39 Reacties

2 jaar geleden

Dochter is 14 maand en is sinds 3 weken denk ik nu over naar 1 slaapje. Vaak sliep ze s’ochtends meteen maar s’middags was het gewoon klappen in de handjes en rechtop in bed zitten. Dus toen naar 1 slaapje gegaan. Is wel even moeilijk s’ochtends om dan de hele ochtend door te halen tot 12. Maar na even wennen is dit echt t beste voor haar. Ze is wel wat vroeg ze was net 14 maand toen ze al 1 keer sliep.

2 jaar geleden

Hier 15 maanden en heel soms 1 slaapje maar meestal 2. Daar gaat het gewoon goed op nog.

2 jaar geleden

Onze zoon is vaak tussen 6-7 wakker gaat rond 9 uur naar bed en slaapt in ochtend vaak 1,5 uur-2 uur in de middag rond 2 weer naar bed en soms ook nog wel eens 2 uur. Zorg er wel voor dat hij na 4 uur niet meer slaapt. Ik zie het voorlopig niet gebeuren dat hij al naar 1 slaapje gaat, vind dat verder prima ze geven het zelf aan. Een vriendin van mij haar zoontje wordt in Januari 1 heeft ook nog steeds 2 slaapjes.

2 jaar geleden

Ons zoontje (net 15 maanden) is sinds 2 dagen over op 1 dutje. Hij was altijd een vroege vogel (tussen 05:30 en 06:00 wakker). En ineens begon hij door te slapen tot 06:30, (met 2 slaapjes) gisteren voor het eerst 1 slaapje geprobeerd en meneer sliep die nacht van 18:15 tot 07:00! Wist niet wat ik mee maakte haha!

2 jaar geleden

Reactie op foreverours

Ons zoontje (net 15 maanden) is sinds 2 dagen over op 1 dutje. Hij was alti ...
Wat heerlijk voor je. Mijn eerste was ook zo'n vroege vogel. Killing!!!

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Onze kleine is morgen 15 maanden. Maar nog steeds 2 slaapjes. Hij is een vr ...
Hier precies hetzelfde, ook een vroege vogel en zonder ochtendslaapje is echt nog veel te lang. Op het consultatiebureau zei de verpleegkundige dat sommige kindjes tot hun 2e nog 2 slaapjes doen, er is geen goed of fout:)

2 jaar geleden

Oh, nu sinds twee dagen weigert hij ineens zijn ochtend dutje. Misschien dat het dan toch zo ver is. We blijven de ochtenddutjes nog even proberen (hij is wel moe namelijk), maar misschien dat het toch niet meer nodig is.

2 jaar geleden

Vanochtend noodgewongen haar slaapje overgeslagen omdat we echt op pad moesten, in de middag heeft ze uiteindelijk bijna 3 uur geslapen en daarna was ze echt niet te genieten 😬😅 Dat ochtendslaapje kan er hier met 15,5 maand dus echt nog niet van af.

2 jaar geleden

Onze zoon is nu net 15 maanden en heeft nog duidelijk behoefte aan 2 slaapjes. Slaapt 2x 1.5 uur...van 10 tot 11.30 en 14 tot 15.30 en gaat savonds rond 19.30 uuur naar bed.

2 jaar geleden

Ons zoontje is ruim 14 maanden en heeft bijna elke dag 1 slaapje. Van 11 tot half twee/ twee uur. En om 18:00 gaat hij weer naar bed. Tot half zeven.

2 jaar geleden

Reactie op Anne-Lois

Ons zoontje is ruim 14 maanden en heeft bijna elke dag 1 slaapje. Van 11 to ...
En hoe laat slaapt hij dan voor de nacht?

2 jaar geleden

Reactie op SavannahSade

Ik denk dat ze bedoelt dat ie van 18.00 savonds tot 06.30 sochtends slaapt

2 jaar geleden

Reactie op Juni2021boy

Ik denk dat ze bedoelt dat ie van 18.00 savonds tot 06.30 sochtends slaapt
Oooh haha 😆

2 jaar geleden

Hier sinds vorige week 1 dutje. Het begon ermee dat ze in de ochtend 2u sliep en in de middag weigerde. Nu haalt ze het tot 11.30u/12u en slaapt dan zo'n 2u lang.

2 jaar geleden

Hier wisselt het. Laatste tijd gaat ze vaak later naar bed (ongeveer van 11:00-13:00) Ze gaat daardoor savonds wel eerder. Eerst 19:00, maar nu vaak tussen 18:00-19:00. Ze slaapt dan tot 07:00-08:00

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Hier wisselt het. Laatste tijd gaat ze vaak later naar bed (ongeveer van 1 ...
Ze is bijna 15 maanden *

2 jaar geleden

Reactie op SavannahSade

Hij gaat er om zes uur in tot zeven uur ‘s morgens.

2 jaar geleden

Reactie op Pingumom

Wij zijn deze week de overgang aan het maken nog 1 dutje (dochtertje nu 14 ...
Hier is dat ook zo als hij een ochtend dutje doet is hij 's middags niet of moeilijk in te slaap te krijgen maar het lukt ook niet altijd om hem 's morgens op te houden. Zelfs als ik hem 's morgens maar 20 minuten laat slapen is hij nog moeilijk in slaap te krijgen ' s middags echt lastig zo

2 jaar geleden

Reactie op Mar0202

Hier is dat ook zo als hij een ochtend dutje doet is hij 's middags niet of ...
Ik snap je! Niet evident ...