7 Reacties

2 jaar geleden

Geen advies, maar zit zelf ongeveer in dezelfde situatie. Ben in september begonnen als wiskunde docent en heb een zoontje van juni 2021. We willen nu voor de tweede gaan, maar ik ben bang dat ik dan na 1 jaar geen vast contract krijg... Aan de andere kant wil ik me ook niet laten tegenhouden.

2 jaar geleden

Ja is lastig he? Wanneer doe je t goed? Mn gevoel zegt wat anders dan mn verstand

2 jaar geleden

Augustus 2020 begonnen met een BBL opleiding, na 2 maanden zwanger. Nu nog steeds aan het werk en hopelijk komende zomer klaar. Het is pittig maar wel te doen. Wat betreft contract.. ze weten dat het erbij hoort en momenteel zit iedereen verlegen om personeel. Denk dat ze je liever een paar maandjes kwijt zijn dan weer op zoek moeten naar nieuw personeel!

2 jaar geleden

Reactie op Catmommmy

Augustus 2020 begonnen met een BBL opleiding, na 2 maanden zwanger. Nu nog ...
Dankje voor je reactie! Ik denk dat er over uit ben🤗

2 jaar geleden

Ik deed ook een BBL opleiding in de zorg en ik ben tijdens mijn examenjaar zwanger geraakt. Dat was ook midden in de corona periode. En ik ben de ziektewet in gemoeten vanwege bekkenpijn. Ik kreeg juist heel veel begrip. Heb de opleiding 1 jaar verlengd en heb nu inmiddels een diploma en een vast contract.

2 jaar geleden

Reactie op natuurlijkemama

Geen advies, maar zit zelf ongeveer in dezelfde situatie. Ben in september ...
Ik ben zelf ook een docent en ik denk niet dat een school een wiskunde docent zomaar zal laten gaan 😃 Misschien krijg je geen vast contract na 1 jaar maar dan krijg je hem wel na 2 jaar. Bij de scholen het waar ik heb gewerkt kregen nieuwe docenten nooit vast contract na 1 jaar. Dus ik zou zeggen, lekker voor de 2de gaan! ☺️

2 jaar geleden

Hier ook net zo'n situatie. Mijn zoontje is 15 maanden en deze maand zojuist begonnen met een 2 jarige HBO-master. Ik wil eigenlijk ook graag een tweede, maar wat is een geschikt moment? Die is er nooit(: los daarvan heb ik studiergenootjes met 3 of zelfs 4 kinderen en drukke gezinslevens die ook gewoon de opleiding starten. Waar een wil is is een weg, en komt wel weer op zijn pootjes terecht!(: