42 Reacties

één jaar geleden

Reactie op SavannahSade

HAHA die this herken ik. Opeens is het van die, naar this! gegaan met aanwi ...
En wij voeden haar tweetalig op maar dan arabisch Nederlands. Dus this komt ineens uit t niets erbij.

één jaar geleden

Reactie op SavannahSade

En wij voeden haar tweetalig op maar dan arabisch Nederlands. Dus this komt ...
Misschien bedoeld ze 'deze'?

één jaar geleden

Hier ook een kindje die al veel woorden zegt. Maar loopt pas sinds 3 weken.

één jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Misschien bedoeld ze 'deze'?
Ja ze bedoeld die. Maar ineens is het veranderd naar this! Haha

één jaar geleden

Reactie op SavannahSade

Ja ze bedoeld die. Maar ineens is het veranderd naar this! Haha
Aah, nou ik dacht t omdat m'n zoontje heel vaak die zegt, maar nu soms ook 'dis' ertussendoor gooit, dan bedoeld hij 'deze'. Klinkt ook een beetje als this😉

één jaar geleden

Ene kindje is wat sneller dan de andere.. Mijne zit op de ruim 200 woorden en korte zinnetjes met 19 maanden, maar vraag m niet om een toren te bouwen of een bal te schoppen 🤭

één jaar geleden

Reactie op MTND

Ene kindje is wat sneller dan de andere.. Mijne zit op de ruim 200 woorden ...
Heb je echt tot boven de 200 geteld?

één jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Aah, nou ik dacht t omdat m'n zoontje heel vaak die zegt, maar nu soms ook ...
Aha! Misschien dat ook nog idd.

één jaar geleden

Heb je echt tot boven de 200 geteld?
Hihi, nou ik ben uit een soort beroepsinteresse (onderwijs-dyslexie begeleiding) begonnen met een lijstje bijhouden van de woorden die hij zegt en hoe hij ze zegt.. en iedere week vul ik dat aan.. dus zo is dat eigenlijk ontstaan😅

één jaar geleden

Onze zoon loopt qua taal erg voor, ben gestopt met losse woordjes tellen, hij maakt zinnetjes met drie woorden en zegt alles na. Maar vorige week bij het CB gaven ze aan dat het met 18 maanden ook prima is als ze nog maar een paar losse woordjes zoals papa, mama en eten zeggen. Volgens mij kijken ze bij 2 jaar pas echt hoe of wat en is er dan pas te spreken van een eventuele achterstand o.i.d. Zou me echt niet druk maken en stoppen met vergelijken (hoe lastig dat ook is) 😊

één jaar geleden

Hier: Papa, mama, opa, (r)anja, thee, eten, mauw (tegen de poes), woef (tegen honden), eet (eend), aap, nee (wordt momenteel veelvuldig gebruikt), (l)amp, daag, klaar, dicht, die en daar. Verder wijst hij bijna alles aan als je vraagt "waar is .." en als ik aan het tellen ben doet hij met zijn vingers en handje mee. Is ook allemaal in een hele korte periode dat dit ineens komt dus ja ieder kind heeft zijn eigen tempo daar in

één jaar geleden

Hier zegt hij de volgende woordjes: Mama, Papa, Auto, Bal, Poes, Nee, Ja, Eend, Aap (schaap), eten, peer, aardbei, appel, dicht, open, bah, dag dag, oh oh, klaar ongeveer:-)

één jaar geleden

Hier nog niet zoveel woordjes (17.5 maand): Mama, papa, zijn eigen naam, bal, kkkkkoe (zo noemt hij de meeste dieren) ja, nee, daar. Er zijn ook wat woordjes die hij een paar dagen zei en daarna niet meer. Merk wel dat hij veel begrijpt, dus het zal vast binnenkort wel wat meer komen.

één jaar geleden

Mijn dochter zegt al best wat woordjes, maar sinds gisteren ook Hajjoww! (Hallo) en ik vind het zo schattig 😍

één jaar geleden

Hier van 1,5 jaar oud. Motorisch ging ze heel snel met lopen en klimmen, woordjes nog niet heel veel, stuk of 6: Papa This Oh oh 1,2 hup Paard Slapen Ze brabbelt er wel op los, en snapt ook heel veel wat we zeggen, en schud nee als ze iets niet wilt. Als ik vraag waar haar neus zit, of wat een koe is wijst ze het zo aan. Dus het zal wel komen nog, al zou het soms wel handig zijn als ze meer kon zeggen 😅

één jaar geleden

Reactie op Tessa1989

Mijn dochter zegt al best wat woordjes, maar sinds gisteren ook Hajjoww! (H ...
Dit is echt het allerschattigste he🥹 grappig ook want ons zoontje spreekt het ook zo uit hoe zou dat komen😆

één jaar geleden

Reactie op Tessa1989

Mijn dochter zegt al best wat woordjes, maar sinds gisteren ook Hajjoww! (H ...
Ohja de welbekende Hajjoow! Hahaha hier ook 🥹

één jaar geleden

Hier ook vrijwel niks, mama,papa, bal, hier,ja,nee. Maar hij zegt het niet vaak. Meer wijzen uh uh en brabbelen. Heeft vooral interesse in streken uithalen en klimmen klauteren.

één jaar geleden

Het gaat hier ineens zooo hard. Hij probeert letterlijk alles na te zeggen. Soms zal een ander geen idee hebben wat hij zegt maar weet ik precies wat hij bedoelt. Ook gebeurd van de een op andere dag! Woorden die hij echt goed zegt zijn: Papa Mama Opa Oma Auto Huis Bed Bad Andere (andere sok aan/andere schoen aan etc) Noenen = schoenen Eten Nuffel = knuffel Staan Zitten Douche

één jaar geleden

Geen zorgen maken. Hier een meisje van 1,5 die meer kletst dan haar neefje van 3 maanden ouder. Ik ben ook gestopt met woordjes tellen, het ging ineens veel te hard. 😅