13 Reacties

2 jaar geleden

Ooh heerlijk, nog 3 dutje. Hier nog maar 1 dutje per dag 😅 op een gegeven moment werd het drama om in bed te leggen smorgens ze bleef huilen en schreeuwen en als ze in slaap viel was het 20 minuten. Toen langer wakker later zijn en middagdutje naar voren gehaald om daar 1 dutje van te maken.

2 jaar geleden

Hi! Hier is hij nu 8,5 maand oud. Maar vanaf ongeveer 7,5 maand is slaapt hij van 9.00 tm 10.30 en dan van 13.30 tm 15.00 uur. Dus allebei de dutjes 1,5 uur. En daarna kan hij van 15.00 tm 18.30 wakker zijn. Ik dacht eerst ook dat red hij niet, maar uiteindelijk lukte het hem makkelijk. Het loopt soms alleen even anders als hij in de ochtend korter slaapt, maar dan haalt hij het in de middag vaak weer in. Ook de opvang ging hier goed mee om. En als hij daar korter slaapt, dan laten ze hem nog wel even kort slapen als derde dutje. Succes 😊

2 jaar geleden

Reactie op Astrid Mellema

Hi! Hier is hij nu 8,5 maand oud. Maar vanaf ongeveer 7,5 maand is slaapt h ...
Fijn om te lezen! Ik heb dit weekend haar dut tot 15u30 laten doen en ze heeft net 18u30 gehaald maar was wel erg lastig. De nacht was dan ook niet denderend. Maar met het 3e dutje begint ze om 5u smorgens te babbelen en is ze echt klaar om de dag te beginnen 😅 dus dan dacht ik mss slaapt ze teveel?

2 jaar geleden

Reactie op mummy of M.

Fijn om te lezen! Ik heb dit weekend haar dut tot 15u30 laten doen en ze he ...
Herkenbaar hoor, hier rekken we het af en toe met een badje. Maar nu heeft hij er al minder moeite mee, dus kan in een paar weken al verschil zijn qua wakkertijden. Hier hebben we het ook gedaan omdat hij steeds rond 5 uur wakker werd. Dat is nu echt wel beter. Tussen 6.00 en 6.30 maar dat vind ik al heel fijn 😊

2 jaar geleden

Herkenbaar hoor, hier rekken we het af en toe met een badje. Maar nu heeft ...
Dus uit jouw ervaring even doorzetten met langere middagdut, badje inplannen als ze moeilijk krijgt en dan tss 18.30-19.00 bed in? 6u30 is al beter dan 5uur 😅

2 jaar geleden

Ons zoontje doet denk ik sinds 7 maanden nog twee slaapjes per dag. Wij merkten dat de wakkertijd langer kon. Hij is in de ochtend om 7 uur wakker en gaat er dan rond 10 weer in en dan ongeveer om half 3 weer een slaapje. Hij doet dan twee slaapjes van 1.5 uur.

2 jaar geleden

Reactie op J159

Ons zoontje doet denk ik sinds 7 maanden nog twee slaapjes per dag. Wij mer ...
Oja, hij is één dag bij mijn schoonouders en zij volgen ons ritme prima. Bij de gastouder ligt hij iedere keer wat eerder in bed. Geen idee waarom. Dan is de laatste wakkertijd wel erg lang. Dat merken wij dan ook aan hem. Hij heeft nu sinds we dit doen meer rust en een mooi ritme. Hij was de eerste maanden overdag vooral hazenslaapjes gewend en het in slaap komen was een drama.

2 jaar geleden

Reactie op mummy of M.

Dus uit jouw ervaring even doorzetten met langere middagdut, badje inplanne ...
Ja dat is wel mijn ervaring ja. En sowieso niet voor 9.00 uur het eerste dutje. Dat is even lastig als ze zo vroeg wakker worden. Maar dat helpt echt. En ze zeggen wel eens dat je ze anders even 10 minuten kort kan laten slapen om die 9.00 te redden. Maar dat heb ik zelf nooit gedaan. Heb hem gewoon een paar keer langer wakker gehouden en van 6.30 tm 9.00 wakker red hij nu makkelijk.

2 jaar geleden

Ja dat is wel mijn ervaring ja. En sowieso niet voor 9.00 uur het eerste du ...
Oke dank je! Ga ik even mee aan de slag dan 😊

2 jaar geleden

Reactie op J159

Ons zoontje doet denk ik sinds 7 maanden nog twee slaapjes per dag. Wij mer ...
Is wel een idee om het ochtenddutje wat te verlengen! Nu maak ik ze vaak wakker na 1uur.

2 jaar geleden

Wij zijn nu net begonnen met van 3 naar 2 slaapjes overdag. Bij ons zijn we het 3e dutje eraf gaan halen toen onze kleine meid er een gevecht van ging maken met een 3e dutje. En dan bedoel ik niet 1 keer of 2 keer maar gewoon een week lang. Onze dochter had vaker dat ze het 3e dutje de ene keer wel wilde en de andere keer weer niet maar een week lang heeft ze nooit gehad. Nu slaapt ze sochtends tussen +- gerekend wat het ligt er ook aan hoelaat ze sochtends komt. Maar dan gaat ze tussen 8-10 naar bed en dan slaapt ze zolang ze wilt slapen, ik maak dr niet meer wakker. En wakkertijd is Max 3u bij haar. Dus dan gaat ze rond 13:00/13:30u naar bed en doet daar haar 2e dutje totdat ze zelf wakker word. Ik maak haar niet meer wakker net zoals met 3 dutjes, ze geven het vanzelf wel aan wat ze nodig hebben denk ik altijd maar. Succes! :) x

2 jaar geleden

Ik merkte t omdat hij ineens heel moeilijk in slaap viel savonds, meestal pas rond 21:00. Doe nu 1 dutje sochtends om 10:00 en eentje smiddags rond 14:30/15:00. Beiden duren ongeveer 1/1,5 uur en hij gaat dan om 19:00 uur slapen tot 7:00.

2 jaar geleden

Mijn zoontje viel ineens moeilijker in slaap of bleef jengelen. Toen heb ik meteen geprobeerd om 2-3-4 ritme te proberen. Soms houdt hij het niet vol tot 19:00 na zijn middagdut dan krijgt hij nog een powernap van een kwartier of max. 20 minuten.