14 Reacties

vor 2 Jahren

Mij zoontje van net 12 maanden brabbelt ook alleen maar hij zegt inderdaad soms mamamama of bababab maar dat is meer de tonen die hij maakt verder veel leuk schreeuwen maar niet echt woordjes.

vor 2 Jahren

Elk kindje ontwikkelt zich op zn eigen manier, misschien is jouw kindje op andere gebieden wel weer sneller? Probeer je niet teveel zorgen te maken, want veel woordjes zeggen is helemaal niet perse nodig met 13 maanden😉

vor 2 Jahren

Mijn zoontje zegt wel mama wanneer het hem uitkomt, regelmatig bababa, wawa tegen onze hondjes,... Maar hij brabbelt ook vooral nog erg veel 🤭

vor 2 Jahren

Hier ook nog niet echt woordjes af en toe zegt hij wat na maar dat is meestal eenmalig. Je hoeft je eigen er nou echt nog geen zorgen over te maken het kan straks in 1x hard gaan.

vor 2 Jahren

Misschien goed om te weten dat de kinderen die woordjes zeggen dat waarschijnlijk ook niet consequent goed doen. Mijn zoon zegt denk ik 10 woordjes, maar vooral als hij er zin in heeft. De rest van de tijd is het een hoop onsamenhangend geklets. En dat laatste is juist heel goed, want dan oefenen ze alle klanken. Komt vanzelf! Vooral lekker veel tegen ze blijven praten en zingen 😉

vor 2 Jahren

Ik heb een kindje van 1, een nichtje van 20 maanden, een neefje van 3jaar en 3 nichtjes van 4,4 en 5. Mijn dochter bootst al klanken en woorden na sinds ze 2 maanden is. Alle kinderen spreken wel iets en allemaal op een andere manier en in hun eigen tijd! Meestal gaat een 2e kindje iets sneller dan een eerste kindje maar meer kun je er echt niet over zeggen!

vor 2 Jahren

Maak je echt niet druk, mijn oudste begon pas met 1.5 duidelijke woordjes te gebruiken.

vor 2 Jahren

Dank jullie wel voor de reacties. Maakte me alweer even zorgen.

vor 2 Jahren

Mijn kleine ook 13 maanden nu en het enige wat eruit komt is 'die baba dada mamama papapa' en nog wat varianten daarop😅 komt vanzelf, maak je niet druk😊

vor 2 Jahren

Hier ook bijna 13 maanden en nog geen woordjes. Komt vanzelf lijkt me.

vor 2 Jahren

Hier ook niet hoor en de dingen die hij zegt die enigszins op een woord lijken, is meer een klank dan echt een woord. Volgens mij geldt dat voor de meeste woorden die op deze leeftijd gezegd worden. Mijn moeder vertelde trouwens dan mn zusje nooit een woord zei en toen ze begon met 2 jaar sprak ze gelijk kleine zinnetjes. Die had aardig zitten broeden om gelijk als prof te beginnen.

vor 2 Jahren

Reactie op Daphne7

Misschien goed om te weten dat de kinderen die woordjes zeggen dat waarschi ...
Dit helemaal! Hier echt 1 of 2 weken gehad dat ie ineens 5 woordjes zei. Ik helemaal blij. 'kan ie ook gaan aangeven wat ie wil, zo leuk!' nu een week later is het opnieuw gewoon gebrabbel 🙈

vor 2 Jahren

Ons meisje is 2 weken geleden 1 geworden en zegt al duidelijk. Papa mama opa oma en wawa (de hond) ook als ik vraag: is het lekker? Dan zegt ze hmmmm 🥰 verder nog veel gebrabbel. Baba dada etc..

vor 2 Jahren

Tijd voor bijles. 🤪 Haha, grapje. Mijn dochter gaat ook nog niet zo hard met praten, maar ze loopt al wel. Neefje van 3 maanden ouder is ongeveer even ver met lopen, maar kon op deze leeftijd al wel met een lepel eten. Dochter van een vriendin was op deze leeftijd gek op stickers plakken, mijn dochter stopt stickers nog in haar mond. 🤷🏼‍♀️ Komt wel goed, joh.