12 Reacties

2 jaar geleden

Waterpokken krijgen ze sowieso. Is het nu niet. Is het later. Hoe fel ze het hebben hangt van kind tot kind af. Hier heeft onze oudste het het eerste gehad en veel minder last dan de jongste. Hij had veel meer pokjes en bijhorend jeuk. Ook had hij koorts. Moet wel zeggen hij heeft altijd al wat zwakkere gezondheid. Hij heeft er achteraf ook een oorontsteking op ontwikkeld. Hou er rekening mee dat de waterpokken een incubatietijd van 14 tot 21 hebben. Dus kan pas later tot uiting komen.

2 jaar geleden

Je moeder heeft gelijk. Nu ze nog jong is heeft ze er waarschijnlijk veel minder erg last van dan wanneer ze ouder is. Ik zou haar lekker brengen. Je kunt ze toch niet behouden voor al die kinderziektes en wat ze heeft gehad krijgt ze niet weer. Ik heb nooit waterpokken gehad en op oudere leeftijd kan het zelfs gevaarlijk zijn. Ik wou dat ik het had gehad als kind. Scheelt een hoop

2 jaar geleden

Ik zou nu lekker op bezoek gaan. Gehad is gehad.

2 jaar geleden

Ahww snap dat het niet goed voelt… maar inderdaad vanaf 1 jaar zeggen ze dat het prima is als een kind waterpokken krijgt. Het is altijd zielig als ze het krijgen hoe jong of oud ze ook zijn… als de waterpokken bij oudere zus zichtbaar is dan kan het zelfs al ingedroogd zijn en dan is het zelfs al niet meer besmettelijk. Dus ik zou wel gewoon op bezoek laten gaan… pas over 2 weken weet je dan pas of ze het daadwerkelijk heeft opgepikt, want waterpokken heeft 2 weken incubatietijd. Ook onder het mom: ze moeten het toch een keertje krijgen zou ik het ook dus doen! Succes!

2 jaar geleden

Kan het beter nu krijgen dan als ze ooit in de toekomst zelf een keer zwanger is bijvoorbeeld

2 jaar geleden

Ik zou haar gewoon brengen.

2 jaar geleden

Wss zou ik hetzelfde voelen maar je moeder heeft gelijk, zou dr ook brengen.

2 jaar geleden

Wij hebben nu het waterpokken virus bij ons thuis rond waren. De oudste van 6 heeft heel veel last van kriebel gehad en had ook heel veel blaasjes en hij bleef maar huilen dat het zo jeukte ik heb hem ook twee keer per dag in een havermout/zemelenbad moeten doen en van top tot teen moet smeren met sudocreme. De middelste van 2,5 heeft ze een stuk minder gehad, en niet alle rode puntjes zijn bij hem ook blaasjes geworden ik denk 75% puntjes en 25% blaasjes. Hij heeft heel af en toe wat gekrabd ik heb hem ook gevraagd waar hij kriebel had maar het was af en toe een paar blaasjes aan stippen met Sudocreme. De jongste van 14 maanden zit wel echt van top tot teen onder de rode puntjes meer dan de middelste had maar minder dan de oudste. Ik denk dat bij hem de ratio blaasjes rode puntjes een 95% puntjes en 5 % blaasjes. Hij heeft er bijna geen last van en loopt ook niet te krabben. Het heeft bij ons met drie kinderen wel de eerste 3,5 week van de zomervakantie gekost omdat ze allemaal na elkaar kwamen🙈. Maar als ik zou mogen kiezen met wat ik nu met ze alle drie heb meegemaakt zou ik het liefste ze jong de waterpokken willen hebben. Dat is bij ons thuis de minste drama

2 jaar geleden

De waterpokken zijn besmettelijk voordat de bultjes zichtbaar worden. Dus je kan er gewoon naartoe.

2 jaar geleden

Reactie op Lms91

De waterpokken zijn besmettelijk voordat de bultjes zichtbaar worden. Dus j ...
Dit is echt niet zo, het is besmettelijk zolang de blaasjes niet ingedroogd zijn. Ik zou eerlijk gezegd voorzichtig zijn. Mijn zoontje heeft het net gehad en er echt gigantisch onder gezeten, elke dag in haverbadje en 3/4 per dag ingesmeerd. Hij zat er van top tot teen helemaal onder en heeft echt flinke plekken gehad + gordelroos erbij. Heeft er 2a3 weken onder gezeten en nu ruim een maand later nog rode plekjes op zijn lichaam wat nog bij met trekken. Terwijl zijn oudere nichtjes (rond de 4) er maar weinig last van hadden.

2 jaar geleden

Ik zou haar zeker ff langs laten gaan. Helemaal als je verder geen grootse plannen hebt de komende 2 weken. Dan heeft ze het maar gehad. Bovendien mogen ze met waterpokken ook gewoon naar de opvang. Tenzij ze echt heel ziek zijn, maar dan is het ook fijner om thuis te zijn.

2 jaar geleden

Gaat tegen je moedergevoel in, maar klopt wel. Soms kunnen ze het maar beter gehad hebben