17 Reacties
2 jaar geleden
Ontbijt een bordje pap van olvarit en bij de opvang gaan er altijd 2 boterhammen in + beker melk..geen idee hoe ze dat doen daar want hier thuis gaat brood ook maar moeizaam. Ik geef nog wel eens een eierkoek. Die vind ie ook erg lekker haha
2 jaar geleden
Wij zijn heel saai haha, 's morgens en 's middags 2 boterhammen met wisselend (maar wel zoet) beleg! Op vakantie gezien dat hij luchtige cracker of maiswafel met zoetbeleg ook prima eet. In zn beker zit ook wisselend wat te drinken. Water, melk, optimel verschillende smaken, chocomel hij drinkt t allemaal 😋 Hier werkt trouwens de manier van brood snijden nog wel eens! Ipv stukjes, geef ik wel eens 3hoeken. Boterham dichtvouwen, dan door midden en dan die schuin doorsnijden! Helpt nog wel eens 🤷🏻♀️ brood was hier ook altijd een drama, tot ik door had dat meneer een zoetekauw was 😅
2 jaar geleden
Brinta, soms met wat fruit erdoor. Brood met pindakaas, kaas, jam, stroop. Cracotte of speltwafel. En verder fruit/rauwkost.
2 jaar geleden
Reactie op Leann3x
1 ei en 1 banaan (helemaal fijn prakken), mengen. Beetje boter in pan en ba ...
Ik doe dit ook maar dan met nog wat havermout er doorheen. Ik gooi alles in een bak en pureer het en dan bakken. Soms gooi ik er tijden het bakken nog wat blauwe bessen in/op als ik die heb zodat ze even meebakken.
2 jaar geleden
Havermout met appel en courgette. Aangemaakt met 50% erwtenmelk en 50% water.
2 jaar geleden
Mijn dochtertje (15mnd) :
ontbijt:
- pap met geprakte banaan = topper
- En soms eet ze haar ontbijt niet echt, maar dan wil ze 10 mins later wel hapjes van mijn havermout (das heel saai havermout met kaneel). Dus ook prima als ze op die manier wat meer binnenkrijgt haha.
- met wat lauwe kruidenthee erbij, soms uit een tuit, soms uit een glas, dat laatste vindt ze superleuk om te proberen. (Maar natuurlijk kans op natte kleren)
- soms wil ze nog de fles, dus dan krijgt ze die erbij
lunch:
dit gaat er vaak goed in, zacht brood met:
- zoete aardappelspread
- heksenkaas
- pindakaas
- smeerkaas
- of appelstroop
Een krentenbol
Als tussendoor:
- dunne maiswafel
- stuk banaan
- soepstengel
- blauwe bessen
2 jaar geleden
Ontbijt is 1 boterham met pindakaas met een beker havermelk.
Lunch 2 boterhammen met oa jam, smeerkaas kids, haverspread, kipfilet. Hummus en sandwichspread wil hij niet. Hij drinkt er water bij.
Soms krijgt hij bananenbrood erbij dat we zelf maken of wat fruit.
2 jaar geleden
Ontbijt is vaak havermout, yoghurt met pindakaas en waar granen (havermout maar ook gepofte quinoa of spelt) of een smoothie waar ook noten en havermout doorheen gaan. Meest favoriet zijn pannenkoeken, zelfgemaakt met volkorenboekweit. Daar gaat dan vaak appelperenstroop of jam zonder suiker op.
Als lunch brood en dan vaak met een gekookt eitje, fruit en rauwkost (komkommer tomaat) erbij. Het ei en fruit eet ze eigenlijk altijd. We eten ook regelmatig soep of wraps met bonen/ linzen en groente als lunch.