11 Reacties

2 jaar geleden

Ik doe (na allerlei trucjes en probeersels) bij elk avondeten een halve banaan geprakt erbij. Dus mix alle hapjes richting z'n mond daarmee. Dit is de enige manier.. Lukt nu al twee weken zo, dus ben al blij dat hij weer eet 😇

2 jaar geleden

Reactie op Siem87

Ik doe (na allerlei trucjes en probeersels) bij elk avondeten een halve ban ...
Oh wat goed, maar echt bij alle hapjes? Ook waar het niet "bij past"? En wat mix je dan voornamelijk bij de banaan?

2 jaar geleden

Kan het zijn dat ze bijvoorbeeld de structuur van rijst niet fijn vind? Dit ondervinden wij nu al een tijdje met ons zoontje. Zodra er stukjes in z'n eten zitten wil hij het niet meer. Hierdoor lijken ze kieskeurig.

2 jaar geleden

Oh wat goed, maar echt bij alle hapjes? Ook waar het niet "bij past"? En ...
Eigenlijk van een op andere dag wilde hij geen avondeten meer. Maar dan ook echt niets ervan 🙄 Terwijl verder het brood, fruit en snack er wel in blijven gaan (komkommer als snack, dus we hebben in ieder geval 1 groenten yes!) Dus heb een tijdje toegegeven aan brood eten savonds, maarja dan mis je alle vitaminen en het schiet niet op qua smaken proberen. Heeft de opvang een keer mijn meegegeven avondeten geprobeerd met bananenprak, nou dat werkte! Dus nu heeft hij al wortel+rijst, bietjes +couscous, spaghetti en aardappel+bloemkool, nouja noem het..gecombineerd gehad met bananenprak. Dus ik start met banaan om z'n mond open te krijgen haha, en daarna wordt de verhouding steeds minder met banaan en af en toe een paar hapjes zonder, maar gaat hij huilen of weigert na een paar hapjes. Maar zijn mond blijft opengaan al is het een mini beetje banaan, en daar ben ik al blij mee! Misschien werkt dit niet bij iedereen, gek kind heb ik haha! Maar fruit verwerken in avondeten kan nooit kwaad lijkt me als het helpend is.. Hij krijgt nu smorgens haast nooit meer banaan trouwens van me als fruit, lijkt me dagelijks een halve savonds wel genoeg

2 jaar geleden

Reactie op G_F

Kan het zijn dat ze bijvoorbeeld de structuur van rijst niet fijn vind? Dit ...
Ja dat zou inderdaad ook kunnen, maar het gekke is dat ze best veel dingen in stukjes eet/proeft. Fruit, spaghetti, geroosterde groente. Dan leggen we het bij haar neer een eet ze het rustig op..

2 jaar geleden

Reactie op Siem87

Eigenlijk van een op andere dag wilde hij geen avondeten meer. Maar dan ook ...
Ik ga het zeker proberen!!! Dankjewel. Hahaha ja herkenbaar, onze dochter krijgt na het eten een beetje Yoghurt met vijgen of frambozen, nou dat gaat er met gemak in.. 😋

2 jaar geleden

Ja dat zou inderdaad ook kunnen, maar het gekke is dat ze best veel dingen ...
Bij een ander topic had een logopedist gereageerd, die hier foto van de screenshot

2 jaar geleden

Ohh nou dat is precies wat onze dochter doet. Helemaal gepureerd vindt ze prima en grove stukken vindt ze prima, alles er tussen in wil ze niet. Dankjewel voor de info

2 jaar geleden

Ohh nou dat is precies wat onze dochter doet. Helemaal gepureerd vindt ze p ...
Graag gedaan! Ons zoontje doet dit dus ook. Vond 't een hele fijne tip

2 jaar geleden

Herkenbaar. Ons zoontje 10 maanden had dit ook..vanalles geprobeerd maar uiteindelijk bleek dat hij gewoon wilde eten wat wij aten. Dan minimaliseer ik wel het zout etc maar nu eet hij wel!

2 jaar geleden

Reactie op Averm

Herkenbaar. Ons zoontje 10 maanden had dit ook..vanalles geprobeerd maar ui ...
Hier ook. Hetzelfde eten werkt al beter. Al heb ik hier thuis ook een zeer moeilijke eter. En soms heeft hij ook gewoon geen zin in iets, net zoals wij dat kunnen hebben… als ik dan een andere boterham geef met ander beleg bv eet hij daar wel van.. 🤷🏼‍♀️