45 Reacties
2 jaar geleden
Zoontje is zondag 11 maanden en geef nog 3x per dag BV. Ochtends, lunch en voor het slapen avonds. Geen einddatum in m'n hoofd! Zou fijn zijn als ie de lunch voeding laat vallen (lijkt wel beetje zo te gebeuren) zodat ik niet meer hoef te kolven.
Ik zou het heel mooi vinden dat ie geen KV hoeft te drinken (niks tegen KV maar ik zou het stoer vinden van mezelf zolang vol te houden) en hij heeft KMA (al wordt hij binnenkort weer getest of hij er al overheen gegroeid is) dus dat is wel extra motivatie voor me!
2 jaar geleden
Reactie op SuusZ88
Ja! Die mensen die je meteen het stempel "geitenwollen sok" geven, omdat je ...
Maarrr, vindt 'men' tegenwoordig niet overal iets van?! Als je geen borstvoeding geeft vindt men er iets van, als je lang borstvoeding geeft vindt men er iets van... Lekker die meningen laten voor wat het is. Moet zeggen dat ik dit soort meningen nog niet heb hoeven aanhoren, maar denk dat de mensen om mij heen ook weten dat ze repliek krijgen van mij. Dus heads up aan de moeders die wel te maken krijgen met meningen. Lekker doen waar jij je goed bij voelt!
2 jaar geleden
Reactie op Simoon5
Oh gelukkig zeg! Ben je daar zelf mee gestart of kreeg je begeleiding?
Ja heel blij mee.
Ik ben zelf gestart. Een week lang steeds iets kleins, en dat elke week uitbreiden. Nu eet ik weer volledig met koemelk.
Scheelt wel dat hij nog maar 2x per dag borstvoeding krijgt.
Ben nu aan het proberen om ons zoontje af en toe iets kleins met melk erin te geven. (Klein stukje brood, klein stukje koek enzo)
2 jaar geleden
Reactie op Kimm-1991
Hier ook nog, bij een meisje van 10 maand. Bij het wakker worden, als ik er ...
Ik geef ook borstvoeding. En hoop/ben van plan daar voorlopig nog meer door te gaan.
Wat je zegt over die reacties vind ik ook super irritant. Terwijl bv het beste is dat je je kindje kan geven. Ik reageer altijd met dat ik het blijf doen zolang het goed voelt en dat kindjes wereldwijd gemiddelt ruim 4 jaar borstvoeding krijgen. En dat het WHO ook adviseert om (minimaal) 2 jaar bv te geven. M.a.w. we hebben nog ff te gaan 😅. Dan hebben mensen vaak meteen zoiets van ohh echt dat wist ik niet.
2 jaar geleden
Reactie op RPK
Was je werkgever daar zo strikt in? Wat ontzettend jammer! Ik kolf nog stee ...
Nee hoor, die was erg coulant. Maar ik heb een baan met weinig structuur. Kan zomaar zijn dat ik van het ene op het andere moment ineens ergens heen moet waar ik uren niet kan kolven. Tot 9 maanden ging kolven dan altijd voor, maar op een gegeven moment voelde het niet oke dat ook nog te "eisen". Vooral niet tov collega's die de boel dan voor mij moesten opvangen.
Daarnaast was ik het kolven ook wel zat en zeker de beperkingen die ik mezelf daarmee oplegde. Zoals het nu gaat is het prima wat mij betreft. Vooraf wist ik bv geven niet mijn ding was, dus ben al een heel eind gekomen, haha
2 jaar geleden
Reactie op ssel
Zoontje is bijna 10 maanden en voed nog op verzoek. Circa om de 4u overdag ...
Het is net alsof ik mijn eigen verhaal lees. Alleen heb ik een dochter😜. Idd nu nog van genieten🥰 de tijd gaat zo snel!
2 jaar geleden
Dochter is 10 maanden en krijgt nog live borstvoeding. Ze krijgt met wakker worden in de ochtend, voor het eerste, tweede slaapje en voor de nacht. Vaak tijdens de nacht rond 4 uur wilt ze nog. Soms ook rond 1 uur. Tijdens sprongetjes en niet lekker voelen in de nacht soms nog wel om de 3-4 uur maar dat gebeurd niet vaak. Gemiddeld dus 5-6 x per dag.
2 jaar geleden
Hier over 2 weken 1 jaar borstvoeding 😇🤗 krijg op m'n werk nog gelegenheid tot kolven gelukkig. Ze krijgt zo'n 2 voedingen in de fles per dag, de rest drinkt ze live.
Hoe lang ik door wil gaan.. geen idee. Zolang het goed voelt denk ik 😅
2 jaar geleden
Mijn jongste dochter wordt 20 juni 1 jaar en krijgt nog steeds borstvoeding. 🥰 Ik wil graag weer de WHO-norm van 2 jaar halen en mocht zij daarna ook nog door willen, gaan we hopelijk nog verder. 💓
Voor mijn oudste dochter (die met 35+3 kwam) heb ik 28 maanden fulltime gekolfd. 💓
Ik ben nu dus ook wel erg blij dat het bij mijn jongste (die met 39+4 kwam) wel gelukt is om de borstvoeding live te kunnen geven. 💗 Het is zo'n mooie ervaring en het voelt zo goed dat ik ze beide het beste heb kunnen geven.
2 jaar geleden
Ik voed hem nog in de ochtend, middag en avond. De voeding in de middag hoef ik niet meer lang te doen denk ik. 's Avonds mag hij na de voeding bij mij nog gewone halfvolle melk drinken zoveel als hij wilt zodat zijn buikje goed vol is voor de nacht.
2 jaar geleden
Mijn jongste zoon wordt donderdag 9 juni 1 jaar en hij krijgt nog steeds borstvoeding op verzoek. Na twee mislukte borstvoeding poging van mijn andere twee kinderen vind ik het heel bijzonder dat ik het bij mijn derde zo lang al mag doen en wil ik het op de natuurlijke beloop laten met het stoppen.
2 jaar geleden
Hier ook nog steeds! 4-5 keer per etmaal meestal. Ik vind het nog heel gezellig en zou het super tof vinden om een tijdje te kunnen tanden voeden! Ben nog niet in verwachting van een volgend kindje dus als ik inderdaad wil tanden voeden zal ik nog wel een tijdje door moeten gaan 😜. Ik ben van plan om te wachten tot ze er zelf geen behoefte meer aan heeft!
2 jaar geleden
Reactie op merelbirdie
Hier ook nog steeds! 4-5 keer per etmaal meestal. Ik vind het nog heel geze ...
Wat goed om te lezen, zo heb ik het ook gedaan, 1,5 jaar tandemgevoed (de tweede was geboren toen mn dochter 2 was). Ik geef nu al bijna 5,5 jaar bv met een pauze van een half jaar 🙈