16 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter had in het vruchtwater gepoept. Ze was alleen misselijk toen ze geboren was, en ze moesten dr mondje uitzuigen omdat ze nogal veel had ingeslikt.

2 jaar geleden

Hoeft niet per se erg te zijn hoor! Bij mijn bevalling braken de vliezen pas toen ik persweeen had. Toen bleek dat mijn zoontje ook in het vruchtwater had gepoept. Ik moest toen overgedragen worden aan het ziekenhuis (een klapdeur door vanaf het geboortehuis) en daar werd de hartslag van mijn zoontje in de gaten gehouden. Heb gewoon zonder problemen de bevalling afgemaakt en mijn zoontje had nergens last van. Een apgar score van 9-10-10. Dus gelukkig geen problemen door gehad!

2 jaar geleden

Onze zoon had dit ook gedaan. Zonder gevolgen. Was niets aan de hand.

2 jaar geleden

Alle 2 mijn dochters hadden in het vruchtwater gepoept. Beiden er geen last van gehad. Er werd van beiden een kinderarts bij de bevalling gevraagd voor het geval ze te veel ingeslikt hebben maar dat wijst wel op wat stress bij de baby bij het geboren worden en ze houden de baby wat extra in de gaten op hun hartslag. Ik kan niet voorspellen dat alles oké is maar mijn 2 baby's tonen er toch mee aan dat er niet altijd daarom iets mis loopt

2 jaar geleden

Dank jullie wel, dat stelt wat gerust ☺️

2 jaar geleden

Ik heb dat ook gehad…het is wel een teken dat de baby het niet meer fijn vindt maar je hoeft je geen zorgen te maken. Eenmaal in het ziekenhuis (we waren er pas na een paar uur) heb ik nog de hele nacht in de weeën gelegen, daarna is ze met een spoedkeizersnede geboren. Iets te klein en te licht (inmiddels ruimschoots ingehaald) maar een kerngezonde baby ☺️👍

2 jaar geleden

Reactie op Livia 👶

Ik heb dat ook gehad…het is wel een teken dat de baby het niet meer fijn vi ...
En ja, je kunt je natuurlijk zorgen maken maar dan kun je je bij elke bevalling wel zorgen maken ☺️ houd je ons nog op de hoogte? :)

2 jaar geleden

bij mij ook gebeurt tijdens de bevalling. Moest een nachtje blijven in het ziekenhuis omdat m’n zoontje misselijk was. Voor de rest gelukkig niks ernstigs!
Ons zoontje ook daardoor werd ik medisch helaas, ik lag wel al in het geboortecentrum. Toen ze dat zei dacht ik ‘shit’ nu gaan ze vast met man en macht alles er aan doen om de baby zo snel mogelijk te laten komen maar nee hoor. We hoefde niet te stressen werden alleen extra gemonitord om die reden. Was niks aan de hand hier ook een optimale apgar, en verder niks van gemerkt. Ik snap dat je je zorgen maakt, maar komt vast goed! 🍀 Nog even en je bent (weer?)tante, gefeliciteerd alvast! 🥳🥳

2 jaar geleden

Ah super, dank jullie wel! Voor het eerst tante van mijn eigen kant van de familie ja. Zo jammer om niet in de buurt te zijn. Zij heeft mijn zoontje nog nooit in het echt gezien en het zal voor mij ook nog wel een tijdje duren denk ik. Ik zal jullie laten weten hoe het gegaan is 👍🍀

2 jaar geleden

Bij mij heeft mijn zoontje ook gepoept in het vruchtwater ik had helaas wel het streptokokken opgelopen hierdoor, ik had wat koorts en niet lekker te pas.. maar in tegendeel was gelukkig alles goed met ons zoontje.. wel zag hij wat geel maar dit was gelukkig gauw weer weg.

2 jaar geleden

Mijn dochter had ook in het vruchtwater gepoept en hier kwam de vk er pas achter toen haar hoofdje eruit kwam en mijn vliezen nog gebroken moesten worden. Er was gelukkig niks aan de hand. In de eerste week na haar geboorte heeft ze alle resten in kleine beetjes eruit gespuugd

2 jaar geleden

Hoeft niet perse een teken te zijn dat baby het niet meer fijn heeft hoor. Als je over de 40 weken loopt, of zoals bij mij 41+2 zijn de darmen nogal rijp, die willen aan de slag. Maar de echte reden kunnen ze natuurlijk nooit achterhalen!

2 jaar geleden

Het is allemaal goed gegaan gelukkig, ze is geboren! ☺️

2 jaar geleden

Het is allemaal goed gegaan gelukkig, ze is geboren! ☺️
Wat fijn, gefeliciteerd!

2 jaar geleden

Onze kleine meid ook. Was verder gelukkig niks aan de hand. Even aantal extra checks. Je hoort wel dat ze soms nog wat misselijk kunnen zijn. Sterkte! Hoop dat het goed komt!