24 Reacties

2 jaar geleden

Rust? Voor mezelf? Wat is dat?😂

2 jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Rust? Voor mezelf? Wat is dat?😂
🙈😂😂 was het eerste wat ik ook dacht.

2 jaar geleden

Reactie op Kelsey32

🙈😂😂 was het eerste wat ik ook dacht.
😂😂 De rust momenten die ik (soms) heb, is wanneer ik even snel kan plassen met de deur dicht, of wanneer ik s nachts wakker word om te moeten plassen, en het stil is in huis, dan geniet ik van mijn rust 😂

2 jaar geleden

Ik stem dat af met mijn vriend. We hebben allebei een momentje op de dag dat we even 15 minuten kunnen wandelen of iets voor onszelf kunnen doen. Ook doe ik een avond muziek en handbal en m'n vriend 2 avonden rugby. We vinden het belangrijk dat we los van elkaar ook 1x per maand iets met vrienden doen. Op deze manier houden we onze relatie super gezond, communiceren we beter en zijn we gelukkiger. En dat heeft een positief effect op de mini.

2 jaar geleden

Ik ga in de vooravond met de hond wandelen. Luister dan naar muziek of podcast. Heeeeeerlijk

2 jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

😂😂 De rust momenten die ik (soms) heb, is wanneer ik even snel kan plasse ...
Haha idd.. mijn gedachte was ook direct; gewoon niet, geen rust. Altijd of bezig met werken, huishouden, kind en soms ook nog relatie met m’n man onderhouden 😂

2 jaar geleden

- Als de kinderen toevallig tegelijk (nog) slapen - als ik kan sporten - als ik 's avonds een uurtje tv kan kijken - als ik slaap🤣

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Haha idd.. mijn gedachte was ook direct; gewoon niet, geen rust. Altijd of ...
Hahaha echt he! 24/7 ben ik bezig😂

2 jaar geleden

Ik probeer af en toe een stukje te lopen met een podcast op. Of lekker te sporten of even met vrienden afspreken. Lijkt mij alleen maar gezond om af en toe tijd voor jezelf in te plannen. Makkelijk is het zeker niet. Maar wel heel belangrijk

2 jaar geleden

Wij zaten hier na de geboorte van onze beide jongens ook echt in zo'n "sleur" van werken, verzorgen, koken, eten, proberen te slapen (😉), verplichtingen... Wat we nu doen is aan het begin van de week plannen wanneer we allebei even een momentje voor onszelf pakken. Ik ben afgelopen zaterdag bijvoorbeeld 2-3 uurtjes even de stad in geweest. Lekker een kop koffie, slenteren, beetje shoppen, daarna geluncht. Heerlijk! Soms ga ik wandelen, naar onze moestuin, bij een vriendin of m'n zusje langs, uitgebreid douchen... En m'n vriend is dan bij de kinderen. En dat wisselen we af, hij heeft ook een dagdeel waarin hij even z'n gang kan gaan. Zo fijn om even niet "aan" te hoeven staan. En we proberen 1 keer per maand een "date-night" of dagdeel te plannen. Kinderen bij opa/oma/zus en even lekker tijd samen. In alle hectiek is dat fijn en nodig, we laden er van op en hoeven even nergens aan de denken. Ik geniet van onze kinderen, maar deze momentjes zijn goud waard.

2 jaar geleden

Inderdaad onderling echt elkaar even een momentje gunnen en (super stom misschien) maar inplannen en in de agenda zetten. Onze kleine gaat flexibel naar de opvang en gaan hem nu ook 1x in de week langer brengen zodat wij allebei los van elkaar een paar uurtjes voor onszelf hebben. (Hij gaat ong. 36u in de maand dus echt niet veel!) Maar, we merken onderling dat de balans gewoon verstoort raakt en we tijd voor onszelf missen. Ik kijk ook echt uit naar halverwege juni, dan ga ik met mijn zus en broertje een weekend naar een festival. Even voor mezelf wat leuks doen!

2 jaar geleden

Ik ben alleenstaande en doe het - wanneer ze slaapt. Ik stop haar altijd half 8 in bed, maar vandaag is het even anders. - wanneer ze wakker is en even speelt. Wandelen doe ik altijd met haar, muziek luisteren doe ik wanneer ze slaapt met oordopjes in, ‘alleen’ op pad lukt niet want heb geen netwerk die kan oppassen en iets met anderen doe ik altijd met mn dochtertje erbij.

2 jaar geleden

Als hij slaapt neem ik rust, huishouden doe ik als hij wakker is. 's avonds nadat hij slaapt (meestal tussen 19 en 19.30) kan ik doen wat ik wil, meestal is dat gewoon op de bank hangen en tv kijken maar regelmatig ook wel hobby of lekker lang in bad bijvoorbeeld. Als het buiten de deur is dan stem ik dat met m'n vriend af.

2 jaar geleden

Nu als hij slaapt😂 Voorheen deed ik de huishouden of andere dingen wanneer hij sliep. Hij gaat nu bijna een maandje naar de opvang 4 hele dagen in de week en k werk parttime, ik haal hem niet altijd op als ik klaar ben met werken want dat scheelt wel eens qua tijden. Zo doe ik thuis nog dingen die gedaan moet worden, dan hoef ik het bijna niet te doen als hij thuis is. Maar ook gewoon ff lekker op mn gemak douchen, mijn haren doen of whatever😛 Maar ga ook wel eens alleen weg met vriendinnen, dat spreek ik dan van te voren met mijn man af.

2 jaar geleden

Hier ook weinig rust, maar ik wandel veel met baby in draagzak en vind dat toch ook wel een rustmoment, net als voeden, kan ik ook echt de tijd voor nemen of net nadat ze slaapt even iets lezen. En afgelopen weekend lees ik ook wel een tijdschrift terwijl we samen buiten zetten. Baby vermaakt zich dan met speelgoed boekjes, ik houd haar met een schuin oog in de gaten en we hebben natuurlijk wel contact tussendoor. Een heel spannend boek oid zou niet werken, maar een beetje door een woontijdschrift bladeren gaat prima.

2 jaar geleden

Ja goeie .. als mijn man thuis is? Maar hij is vroeg weg en laat thuis, dus dan wordt meestal het weekend :) Of als iemand anders er is, zodat ik bijv even kan gaan douchen? Maar verder .. nee niet. Als hij slaapt ook niet, dan moet ik even snel wat doen aangezien meneer dutjes van een half uur doet.

2 jaar geleden

In de avond als mijn man thuis is van zijn werk en de kleine op bed ligt. Dan ga ik even nog een stukje alleen wandelen. Maar als mijn man vroege dienst heeft dan al wat eerder. Maar ook dan is het net een ratrace, want er moet ook weer voor het eten gezorgd worden etc etc....

2 jaar geleden

Het verschilt. Ene dag als zij slaapt ga ik ook even liggen of simpelweg buiten zitten, op de bank of even douchen. Meestal neem ik die tijd juist om snel even wat dingen te doen in huis. M’n man heeft ene week late dienst en andere week vroege dus meestal in het weekend neem ik even een x aantal uurtjes puur voor mezelf, maar vaak genoeg ook niet. Ik geniet wel heel erg voor het zorgen van m’n gezin/ huishouden (ben thuisblijf moeder), maar begin wel wat meer behoefte te krijgen om met wat meer regelmaat wat tijd voor mezelf te plannen. Vooral met dit lekkere weer 🌞

2 jaar geleden

Mijn zoontje kan heel goed zelf spelen. Ik douche meestal als hij even ligt te spelen in zijn bedje. Als hij z’n dutjes doet doe ik het huishouden of ook lekker niks zoals tv kijken, in de zon zitten etc.

2 jaar geleden

Echt rusten nooit. Ik ben alleen. dus ik ben of werken of met mijn dochter en dan roept t huishouden nog. Ik merk ook dat je als alleenstaande ouder ook snachts erg aan staat. Het verantwoordelijkheidsgevoel en de verzorging rust nu alleen op mijn schouders dus je staat 24/7 “aan”. Dus als ik moest kiezen dan denk ik dat ik t meeste rust heb op kantoor in de pauze haha 😅