Hey. Ben even benieuwd hoe lang jullie kindje ongeveer wakker is 's ochtends tot het dutje?
Mijn dochtertje (8,5 maand) houdt het bijna nooit langer dan 2 uren vol... bijvoorbeeld: vanochtend hoorde ik om 06:30u dat ze wakker was. Misschien was ze wel eerder wakker, geen idee. Na ontbijt om 07:00 uur en lekker spelen, tijgeren etc, is ze dan om 08:15u al helemaal kapot. Ze is ook mega druk dus verbruikt veel energie heb ik het idee😅.
Ben even benieuwd hoe dit bij jullie is. Ook al is elk kindje anders :)
Het schema 2-3-4 werkt daarom voor veel kindjes. Dus bijv. Rond 7 uur wakker. Rond 9 uur naar bed (dan uur slapen ong) rond 1 uur weer naar bed tot 3 uur en dan om 7 uur weer slapen.
Hier ook vaak tussen 6-6.30 wakker. Het is dan lastig, maar hij houdt het dan wel tot 9.00 uur vol. En dan is het inderdaad ook bij ons het 2-3-4 schema wat we aanhouden 😊.
Oja en wat hier het laatste half uurtje werkt tot 9.00 uur, is Sesamstraat liedjes kijken op de iPad in de wipper, ja dat vinden veel moeders misschien niet zo goed. Maar hij vindt dat zo leuk, is ook het enige wat hij interessant vindt qua tv en hij wordt er heel blij en rustig van. Want die van ons is ook mega druk en zit nooit stil 😉
Mijn zoontje is 8,5 maanden oud en zijn wakker tijd is ‘s morgens ook 2 uur. Probeer hem niet voor 09:00u in bed te leggen maar mocht ie echt vroeg wakker geworden zijn en houdt hij niet vol dan leg ik hem 08:45u in bed.
Omg wat houd die van mij het dan lang vol vergelijken die van jullie 🙈 die van mij is rond 7u wakker en gaat pas een kort dutje doen tussen half 11 en 11 voor een half uurtje en dan is hij weer fit 😅 en dan rond 15:00 weer na bedje voor een half uur tot max een uurtje.
Omg wat houd die van mij het dan lang vol vergelijken die van jullie 🙈 die ...
Als 't kindje in de nacht lekker slaapt en alle dutjes gaan goed en het is een vrolijk kind, is het een prima schema. Maar dit geldt niet voor alle kinderen.
Onze dochter slaapt ook heel veel.
Thuis meer dan op de opvang.
We rekken het nu tot 9.00u (vanaf 7) maar dit vindt ze vaak al lastig.
Dan heeft ze van 13.30 tot 15.00 een slaapje en van 17.45 tot 18.45 nog een slaapje 💁♀️
Dochter is 9 maanden oud en wordt de laatste tijd wakker tussen 5.30 en 6.30 uur. Ik ga er echt pas uit om 6.30. Dan om 8.45 naar bed tot 10.30/11.00 dan middagslaapje van 13.00/13.30 tot 14.30/15.00 uur. Dan gaat ze tussen 18.00/18.30 naar bed tot de volgende ochtend.
Wij doen het zo :
06:00 flesje
09:00 wakker
12:00 dutje
17:00 dutje
Dit schema werkt natuurlijk niet voor iedereen en kan natuurlijk ook niet bij iedereen.
Herkenbaar wat je schrijft, hier slaapt ze dan rond 8.30/9u als ze rond 7u eruit gaat en de papfles daarna krijgt. Vaak is ze dan ook al rond 6.30u wakker.