19 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb wel broekjes gekocht maar vind dat niks makkelijker, hooguit als we onderweg zijn is staand verschonen daarmee handig. Ik heb allerlei speelgoed/ interessante dingen op de commode die ik omstebeurt kan geven, zing liedjes, speel spelletjes etc. Soms is het een enorme uitdaging en de andere keer ligt ze er gewoon relaxt bij. Uiteindelijk lukt het altijd. Wat ik ook vaak doe is aan/ uitkleden zittend of staand (dan leunt ze tegen de plank boven de commode waar ook weer dingen op staan. Dan hoeft ze minder lang te liggen.
2 jaar geleden
Ik doe het aankleden tegenwoordig idd ook wanneer ze staat anders gaat mn zenuwstelsel eraan. Misschien moet ik er ook maar een spelletje van maken om haar te verschonen
2 jaar geleden
Reactie op JJD28
Gebruiken ook broekjes maar met poep heb je daar niks aan 😂
Jawel hoor,zijkanten zijn makkelijk te scheuren 👍
2 jaar geleden
Ik heb het nut van broekjes nooit begrepen. Ze zijn idd makkelijk te scheuren aan de zijkant maar ik vind ze ook sneller doorlekken. Nu onze oudste 2,5 jaar is, begrijp ik pas dat het fijn is als ze gaan oefenen met potje en dan is een broekluiertje makkelijker naar beneden te doen en op termijn zelf naar beneden te doen dan een klittenband luier. Tot die tijd gebruik ik de old school klittenband luiers voor onze kleinste man. Veel fijner.
2 jaar geleden
Reactie op Justmexx
Ik geef altijd afstandsbediening wanneer ik hem verschoon leid goed af 🤣🤣 ...
Ik zal dit ook even proberen. Ze draait zich namelijk direct om zodat ik niks meer kan doen
2 jaar geleden
Ja doekjes, dingen met labels, een schone luier, het flesje met vitamine d druppels, tubes creme, stuk keukenrol wat verscheurd kan worden. Doosje met zetpillen erin als rammelaar.
Ik doe ook vaak 'fietsen' wat je ook doet bij krampjes, dat helpt gestrekte benen soepel maken waardoor je de luier beter vast kan doen.
2 jaar geleden
Reactie op JJD28
Dat scheuren snap ik maar dat bedoel ik niet
Wat bedoelde je? Broekjes zijn toch best handig? Ze blijven naar mijn ervaring wel op hun plek zitten en lekker niet door (ik gebruik een maat groter ivm meerdere poepluiers op een dag)
2 jaar geleden
Nee hoor je bent zeker niet de enige! Hier al maanden strijd, sinds hij begon met tijgeren eigenlijk wilt hij niet meer op zn rug lijkt wel. In het begin konden we hem wel vermaken met een speeltje, maar nu gaat dat echt niet meer (alleen als hij ziek is of soms in de nacht ligt ie stil).
We beginnen vaak liggend, dan op handen knieën en als dat echt niet gaat dan staand op de commode 😅 omkleden en even snel wassen doen we tegenwoordig staand in het ledikant of op schoot als ie zich niet los wurmt. Verschonen doen we zoveel mogelijk met zn 2en.
Wij waren al gauw overgestapt naar luierbroekjes omdat het dichtplakken van de luier echt onmogelijk werd. Wij vinden dit heel handig.
Of het tijd is voor zindelijkheidstraining? Wie weet? Wij hebben dit nog niet geprobeerd iig 😅
2 jaar geleden
Ik geef altijd iets interessant in zijn handjes, vaak iets nieuw. Al is het maar even mijn armband of haar elastiek, speldje enz… Ik zing erop los, alles om hem af te leiden. De ene keer blijft hij mooi liggen. De andere keren gooit hij alles op de grond en is het een strijd 🥲 Ik ben ook alweer bijna 27 weken zwanger. Op zo’n momenten denk ik vaak waar ben ik aan begonnen 😂