21 Reacties

2 jaar geleden

Ik gebruik deze, is voor haartjes en lichaam(pje) 🥰 🧼

2 jaar geleden

Ik gebruik geen zeep op m’n dochter haar huidje sinds ze last heeft gehad van hele droge plekjes. Shampoo soms een druppel wanneer haar haren echt vies zijn. Ik spoel haar haren wel tijdens elk badje met water (ze heeft echt een bos krullen en kam het ook al met product erin)

2 jaar geleden

Was niet altijd met zeep, en 1x in de zoveel tijd eens shampoo in het haar, maar zoveel heeft die nog niet haha. En als ik iets in bad doe, is het bad olie van naïef.

2 jaar geleden

Badschuim of olie in bad, wasgel in zijn haartjes en op zijn lichaam😊 Na bad lekker insmeren met olie of bodylotion. Alles van zwitsal🥰

2 jaar geleden

Alleen badolie ivm eczeem en zo min mogelijk in bad vanwege diezelfde reden.

2 jaar geleden

Ik was mn zoontje iedere dag met alleen water, ong 2x per week in bad met badolie. En haartjes + lichaam was ik dan met aloë vera wasgel. Zonder parfum ivm eczeem..

2 jaar geleden

Nee alleen water

2 jaar geleden

Badolie of badschuim in het badje en shampoo voor de haartjes. Als ze gaat douchen dan wasgel. Na het badje of douchen insmeren met huidolie of bodylotion. Is allemaal niet echt nodig, maar ruikt wel heel lekker en haar huidje doet het er goed op ☺️

2 jaar geleden

Wij hebben zowel badolie, badzeep als billen crème van Weleda. Dat is dus zonder parfum en met wat kamille voor een rustige huid. Een beetje duurder dan meeste standaard merken, maar we hebben veel allergieën en huidproblemen in de familie. Ze gaat dan 1-2x per week in bad met een paar druppels olie in het water en smeer ik haar ermee in als ze eruit komt. Billen crème heb ik omgedoopt tot zogenaamde "nachtcrème" omdat ik het wel fijn vind dat haar huid bescherming heeft met haar luier van 12 uur lang. Voor de rest was tot 6 maanden alleen zwitsal poederen overdag helemaal prima, maar toen kreeg ze even last van een schimmelinfectie op de huid, waar we doktersrecept voor kregen en deden we wat vaker badderen zonder zeep. Sindsdien doe ik geen zeep meer in het water of op de washand, maar alleen even op mn vingers voor de belangrijkste plekken (oksels, kin/nek rimpel etc) en lijkt dat zowel de billen minder geïrriteerd te maken, als de berg/eczeem op haar hoofd te verminderen. Wel hebben we ook "welterusten bad" (kruidenmix voor een lekker geurend bad dat helpt bij slapen) aangeschaft van Weleda en daar slaapt ze heerlijk rustig en langer van 🥰 Dus hier zeer goede ervaringen daarmee, maar misschien niet voor iedereen nodig (of qua budget te doen).

2 jaar geleden

Alleen water💦 Cetomacrogol op de droge huid

2 jaar geleden

Ik heb van Joone Paris alles voor de verzorging, vooral vanwege de geur en ingrediënten. Geuren van zowel zwitsal, kruidvat, etos als Naif vind ik echt niks. Wasgel is voor zowel het lichaam als haartjes. Gebruik ik al 8 maanden bijna elke dag omdat hij met best een haardos is geboren (en nog is de fles maar half leeg). Nu ook de haarlotion en gezichtscreme besteld daar. Bodylotion gebruik ik er ook van af en toe, gewoon voor de lekker. Ik doe geen olie in badje. Hij heeft geen uitgedroogde huid en lekker zachte (10+ cm lange😅!) haartjes.

2 jaar geleden

Badolie & badschuim, en zijn lichaam met wasgel. Insmeren heeft meneer geen geduld voor en mag al blij zijn als hij het 'leuk' vind in bad :)

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft een gevoelige eczeemhuid (bij koemelkallergie) ik gebruik alles van Neutral aan shampoo en zeep + groninger bad olie. Werkt heel goed :)

2 jaar geleden

Ik gebruik badolie van naïf, ook de shampoo en wash gel voor baby’s van naïf. Hij gaat maar 2x per week in bad

2 jaar geleden

Hier eigenlijk niks in bad of een beetje badolie van Naïf en insmeren na het badje met parfumvrije babyolie. Haartjes doe ik met Naïf shampoo. Ze gaat hier zo'n 2x per week maximaal in bad en haartjes wassen doe ik maar 1x per maand.

2 jaar geleden

Ik doe in het bad alleen water, want ze heeft de neiging om het badwater op te drinken. 😅 Dan eerst even spelen in bad. Dan shampoo (Weleda) op een doekje en daarmee eerst de haartjes en dan de rest van het lichaam wassen. Afspoelen en klaar. Na het afdrogen nog even lekker insmeren met olie (ook Weleda).

2 jaar geleden

Reactie op Simoon5

Ik was mn zoontje iedere dag met alleen water, ong 2x per week in bad met b ...
Welke wasgel is dat? Ben namelijk op zoek naar een fijne ivm eczeem.

2 jaar geleden

Reactie op KwZvW

Welke wasgel is dat? Ben namelijk op zoek naar een fijne ivm eczeem.
Deze is het! Vind ik zelf super fijn!

2 jaar geleden

Wij hebben een shampoo bar voor zowel huid als haar, vrij van parfum, parabenen etc. En vaak wassen we ook gwn alleen met water.
Naif douchegel en talc poeder. Talc poeder is het enige wat hier helpt tegen geïrriteerde plooitjes. En heel af en toe goedemorgen haargel voor de leuk maar dat blijft voor geen meter zitten 😅