19 Reacties
2 jaar geleden
Sinds deze week begonnen met halfvolle melk. Hoe bieden jullie de melk aan? Gewoon koud of warmen jullie het op?
Onze dochter is nog niet heel enthousiast helaas...
2 jaar geleden
Reactie op Anita 2811
Sinds deze week begonnen met halfvolle melk. Hoe bieden jullie de melk aan? ...
Nog geen idee 🤷🏼♀️. Ik denk gewoon maar in zijn melk fles en dan eerst nog lauw en dan daarna steeds kouder ?
2 jaar geleden
Reactie op Anita 2811
Tijdens de lunch geef ik hem koude half volle melk, om alvast te oefenen. Als k straks stop met kv, dan krijgt hij voor t slapen gaan etc warme melk, lijkt me toch lekkerder voor t slapen gaan dan een ijskoude fles melk
2 jaar geleden
Als wij over gaan naar reguliere melk gaan we voor volle melk net als dat we ook volle yoghurt (Grieks) geven. Reden is dat volle producten voedzamer is en ook meer (gezondere) vetten bevat. Overdag koud en avond warm.
Van de week begonnen met koude melk, hij is nog niet super enthousiast 😅 ik ben ook nog niet van plan om snel over te stappen dus wacht nog even af tot hij er meer aan gewend is geraakt.
2 jaar geleden
Reactie op Anita 2811
Ik warm het lauw warm op in de magnetron, een keer vergeten op te warmen en gewoon de fles gegeven. Hij bleef me toch zo aankijken van wat moet ik hiermee😐
Kwam iets later achter waarom hijhet dus niet dronk.
Melk staat ook na het openen in de koelkast, dus wss was het te koud.
Nog nooit op kamertempratuur geprobeerd.
2 jaar geleden
Mijn dochter vind halfvolle/ volle melk dus echt niet lekker. Gooit der fles gewoon op de grond 😅 karnemelk krijgt ze al 2 weken nu elke middag en dat vind ze echt lekker.
Maar wat nou als ze melk echt niet lekker vind? Hoe doe ik dat in de avond, want ik wil graag van de flessen af als ze 1 jaar is.
2 jaar geleden
Mijn dochter vind halfvolle/ volle melk dus echt niet lekker. Gooit der fle ...
Ze hebben in de avond geen melk nodig. Ik geef straks met 1 jaar 's morgens en 's middags melk en dan na het avondeten pap en dan hebben ze als het goed is genoeg. Op het cb zeiden ze als ze overdag goed eten hebben ze die laatste fles niet nodig omdat ze honger hebben maar omdat het bij het ritueel hoort voor het slapengaan. Ik laat hem straks gewoon weg heb ik met mijn andere kinderen ook gedaan en dat ging goed
2 jaar geleden
Hier begonnen met gewoon volle melk. (Doordat hier ongeveer net zo veel kcal in zitten als in kv). Maar meneer drinkt er ineens veel meer van dan dat ie deed van kv. Opzich niet erg, maar daarom zijn we wel overgestapt op halfvolle melk. De berekening die ik heb gemaakt komt dan uit op ongeveer even veel kcal als met de mindere hoeveelheid kv. Rede dat ik de kcal belangrijk vind is dat onze kleine wat slikproblemen heeft en daardoor bijv nog geen brood eet en pap weigert. Hij moet het dus nog doen op de fruit en groente hapjes☺
2 jaar geleden
Ik ben een tijdje terug al begonnen met een beetje melk tijdens brood (hij drinkt dan maar een paar slokken ivm spugen), en nu geef ik wel eens tussendoor een klein lauw flesje voor of na zn slaapje! Zo wil ik uiteindelijk de laatste fles vervangen voor gewone melk. En ik gebruik gewoon halfvolle melk van de jumbo 😊
2 jaar geleden
Reactie op Nanda8
Mijn zusje lust geen melk, en mijn moeder kreeg van het cb toen te horen om ...
Ik ga het is proberen Dankje!
2 jaar geleden
Ik bied met de broodmaaltijden halfvolle melk of optimel aan. Halfvolle melk drinkt mijn zoontje 100-125ml van op terwijl hij optimel wel helemaal op drinkt (200ml) maar dat is ook wat zoeter van smaak natuurlijk