15 Reacties

2 jaar geleden

Ze eet wat wij eten dus net zo gevarieerd als dat we zelf doen. Ben al blij dat ik zelf het avondeten kan bedenken, moet er niet aan denken om dat x2 te moeten doen.

2 jaar geleden

Fruit: - banaan - peer - appel - mango - papaya - blauwe bessen - frambozen - aardbeien - gold kiwi - mandarijn en sinaasappel Groente: - broccoli - bloemkool - pastinaak - pompoen - zoete aardappel - avocado - courgette - komkommer - sperziebonen - spinazie Overig: - penne - rijst - aardappel - bruine bonen - kipfillet - gehakt en stoofvlees - zalm en kabbeljauw - ei - Griekse yoghurt - Granenpapje Beleg: - pindakaas - stroop - huttenkase - vega smeerworst

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Ze eet wat wij eten dus net zo gevarieerd als dat we zelf doen. Ben al blij ...
Ahh ja daar zit ik nu dus mee. Probeer nu wat vaker hetzelfde te geven als wij eten. Maar dan de aangepaste versie. De prakjes vindt hij echt helemaal niks meer aan volgens mij.

2 jaar geleden

Fruit: Banaan Appel Peer Mango Mandarijn Groente: Wortel Bloemkool Brocoli Spinazie Sperziebonen Courgette Zoete aardappel Paprika (rood) Overig: Aardappel Pasta Griekse yoghurt Gehakt Kipfilet Kabeljauwfilet Beleg: Pindakaas Ei Humus Philadelpia naturel Jam Kipfilet

2 jaar geleden

Ik geef eigenlijk alles wat wij eten tegenwoordig. Er bestaan ook veel Instagram accounts om inspiratie uit te halen. Er gaat een hele nieuwe wereld voor me open zo 🙊

2 jaar geleden

Alles wat wij eten krijgt ze ook gewoon

2 jaar geleden

Naast veel wat er genoemd is, geef ik mijn zoontje vaak omelet met groenten. Hij krijgt dat een reepje op de Rapley manier en dat vind hij heerlijk. Ik hak dan champignons fijn, bak dit even, eitje kloppen en champignons erdoor en kruiden. Bakken en eten maar! Op insta volg ik nu zaynesplate, bakken met bel, feeding tiny bellies. Ik heb al banaan-pindakaas pannenkoekjes en wortel poffertjes gedaan, die vindt hij erg lekker! Havermoutpap is hier ook favoriet, soms met fruit erdoor (appel-kaneel, banaan, blauwe bessen, vanille).

2 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Ahh ja daar zit ik nu dus mee. Probeer nu wat vaker hetzelfde te geven als ...
Wij doen rapley dus hoeven niks aan te passen. Ideaal 😊

2 jaar geleden

Misschien iets off topic maar ik lees zo vaak Griekse yoghurt is dat zoveel beter dan bijv magere yoghurt? Had het door dit forum gekocht maar ik vind zelf bio magere yoghurt veel lekkerder en de kleine eet beide net zo goed 😌 Ben wel benieuwd naar het verschil. Alvast dank voor evt antwoorden 🙏

2 jaar geleden

Reactie op NinaLu

Misschien iets off topic maar ik lees zo vaak Griekse yoghurt is dat zoveel ...
Ik geef Griekse yoghurt omdat ik dat zelf lekkerder vind en wat zachter van smaak/minder zuur dan gewone yoghurt. Maar volgens mij is het een niet beter dan het ander. Gewoon een kwestie van smaak. Overigens geef ik wel volle yoghurt ipv magere yoghurt.

2 jaar geleden

Reactie op Thérèse

Ik geef Griekse yoghurt omdat ik dat zelf lekkerder vind en wat zachter van ...
Ah bedankt voor je reactie 😊🙏😊 Goed om te weten, ik vind zelf juist dat zure zo lekker 😁

2 jaar geleden

Reactie op NinaLu

Ik geef Griekse yoghurt omdat ik het zelf ook eet. Amders zouden we apart iets voor de kleine moeten kopen en vaak moeten er er dat iets van weggooien en dat vinden we zonde

2 jaar geleden

Reactie op NinaLu

Ik gebruik de solid starts app, daarin werd geadviseerd om volle yoghurt (zoals Griekse yoghurt) aan te bieden. Daarnaast eten wij zelf ook Griekse yoghurt dan hoeven we geen speciale producten in huis te halen

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Naast veel wat er genoemd is, geef ik mijn zoontje vaak omelet met groenten ...
Ohh klinkt heel lekker allemaal! Omelet was de eerste keer geen succes maar ga het binbenkort weer proberen. Bedankt voor de tips op insta, zal ik veel inspiratie uit kunnen halen denk ik!

2 jaar geleden

Als ik het even niet meer weet kijk ik op smickels.nl Daar staan allemaal verschillende variaties met ingrediënten op. Ik kook nog welke keer apart voor haar(wij eten veel ovenschotels en daar zitten vaak dingen in die niet goed zijn voor haar nog), maar probeer wel 1 of 2 Ingrediënten hetzelfde te doen. Dat scheelt pannen op het vuur. En heel soms kan ze met de pot mee-eten.