47 Reacties
2 jaar geleden
Wij geven als ontbijt olvarit 6+ omdat daar geen toegevoegde suikers/honing in zit en de inhoud is verder nagenoeg hetzelfde als die van 8+.
Wij doen het in een fles met een grotere opening speen. Zo sochtends vroeg is het eten met een lepeltje echt teveel gedoe/moeite/te traag voor ons allemaal 🤭
2 jaar geleden
Hier gewoon havermout als wij dat ook eten als ontbijt. Van ah biologisch en dan de wat fijnere vlokken. Toen ze jonger was kreeg ze teff van zonnatura, dat is wat fijner. Soms krijgt ze ook chiapudding. We maken het met amandel, kokos of havermelk. Geven meestal 2-3 eetlepels met nog wat fruit, kaneel, lijnzaad. Ze eet het met haar handjes en we helpen beetje met lepel.
2 jaar geleden
Ben ik de enige die nog steeds alleen een fles geeft s'ochtends? Ik lees altijd van dit soort dingen. Maar onze kleine is nog super tevreden met een fles. Ik word altijd onzeker van dit soort topics...😆🙈
2 jaar geleden
Reactie op Roan1991
Wij geven ook nog geen pap..
Daar is onze zoon nog steeds ook tevreden mee ...
Haha wat een meevaller om dit te lezen 😄😂
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Ben ik de enige die nog steeds alleen een fles geeft s'ochtends? Ik lees al ...
Nee hoor. Hier ook een fles en is ze tevreden. ☺️ zolang je kindje het er goed op doet dikke prima. Zeker niet onzeker over gaan voelen
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Ben ik de enige die nog steeds alleen een fles geeft s'ochtends? Ik lees al ...
Oh de helft van de tijd krijgt ze hier geen echt ontbijt, alleen melk/bv, maar dat gaat op verzoek dus dat kan de hele dag door. Het ligt er een beetje aan hoeveel tijd we hebben. Lunch en avondeten wel altijd, ontbijt als het uitkomt en aan tussendoortjes doen we ook niet. Hooguit als we zelf iets pakken en ze dan ook iets wil. Volgens mij is de richtlijn vanaf 9 maanden 1 voeding te vervangen door vast. Dus zou me daar echt geen zorgen over maken.
2 jaar geleden
Ik heb eigenlijk nog nooit pap gegeven. Gewoon melk. Is dat aangewezen ? Dat ze pap krijgen van een bepaalde leeftijd? Groente en fruit eet ze he, maar echt een papfles bedoel ik dan.
2 jaar geleden
Ivm mijn coeliakie niet te veel granen wel boekweit pap van de gluten vrije afdeling ziet er smerig uit maar is best Lekker met wat pindakaas en wat boter
Dit is mij ook geadviseerd door de dieetiste
2 jaar geleden
Reactie op Baby56
Hier gewoon havermout als wij dat ook eten als ontbijt. Van ah biologisch e ...
Oh kan ze de lijnzaad goed hebben? Ik als volwassene kan daar flinke buikpijn van krijgen dus zou het bij mn kleine niet aandurven. Maar heb ook wel een darm aandoening dus zou daaraan kunnen liggen 😩
2 jaar geleden
Reactie op C01
En geef je daarnaast dan ook een flesje? Of is dit het ontbijt? 🙂 Ik weet ...
Ik zou aanraden om het als ontbijt te geven en dan met lepel. Dat is beter voor de mondspieren en zo heb je ook minder kans om bijvoorbeeld een slaap associatie te ontwikkelen (als je het als laatste fles voor het slapen zou geven) Onze dochter voelde daar echter niks voor en wij hebben na een weekje een papfles geprobeerd en dat gaat er goed in. Wij geven hiernaast niet nog een fles en dit is dus volledig haar ontbijt.
2 jaar geleden
Mijn zoontje krijgt s ochtends als ontbijt pap (gemaakt van 180 + 6 schepjes kv, in een bordje). Gaat meestal niet helemaal op, maar hij vind het erg lekker. Hij krijgt tot nu toe olvarit fijne granen, willen nu overstappen op ah bio 8 maanden.
We wilden meer granen geven, maar een broodje in de ochtend duurt nogal lang. Dat lukt echt niet doordeweeks. Dus nu pap in de ochtend en dan als lunch wel een broodje zodat hij dat ook oefent.