42 Reacties

één jaar geleden

Zoontje hier (bijna 1,5 jaar) zegt enkele woordjes zoals mama, papa, auto, titi (= tut), Bobo (tegen alle honden, onze hond heet Bo), choco, bal, ... Hij begon er vrij snel na elkaar te zeggen. Ik zou me alvast nog noet druk erover maken, ieder kindje heeft zijn eigen tempo. Kan zo dat je zoontje volgende week ineens een woordje zegt.

één jaar geleden

Onze zoon is ook bijna 1.5 en tot 2 weken geleden brabbelde hij voornamelijk Russisch zeg maar, behalve papa en mama en wat dieren geluiden. Sinds deze week beginnen we echt steeds meer woordjes te ontdekken tussen het gebrabbel. Vanochtend zei hij over zijn loopfietsje: die vallen (ik had hem omver gestoten). En als hij iets laat vallen horen we ineens 'boem'. En meer van dit soort dingen. Maak je dus geen zorgen, want het kan echt ineens snel gaan!

één jaar geleden

Hier ook nog bijna niks alleen boe en papa.

één jaar geleden

Het verschilt echt enorm per kind. Met 1.5 'moeten' ze volgens het van wychen schema 3 woorden consistent zeggen met consistent dezelfde betekenis. Ons zoontje is relatief vlot met zn taal denk ik. Naast baby en kind gebaren (daarmee geeft hij andere dingen aan zoals nog meer, tanden poetsen,boekje lezen, lekker) zegt hij Mama Papa Poes Die Daar Aapie Ei Ja Nee Oke Eten Auto Beer Oh oh Bal Au Luier Bumba Peppa Zou je geen zorgen maken hoor, lekker veel kletsen met hem en boekjes lezen. De taal komt vanzelf. Als je tegen frustratie aanloopt (van zijn kant) dan kan ik je echt baby en kindgebaren aanraden.

één jaar geleden

Hier ook nog niet veel, afentoe papa en mama en soms taksi ( drinken)

één jaar geleden

Hier gaat het ineens heel hard. Zegt alles na! Papa Mama Opa Oma Auto Bal Luier Eten Nuffel = knuffel Bed / bad

één jaar geleden

Hier net 1,5 en het begint wat meer te komen. Hij zegt: Mama Papa Vies Bah (ook voor banaan en brood) Blie (asjeblieft) Klaar Zo Blaa (lamp) Klok Nijn (knuffel) Poes Die Denk dat dat het is ongeveer. Volgens mij gaat het meer na de 1,5 harder. Mijn zoon is sowieso erg fysiek gericht en loopt daar een beetje voor.

één jaar geleden

Mijn zoontje zegt ook nog niet veel woordjes. Hij zegt papa, maar mama nog niet. (Noemt mij ook wel eens papa) Hij zegt bal en verder tjoem voor bijna alles, hij wijst er dan naar om duidelijk te maken wat hij bedoelt.

één jaar geleden

Mijn zoontje zegt ook nog niet veel woordjes. Hij zegt papa, maar mama nog ...
Hij kan trouwens wel bah zeggen als hij gepoept heeft of iets niet lekker vind

één jaar geleden

Hier ergens tussen de 25-30 woordjes nu en z'n woordbegrip is goed. Maar hij is motorisch weer niet zo snel en kan nog niet los lopen met nu bijna 18 maanden.. dus zo heeft elk kind zn sterke/minder sterke kanten.

één jaar geleden

Hier is het ook nog niet zoveel.. Hij is motorisch wel heel goed en vroeg. Kan enkel mama , papa , dada , mmmh, ai ai , aaien , appie, hallo Dus ja het zal wel komen. Hij begrijpt wel alles wat wij zeggen maar kan nog niet echt praten.

één jaar geleden

Hier zegt hij (9 dec 1.5jr): Bal Bah Blue Babum (bumba) Po (teletubbies) Papa Opa Nee nee nee Lamp Klaar Dagdag Haai (hoi) met een heel overdreven vriendelijk koppie 🤣 Soms; oma, dicht, open, mama.

één jaar geleden

Reactie op Nanda8

Hier zegt hij (9 dec 1.5jr): Bal Bah Blue Babum (bumba) Po (teletubbies) Pa ...
Haha! Hier ook haaaai tegen iedereen die voorbij komt

één jaar geleden

Hier is ze 18 dec 1,5 jaar en zegt: Nee Mama Bah Op Woef = hond 🤣 Die Auw Ja En woorden die ze herkent: - Bed/ slapen (pakt ze knuffels en loopt ze naar de gangdeur) - Luier - Eten (als ik vraag Maehley eten? Zegt ze ja en gaat ze naar de eetkamerstoel) -Poepie (dan gaat ze liggen dat ze verschoond wilt worden) -Snoepje (loopt ze naar de lade met snoep) - Douchen (Als ik zeg Maehley douchen gaat ze naar de trap in de gang en zegt ja) - Buiten (dan gaat ze naar de voordeur en pakt haar schoenen) - sinterklaas en piet (Als ik vraag waar is sinterklaas en piet gaat ze die halen, zijn knuffels)

één jaar geleden

Onze kleine is net 1,5 jaar en brabbelt er flink op los in iedergeval haha! Hij zegt vaak Mama Papa Bal To (als ie een auto ziet) Auw Die Oh oh! (als er iets gevallen is of er wat gebeurt haha) Ik tel ook altijd de traptreden als ie omhoog loopt(ik loop uiteraard achter hem) Vaak probeert ie de cijfers ook al op te noemen. Heel schattig is dat haha

één jaar geleden

Hier bijna 1.5 en zegt al zeker 25 tot 30 woorden en leert letterlijk elke week nieuwe. Is ook constant alles aan het herhalen wat wij zeggen. Daarentegen loopt hij nog altijd niet. Dus ieder zijn ding. Komt echt wel!

één jaar geleden

Mijn dame is nu net 18 maanden en toevallig heb ik ze net eens allemaal opgeschreven, het zijn er ruim 55 woorden die ze kent (waarschijnlijk ben ik er nog wel een paar vergeten), maar het gaat ineens wel heel snel hier. Ze loopt daarentegen ook pas net een maandje. Zo zal elk kind zijn eigen ontwikkeling doormaken. Denk niet dat je nu al zorgen moet maken.

één jaar geleden

Hier zegt hij ook nog niet veel, maar wel een aantal woorden consistent. Hij maakt alleen veel woorden niet af (we voeden hem trouwens tweetalig op.. dus mix van Engelse en Nederlandse woorden): Mama Papa (soms.. deze is nog niet consistent) Ja Nee Done Do (dog) Cat/kat (nog niet consistent) Mou (mouth) Hmmma (oma) Oh oh (zowel bij laten vallen als bij gooien) Bah En hij zegt veel na (dierengeluiden etc.) En hij begrijpt echt alles in 2 talen. Ook heel fijn! De rest komt vanzelf.

één jaar geleden

Oja.. en die/dat/that/this. Beetje door elkaar heen. En 'dag' met zwaaien erbij als iemand weggaat.

één jaar geleden

Reactie op Jaja1989

Oja.. en die/dat/that/this. Beetje door elkaar heen. En 'dag' met zwaaien ...
HAHA die this herken ik. Opeens is het van die, naar this! gegaan met aanwijzen als ze iets wilt.