24 Reacties

2 jaar geleden

Hier doet die: Op zijn kont door het huis Trekt zich tot knieën op in de box Rolt Kan klappen Hiep hiep hoera handjes omhoog. Kusjes geven(met mond open) Onze dochter is een zorgenkindje en die kan niet lopen dus wij zijn al blij met alle kleine dingetjes.🥰

2 jaar geleden

Hier rolt ze door de kamer heen, kan stevig zitten als ik haar neerzet zet, kan klappen en roept de hele dag mama 😅

2 jaar geleden

Hij kan zich nu omrollen op de buik en weer terug. Kan stevig zitten als ik hem neer zet. Schudt fanatiek nee. Hij praat veel met klanken maar echte woorden nog niet bewust. Hij maakt soms grote sprongen en dan weer een poos niks. De rest komt vanzelf

MOD

2 jaar geleden

Onze dochter kan: - Optrekken (als er echt wat interessants te zien is😂) - Pogingen tot kruipen - Kontschuiven als poging tot kruipen toch te spannend is - Klappen - Handen omhoog ( hiep hiep hoera ) - Handen op het hoofd (op het boze bolletje) - Zwaaien - Kusje - Rollen - 360 op de buik draaien zeg maar Zitten Het gaat allemaal vanzelf. 🥰

2 jaar geleden

Die van ons tijgert, tijgert en tijgert 🐅 en zoekt de hele vloer af naar inimini stukjes, stofjes, wat dan ook om vast te pakken met z'n pincetgreep. Af en toe zit hij op zn knietjes met z'n kontje te schudden. Hij kletst enorm veel en hard, ook in je oor tijdens het kusjes geven. En kan klappen sinds deze week, zo lief 🥰 Oja en hij gooit zijn eten op de grond voor de hond, om dan heel hard te lachen (en wij dat arme dier maar steeds terug naar zijn plek sturen).. Wat zijn ze leuk onze minimensjes he ❤

2 jaar geleden

Reactie op Kelsey32

Hier doet die: Op zijn kont door het huis Trekt zich tot knieën op in de b ...
Wat mooi dat je dat noemt, het is niet altijd vanzelfsprekend dat alles maar lukt natuurlijk! Al zal jullie dochter zo ook haar eigen mooie ontwikkeling laten zien 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Bebe21

Wat mooi dat je dat noemt, het is niet altijd vanzelfsprekend dat alles maa ...
Ja ze laat zeker haar eigen ontwikkeling zien. Al zit ze nu qua ontwikkelingsleeftijd een beetje op hetzelfde als haar broertje. Leuk om ze nu samen te zien zitten en samen door het huis te zien schuiven( broer heeft het van zus🙃).

2 jaar geleden

Zwaaien bij hoi & doei Handen in de lucht en zegt dan 'aah' van hoera Rolt overal naar toe Doet een mix van kruipen, tijgeren en springen op zn knieën 😂 Roept mama & papa Speelt kiekeboe met alles Doet poging tot zelf zitten Hij is bijna 10mnd 💙

2 jaar geleden

Ons meisje is volgende week 9 maanden: Af en toe zwaaien als we ‘dagdag’ zeggen Achteruit kruipen Stukjes brood eten met de pincetgreep Soms ‘mamammamamamamammamamama’ roepen (absoluut nog geen bewuste mama) Rondjes draaien op haar buik Staan op handen en tenen (knieën van de grond) Zelf zitten op de zijkant van haar bil met nog 1 hand ter ondersteuning Inderdaad, wat doen en kunnen ze toch ontzettend veel. Onze dochter is een ontzettende doener, nog niet heel veel mentale interactie. Zo knap dat ze het allemaal zelf oppakken zonder dat we echt pushen op dingen 😊

2 jaar geleden

Ik volg

2 jaar geleden

Echt super leuk om te lezen hoe ieder king van zelfde leeftijd. Zo verschillend ontwikkeld. Me dochter doet indd ook klapjes in de handjes . Lekker veel dansen en papa roepen en eten maar mama nog niet 😂😂 Super lief allemaal.

2 jaar geleden

Ons zoontje is echt op ontdekkingstocht. Hij kruipt en trekt zich overal aan op (tafel, vaatwasser, trap, kast of tegen de muur aan) tot staan. Verder al een tijdje mamamama en ook iets wat lijkt op papa. Als hij ergens aan zit wat vies is zeg ik vaak dat is bah, en dan probeert hij ook bah terug te zeggen. En verder brabbelt hij heel veel onduidelijke taal. Zelf zitten doet hij niet. En ook nog niet echt zwaaien.

2 jaar geleden

Mijn dochter is overal in het huis te vinden, kruipt overal naar toe en trekt zich overal aan op. Staat ze tegen het raam naar de vogels te schreeuwen en op het raam te slaan. Ze zet stapjes als we haar vast hebben. Roept mama, papa, bah en wauw. Zwaait en klapt veel in dr handjes.

2 jaar geleden

Mijn dochter is 9,5 maand en tijgert heel veel, zit veel op handen en knieën de kruippositie maar heeft nog maar 1keer een beetje gekropen. Begint zich nu op te trekken aan dingen tot ze op d'r knieën zit. Zwaait heel afentoe. Zegt wel mama maar verder nog niet echt iets. Ik zing heel veel klap is in je handjes en zwaai heel veel naar d'r enzo maar ze doet het zelf nog niet echt. Als ik dit zo lees word ik wel een beetje onzeker dat ze nog niet zoveel kan als dat ik hier lees😳

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 9,5 maanden oud en kan; -tijgeren, laatste tijd door het hele huis en voor hem doen ook sneller als ik zeg ik ga je pakken en naar hem toe loop😂 -zwaaien als we doei/daag zeggen en erbij zwaaien -klappen met zijn handjes -pincetgreep alles wat hij kleins vind -omrollen -als we hem op zijn billen laten zitten, blijft hij zelfstandig zitten maar kan niet van zelf naar een zithouding -heel veel brabbelen -met zijn handjes kom gebaar doen, zelfs tegen zijn speelgoed als hij niet erheen wilt tijgeren -proberen stapjes te zetten als we hem bij zijn handjes vasthouden -hij zei trouwens eerst een tijdje baba, toen mama, nu geen een meer🥹

2 jaar geleden

Grappig om te lezen wat ieders kindje nou eigelijk allemaal al kan en er dan achter komen och ja dat kan die van mij ook, o ja dat toch eigelijk ook🙈 heb de helft niet eens opgeschreven hieronder 😂

2 jaar geleden

Mijn zoontje is net 9 maanden (26 juni) Hij kan nu: Kruipen, heeel hard door het hele huis heen. Omrollen Zelf van buikligging in zit en weer terug Optrekken tot hij op zijn knieën zit, staan doet hjj wel als we hem beet houden. Heeel veel brabbelen Af en toe nog tijgeren, als die geen zin heeft in kruipen Pincet greep speeltjes pakken

2 jaar geleden

Reactie op NS1990

Mijn dochter is 9,5 maand en tijgert heel veel, zit veel op handen en knieë ...
Niet onzeker worden hoor! Ieder kind doet het op z’n eigen tempo. Mijn zoontje is 9,5 maand. Kan wel zelf gaan zitten, tijgeren, brabbelen en uiteraard omrollen. Maar kruipen doet hij niet, zegt ook echt nog geen papa of mama, klappen in z’n handjes doet hij niet en zwaaien heb ik het idee dat hij het soms perongeluk doet🤣. Dus ook heel veel dat hij niet kan in vergelijking met anderen. Komt vanzelf!

2 jaar geleden

Reactie op NS1990

Mijn dochter is 9,5 maand en tijgert heel veel, zit veel op handen en knieë ...
Heb dat ook heel snel! Hier op het forum (en zoals bij jouw bericht) lees je dat de baby's al stappen, optrekken aan iets, soms al zelfstandig staan .. en als ik hier meneer neerzet strekt hij mooi zn benen vooruit 😅 elke baby zn eigen tempo natuurlijk! Maar wordt er wel een beetje onzeker van ook 🙈

2 jaar geleden

Mijn dochtertje bijna 10 maanden (9 juni): Kruipen Lopen langs de bank of langs spullen Keukenkastjes opentrekken Van de bank af glijden op haar buik Speelgoed doorgeven aan mij Pincetgreep Zelfstandig zitten en liggen Klappen in haar handjes Zelf eten Zegt Bumba, Bing of Nani Handen omhoog bij Hoeraaa In bad spelen met water of speelgoed Alles willen vasthouden