39 Reacties
2 jaar geleden
Onze kleine is morgen 15 maanden. Maar nog steeds 2 slaapjes. Hij is een vroege vogel.. waardoor het ochtenddutje er nog niet af kan. Hij heeft die echt nog nodig. Het valt mij wel op dat ie dan in de middag vaak minder goed slaapt... maarja, vanaf 6 uur/half 7 hem wakker houden tot 1 uur is toch wel veel te bont vind ik haha...
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Onze kleine is morgen 15 maanden. Maar nog steeds 2 slaapjes. Hij is een vr ...
Zal die niet langer slapen als je hem toch ophoud? En dan zijn slaapje om 12.00 uur doen en dit steeds uitbreiden naar 13u. Ik lees vaak dat ze juist vroeg wakker zijn omdat ze overdag dan te veel slapen. Hier daarom ook vroeg dat 1ste slaapje eruit gehaald en sindsdien slaapt die langer in de ochtend( mits zus hem wakker maakt😅)
2 jaar geleden
Ons zoontje is nu ruim 14 maanden en doet thuis nog twee dutjes. Hij slaapt juist in de ochtend heel goed, soms wel twee uur. Dus hij heeft er nog duidelijk behoefte aan.
Op de opvang en bij mijn ouders slaapt hij minder goed dus daar soms wel maar 1 dutje.
2 jaar geleden
Reactie op Kelsey32
Zal die niet langer slapen als je hem toch ophoud? En dan zijn slaapje om 1 ...
Onze kleine slaapt overdag niet langer dan 2 a 2,5 uur. Dus teveel slapen zal wel meevallen haha. Hij is altijd al een vroege vogel geweest hoor. We leggen hem altijd rond half 7 op bed savonds. Soms iets eerder als ie heel moe is. Hij slaapt dan gewoon het klokje rond. 12 uur. Of we moeten hem later op bed leggen. Maar het ritme wat we nu hebben gaat eigenlijk wel heel goed zo..
Maar bedankt voor de tip. Dit kunnen we wel eens gaan proberen
2 jaar geleden
Mees slaapt van 22,30 tot 11 uur in de ochtend, en dan van 14.00 uur tot
16.00
1 slaap dus maar wel genoeg slaap uren
Al zijn de tijden raar ,maar dat komt mees is een nakomeling oudste is 16 dus ik heb het zo gedaan dat hij geen last heeft als hij moet slapen omdat iedereen nog door het huis leeft 🤣
2 jaar geleden
Onze dochter is vandaag 15 maanden geworden en doet nog 2 dutjes. Ik vind het heerlijk, dus ik geniet er nog even van!!
2 jaar geleden
Wij zijn deze week de overgang aan het maken nog 1 dutje (dochtertje nu 14 maanden). Een twijfelgeval want sommige dagen lijken de 2 dutjes nog oké voor haar, sommige dagen wil ze er maar 1 (en geeft dat dus een probleem als we een ochtenddutje doen want dan is ze erna super lang aan 1 stuk wakker omdat ze het namiddagdutje niet meer wil). 🤷🏻♀️ Niet evident die overgang! Hier heel lang het 2-3-4 ritme gedaan voordien.
2 jaar geleden
Reactie op Pingumom
Wij zijn deze week de overgang aan het maken nog 1 dutje (dochtertje nu 14 ...
Ik ben ook fan van 2-3-4!!
2 jaar geleden
Vanaf 11 maanden lukte het middagdutje meestal al niet meer. Hij is inmiddels 14 maanden en slaapt rond half 11/11 uur en dan tussen de 1.5 en 2.5 uur. Langer wakker blijven in de ochtend red hij nog niet en in de middag kan hij juist heel goed wakker blijven tot de avond bedtijd.
2 jaar geleden
Hier volgens mij nu bijna een maandje, hij is 14,5 maanden.
Ook omdat hij wat later wakker wordt dan ervoor. Voorheen rond 07:00, nu rond 08:00 soms tussen 08:00-09:00.
Als hij rond 07:30 wakker wordt dan krijgt hij nog tussen 10:00-11:00 een powernapje, dan om 13:00 naar bed. En anders gaat ie van 12:30-14:30 slapen.
2 jaar geleden
Hier al een paar weken 1x, ze slaapt in de ochtend nogal uit. Dus met 2 slaapjes wordt het dan savonds zo laat. Een paar weken terug werd het elke keer 10/11u, en toen zijn we over gegaan. Soms nog wel een dag ertussen, dat ik haar wel een keer extra laat slapen hoor.
Het is ongeveer:
9:00 wakker
tussen 12:00 & 13:00 dutje, dan slaap ze 2 á 3 uur.
19:00 slapen.
Op mijn 2 werkdagen is het anders, dan moet ik haar 7u wakker maken:
Dan ongeveer:
tussen 10:00-11:00 naar bed voor een dutje, tot 12?
+-15:00 naar bed. & Ik heb dus aangeven dat ik haar het liefst 16u wakker heb, dan gaat ze savonds om 20:00 weer slapen. Dus dan max een uur/45min?
2 jaar geleden
Hier ruim 14 mnd en nog steeds slaapkop;
9.30-10.15u
13.15-15.15u
19.15- 7.40u
Gaat al weken zo en moet hem elk slaapje weer wakker maken. Volgens mij gaat ze gemiddeld tussen 15 en 18 mnd ergens over naar 1 slaapje, maar dat zie ik hier nog niet snel gebeuren. Net als met alles zijn het gemiddelde, dus kan bij elk kind anders zijn. En ook een overgangsfase van de ene dag 1 en de andere dag 2 is niet gek. Allemaal vergelijkbaar met de overgang van 3 naar 2.
2 jaar geleden
Ons zoontje was 12 maanden toen hij vaak maar 1 slaapje deed. Vanaf 13 maanden volledig over naar 1 slaapje.
Hij slaapt van 12.00 en dan tot 14.00/15.00.
2 jaar geleden
We zitten hier in een overgangsfase. De ene dag wel nog 15-20minuutjes rond half 10, en de andere dag alleen van half 1-half3. Wisselt per dag.