47 Reacties
2 jaar geleden
Wij geven nu pap, maar zou dat graag in een fles willen geven omdat t met een lepel echtttt te sloom gaat voor mijn ongeduldige zoontje 🥴 we hebben difrax en dr brown flessen, maar welke speen is dan t beste? We geven de pap op advies van het cb ivm het nog steeds veel spugen en dat gaat top!
2 jaar geleden
Wij geven sinds deze week in de ochtend, op advies van het cb, eerst een halve fles melk (90 ml + 3 scheppen) en daarna een halve boterham met beleg (Zuivelspread light/pindakaas oid). Onze zoon begon namelijk erg onrustig te worden met de voeding in de ochtend, dit werkt perfect.
2 jaar geleden
Wij geven gewoon havermout, met amandelmelk. Niet omdat ik geen koemelk geef, maar gewoon omdat ik dat zelf lekkerder vind. Vaak met banaan en iets van blauwe bessen, bramen of frambozen. Vindt ze echt heeeerlijk! Wij geven het met een lepel en dus niet uit de fles. Moet zeggen dat ik ‘m ook wel aardig dik laat worden, dat gaat nooit door een fles 😄
2 jaar geleden
Reactie op Amber98
Ons dochtertje krijg ook nog altijd de fles ze heeft dat het liefste :)
Onze kleine drinkt nu geen flessen meer. Sinds iets meer als een maand. Cold turkey gestopt en dat ging bewonderingswaardig goed haha
2 jaar geleden
Hier sinds één jaar, elke ochtend havermout met ongezoete amandelmelk, evt wat kaneel en/of fruit erdoorheen. Avond ervoor in bakje klaarzetten, dan wordt de haver zacht.
Keuze voor amandelmelk/havermelk: hij krijgt tussendoor soms yoghurt en in de avond nog een flesje koemelk. Willen hem niet teveel zuivel geven, daarom afwisseling met plantaardige melk.
Waarom eten beter zou zijn dan fles drinken: door te eten voelen de kindjes zelf beter aan of ze voldoende hebben gehad. Daarnaast kunnen ze zo meer proeven en is het goed voor de darmen.
Maar vooral: doe wat je zelf fijn vindt en denk regelmatig: we doen allemaal maar wat 😉