?