45 Reacties

2 jaar geleden

🙋🏼‍♀️🙋🏼‍♀️ nog 3x per dag (ochtend, middag rond 13u en avond voor het slapen). A.s. vrijdag krijgt mijn zoontje een provocatietest om koemelk allergie te onderzoeken. Ik zit zelf al 6 maand op koemelk vrij dieet, al die tijd heb ik het prima gevonden want ik deed het voor een goed doel; mn zoontje. Maar ben inmiddels op het punt dat ik zo ontzettend graag weer alles wil eten wat ik lekker vind😊 dus als het vastgesteld is wil ik over op flesvoeding. Maar ik geniet er nu nog lekker van.. ik vind het mooie momentjes

2 jaar geleden

Ik geef ook nog borstvoeding, nog 2 keer per dag, in de ochtend en avond. Had eigenlijk geen idee hoelang ik het wilde geven maar ging zo goed dat het nu al 10 maanden is🤗 Hier ook een kindje wat erg reageerde op koemelk en daarom op dieet geweest. Herken het wel hoor wilde ook zo graag weer alles eten. Ben nu gestart met melkproducten gebruiken en dat gaat gelukkig goed, ons kindje lijkt er geen last meer van te hebben. Wil daarom graag totdat hij 1 is doorgaan.

2 jaar geleden

Reactie op KwZvW

Ik geef ook nog borstvoeding, nog 2 keer per dag, in de ochtend en avond. ...
Oh gelukkig zeg! Ben je daar zelf mee gestart of kreeg je begeleiding?

2 jaar geleden

Zoontje is bijna 10 maanden en voed nog op verzoek. Circa om de 4u overdag en in de nacht zeker nog 2 a 3 keer😂 hij is een flesweigeraar dus als hij naar de opvang/oppas gaat dan ga ik er overdag paar keer naartoe om live te voeden. Ik werk fulltime thuis ivm corona. Ik zou het heerlijk vinden als hij af en toe de fles zou willen met afgekolfde melk zodat ik wat meer rust heb. Nu met thuiswerken gaat dit prima, maar geen idee hoe lang ik het nog volhoud om 24/7 live te voeden. Voor nu genieten we er lekker van🥰

2 jaar geleden

Yes, ik probeer nog vier keer overdag (soms wil ze maar drie of twee keer) en s'nachts vaak nog een keertje. Heerlijke momentjes samen vind ik. Ik ga als ze een is naar ochtend en avond voeden en doe dat zolang ze wilt. Mijn andere dochter heb ik tot twee gevoed, en gestopt omdat ik zwanger werd

2 jaar geleden

Reactie op ssel

Zoontje is bijna 10 maanden en voed nog op verzoek. Circa om de 4u overdag ...
Lastig zo'n flesweigeraar! Dat deed mijn dochter ook en opeens dronk ze toch. Bij kdv nam een ervaren topper de tijd, even in alle rust, liggend, met snellere speendop. Blijven aanbieden is de oplossing! Misschien ook rietjesfles of 360beker proberen? Daar drinkt m'n dochter nu ook melk uit. Succes

2 jaar geleden

Ik geef ook nog steeds borstvoeding. Onze zoon is inmiddels 10 maanden en heeft nog geen kunstvoeding gehad. Hij eet inmiddels meerdere maaltijden per dag en drinkt gelukkig ook prima uit de fles (geen flesweigeraar, zoals ik hier bij sommigen lees). Op werkdagen krijgt hij 's morgens en 's avonds nog live borstvoeding (en een fles gekolfde melk op de crèche) en als ik een dag vrij ben drinkt hij overdag ook nog één tot twee keer bij mij. Ik ga ermee door zolang hij en ik het fijn vinden.

2 jaar geleden

Nog 3 keer per dag (ochtend, middag, avond). Ik had in mijn hoofd om te stoppen bij 1 jaar, maar misschien ga ik wel door. Het voeden vind ik wel gezellig, maar ik ben het kolven als we niet bij elkaar zijn wel een beetje zat. Misschien dat ik dan alleen daarmee stop als ze 1 jaar is. Dus dan nog wel voeden, maar niet meer kolven. En dan zien we wel of het dan snel opdroogt of niet.

2 jaar geleden

Al 11 maanden en ik ga nog wel ff door 😊 Het gaat vlot. Mijn oudste zoontje drinkt ook nog borstvoeding. Hij wordt bijna 3 jaar. Hij mag enkel thuis drinken ‘s avonds of kort ‘s morgens. Ik had gedacht dat ik al gestopt zou zijn met de oudste, maar hij vraagt er zelf achter.

2 jaar geleden

Ik geef nu 10 maanden borstvoeding. Zo een 6 a 8 keer per dag:) ik wil minimaal 1 jaar geven en daarna zien we wel! 🥰

2 jaar geleden

Ik geef mijn jongste nog steeds borstvoeding. Mijn andere twee kinderen heb ik beide maar 2,5 week borstvoeding gegeven en toen gestopt op uitputting en emotionele redenen. Mijn jongste krijgt nog een 4 tot 5 keer per 24 uur maar er zijn ook dagen dat hij makkelijk nog om een 8 voedingen per 24 uur vraagt het ligt er net aan hoe hij zich voelt en wat er allemaal om hem heen gebeurt.

2 jaar geleden

4x per dag: ochtend, 2x overdag, voor het slapen gaan. Sinds een ruime maand 's nachts niet meer. Nu van plan overdag de vaste voeding iets uit te breiden zodat overdag 1 voeding gaat vervallen. Heb geen einddatum, maar denk dat het met een jaar wel goed is geweest.

2 jaar geleden

Reactie op Thérèse

4x per dag: ochtend, 2x overdag, voor het slapen gaan. Sinds een ruime maan ...
Nee ik lieg; hij krijgt 4 voedingen waarvan 1x kv. Hij is nu 10 maanden en moest wettelijk gezien met 9 mnd stoppen met kolven op mn werk. Maar was er ook wel klaar mee. Als ik thuis ben krijgt hij in de ochtend bv, 's middags kv. Op de opvang in de ochtend bv uit mn vriezer voorraad en 's middags ook kv. Met die voorraad red ik dat tot een jaar. Hier ook geen fles weigeraar. Krijgt al sinds dag 2 ook regelmatig de fles (hebben hem de 1e week bij moeten voeden) en heel soms een x kv als dat om wat voor reden dan ook zo uit komt.

2 jaar geleden

Oh ja zeker, ze is 10 maanden dus we zijn pas net begonnen.

2 jaar geleden

Hier ook nog 3x: 1x ochtend bij het opstaan, 1x middag na de boterham, 1x avond voor het slapen gaan. Sinds een kleine week ‘s nachts niet meer. Wil door gaan tot 2jaar (of langer), mits mijn productie het volhoudt en mijn zoon dit nog wilt.

2 jaar geleden

Hier ook nog, bij een meisje van 10 maand. Bij het wakker worden, als ik er niet ben 2 afgekolfde flesjes overdag en als ik er wel ben 4 keer live voeding (ook voor haar twee slaapjes drinkt ze dan nog) en voor de nacht. Ben voorlopig nog niet van plan om te stoppen, vind het nog heerlijk en de kleine meid gelukkig ook 🥰. Was twee weken geleden al in paniek toen ze vanwege ziekte twee dagen weigerde te drinken, deze mama was nog niet ready om te stoppen. Maar is gelukkig weer goed gekomen 😅. Vind de reacties van anderen soms wel jammer, 'oh geef je nog steeds borstvoeding, maar ze is toch al bijna 1 jaar?'. 'Hoe lang ben je van plan dat nog te doen dan, ze loopt al bijna'. Criterium is hier: zolang we ons er allebei goed bij voelen gaan we gewoon door!

2 jaar geleden

Ik vind het zo leuk om deze reacties te lezen. En daarnaast ook een beetje jaloers op jullie. Vanaf dat onze zoon 2 weken oud was heb ik alles gekolfd. Het lukte niet aan de borst. Ik heb het bijna 9 maanden lang volgehouden, maar het begon me echt op te breken het kolven. De reacties van mensen herken ik. “Kolf je nog steeds? Hoe lang wil je daarmee door gaan enz”. Jaloezie?? Ik hoop echt zo erg dat ik in de toekomst wel borstvoeding aan de borst kan geven, mocht er een 2e komen.

2 jaar geleden

Hier ook nog steeds bv. Meestal 4-5x overdag en 1 a 2x snachts. Probeer het nu overdag wel af te bouwen. Ze is helaas ook een flesweigeraar dus op het kdv krijgt ze afgekolfde melk met pap aangemaakt dat neemt ze gelukkig wel. Verder eet ze ook best redelijk andere dingen. Ik weet nog niet hoelang ik door wil gaan maar in ieder geval het jaar halen 🥰

2 jaar geleden

Hier geef ik ook al bijna 11 maanden exclusief borstvoeding. Zolang we dit allebei fijn vinden blijf ik nog borstvoeding geven :)

2 jaar geleden

Reactie op Thérèse

Nee ik lieg; hij krijgt 4 voedingen waarvan 1x kv. Hij is nu 10 maanden en ...
Was je werkgever daar zo strikt in? Wat ontzettend jammer! Ik kolf nog steeds op werk, maar doe het in mijn koffiepauzes en mijn lunchpauze. Helaas spreek ik mijn collega's daardoor niet zoveel als ik zou willen, maar ik kan wel door met de borstvoeding.