11 Reacties

één jaar geleden

Hier beginnen we nog niet, want het boeit hem nog niks. Ons zoontje is de 9e 20mnd. Maar wij gaan voor een wc verkleiner met trapje! Ik ben gastouder dus een potje in de woonkamer is niet erg handig, en wij zijn van mening 'hij moet er straks ook op, waarom dan niet gelijk aanleren?'. Succes in ieder geval! 🍀

één jaar geleden

Mijn kleine in 19 maanden en ze is nu een maand bezig met het potje. Ze kon vanaf 1 jaar al aangeven wanneer ze ging passen of poepen, maar ik heb gewacht totdat ze zelf kon staan en lopen. Dat maakt het wat makkelijker. Een paar weken voordat ik begon heb ik het potje gekocht en in de woonkamer gezet. Ik heb het ‘voorgedaan’ waardoor het was. Dit vond ze prachtig en durfde mij toen na te doen. Reden voor deze aanpak: laagdrempelig en leuk maken van het potje. Dat het niet eng is. Daarna elke keer na een luierverschoning er op. Dus voor en na bedtijd/bad etc. Dat doe ik nog steeds. Wel vraag ik van te voren of ze op het potje wilt. Het is geen must. Ze heeft nu 2x gepast en 1x gepoept op het potje. In de tussentijd durft ze ook op de wc met een wc-bril verkleiner. Ik houd het vooral luchtig. Ze mag kiezen welk liedje we gaan zingen bijvoorbeeld. Als ze een hele dag niet zou willen, zou ik dat ook goed vinden. Dat is tot nu toe niet gebeurd, want ze vind het heel leuk. Soms slaat ze wel een keer over. Ik zou potjestijd elk uur kunnen doen, maar dat vind ik op dit moment niet nodig.

één jaar geleden

Ons zoontje is nu 19 maand en vindt het heel interessant om ons op de wc te zien gaan. Zelf geeft hij ook aan wanneer hij in zijn pamper heeft gedaan en neemt vaak zijn potje vast. Ik begin dus vanaf morgen rustig aan met een “potjes wenning”, vertellen wat je op het potje doet en een soort beloningskalender gaan we ook samen maken bv: als hij in 1 week 5 keer op het potje gaat krijgt hij een beloning per keer mag hij dan een sticker plakken ofso. Ik zie zelf wat voor hem al werkt en niet. Werkt het niet is het prima dan wacht ik nog een maandje en probeer ik het opnieuw 🥰 heel veel succes!

één jaar geleden

Hier zetten we hem al af en toe op het potje of op de wc met verkleiner. De ene keer vindt hij het leuk en interessant en de andere keer wil hij niet. Dan hoeft het ook niet. Tot nu toe heeft hij er nog geen een keer op geplast of gepoept maar hij raakt er wel langzaam aan gewend Succes!

één jaar geleden

Wij zijn nog niet echt gestructureerd begonnen. Onze dochter zegt ook poep terwijl ze naar haar billen wijst en wil dan soms op het potje zitten. Vanaf dat ze kon kruipen, wil ze al met ons mee naar de wc en vaak zit ze dan ook gezellig naast ons op het potje. Als ze het wil dan mag het, maar er is nog nooit iets in gekomen. Komt vanzelf wel een keer. Wij lezen de laatste tijd ook wel eens boekjes voor over op het potje gaan. Vindt ze reuze interessant.

één jaar geleden

We zijn er hier niet actief mee bezig, maar stellen hem er wel aan bloot. Zoontje geeft aan wanneer hij moet poepen. We hebben het potje (gewoon een heel simpele van Bebe-Jou) in de kamer staan en "Bobbi op het potje" is zijn lievelingsboek. Hij vindt het super interessant en gaat er meerdere keren per dag zelf opzitten, maar zodra we hem er zonder luier opzetten, wil hij er meteen af. Helemaal prima, het moet leuk blijven en echt plassen en poepen op het potje komt vanzelf. Hij is nog zo jong. 😊

één jaar geleden

Reactie op L202021

Hier zetten we hem al af en toe op het potje of op de wc met verkleiner. De ...
Correctie! Net voor het eerst op het potje geplast 🤩

één jaar geleden

Reactie op L202021

Correctie! Net voor het eerst op het potje geplast 🤩
Gefeliciteerd 🎉

één jaar geleden

Reactie op L202021

Correctie! Net voor het eerst op het potje geplast 🤩
Wat goed!!

één jaar geleden

Mijn zoontje is 19 maanden en wij zijn hier al een tijdje bezig met het potje. Als we hem in de avond voor het slapen gaan in bad deden dan plaste hij bijna altijd in bad. Daarom zijn wij begonnen met hem op het potje te zetten terwijl ik zijn badje vulde. Mijn man bleef dan bij mijn zoontje op het potje of andersom. Hij plaste de eerste keer al gelijk op het potje! Super knap van hem! En zo zijn we dat elke keer gaan doen als hij in bad ging en elke keer plaste hij netjes op het potje. Omdat dit zo goed ging zijn we dit elke avond gaan doen voor het slapen gaan, dus ook op de dagen dat hij niet in bad ging. Soms plaste hij wel en soms niet. Ook had hij steeds interesse in de wc en wilde hij graag mee kijken als papa of mama naar de wc gaan en vind hij het super om te zien hoe daarna alles weggepoeld wordt😅 Dus zijn we met de wc verkleiner gaan proberen en dit was de eerste keer een beetje eng voor hem, maar daarna ging het een stuk beter! En nu gaat het zo goed dat wij nu overdag er ook actief mee bezig zijn. Ik zet hem op de wc met verkleiner als hij uit bed komt in de ochtend. Ongeveer een half uurtje na zijn ontbijt, omdat hij dan ook heeft gedronken en vaak dan ook in zijn luier plast. Daarna weer na de lunch, ook weer voor hij naar bed gaat dus. Als hij uit bed komt na zijn middagdutje nog een keer en dan weer voor hij gaat slapen in de avond. Soms probeer ik het daar tussenin ook nog een keertje als hij veel gedronken heeft, maar ik wil ook niet meteen te hard gaan. Moet ook leuk blijven voor hem anders wil hij straks misschien niet meer😅 Soms heeft hij er niet echt zin in en wil er dan meteen vanaf gaan. Ik probeer hem dan nog even te laten zitten door hem mijn telefoon te geven met een filmpje op youtube. Vaak helpt dit wel en dan plast hij alsnog op de wc, maar als hij echt niet wil dan haal ik hem er gwn vanaf natuurlijk.

één jaar geleden

Onze dochter heeft vorige zaterdag en zondag telkens 1 plasje op het potje gedaan. Ze leek er echt wel klaar voor. Maar ze vond het precies eng, dat er dan ineens iets in haar potje lag. En nu is ze er met geen stokken meer op te krijgen. Hoe leuk we het ook proberen maken met boekjes of liedjes. In de opvang heeft ze wel nog 1x een plasje gedaan. Daar gaan de andere kindjes natuurlijk ook, en dan doet ze mee met de rest. Iemand een idee hoe we haar terug meer kunnen motiveren?