28 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoon slaapt ook maar 10 uur ‘s nachts. Wij doen hem dan ook pas rond half 9/9 uur naar bed. Overdag slaapt hij wel vaak 3 tot 4 uur. We hebben geprobeerd het slapen overdag te minderen maar daardoor ging hij niet langer slapen in de nacht, juist korter. Nu wij hebben geaccepteerd dat dit voor hem werkt is gaat het prima. En ja, ook dit is niet ‘volgens het boekje’, maar voor ons werkt het prima.
2 jaar geleden
👋 hier ook! Heb dit aangekaart op het CB, ze vond het erg netjes 10 uur achtereen…
Wij hebben ook een vroege vogel gehad. Sinds de vakantie ritme wat meer los gelaten, later avond eten en ook later naar bed. Sindsdien wordt hij tussen 6:00-7:30 wakker. Nu krijgt hij rond 18:00 dinner en dan zo tussen 19:00-20:00 naar bed, soms zelfs om 21:00 (afhankelijk van laatste dutje).
De tijden overdag heb ik maar geaccepteerd. Dat is meestal ongeveer zo:
9:30/10:30 - 11:00/12:00 slapen
14:30/15:30 - 16:00/17:00 slapen
Ben al blij dat hij niet meer zo vroeg wakker wordt, en nu ook doorslaapt.
2 jaar geleden
Hier ook veel last van gehad een tijdje terug (nu is het vaak stipt 6:00 dus nog vroeg maar beter dan 5/5:30). Ik heb hem per toeval eens een dikkere slaapzak aan gedaan, omdat hij snachts wakker werd want hij had het koud.
Hij slaapt nu in een romper met korte mouwen, lange pyjama met een slaapzak van 1,5tog in een kamer van 23 graden. Kon me in eerste instantie dus niet voorstellen dat hij het koud had, maar sinds die dikkere slaapzak wordt hij wat later wakker. 🤷🏻♀️
2 jaar geleden
Hier ook veel last van gehad een tijdje terug (nu is het vaak stipt 6:00 du ...
Ja, het werkte bij ons vannacht goed om er een dekentje bij te leggen wanneer wij zelf gaan slapen. Mijn zus zei nog 'stop ze maar lekker warm in'. Ik kom me ook niet voorstellen dat ze te koud waren, zelfs in het begin van de nacht aan het zweten
2 jaar geleden
Reactie op charx
Hier een slechte slaper ! Max 9 uurtjes en tussen tijd 3tot5x wakker snacht ...
Ohw dat lijkt me heel zwaar!
Onze zoon slaapt inmiddels ook max 9-9,5 uur in de nacht, maar inmiddels wel door sinds we over zijn op 1 dutje. Overdag slaapt hij 2-2,5 uur.
Misschien dat het helpt als hij overdag wat minder (lang) slaapt? Bij ons lijkt het iig wel te helpen!
2 jaar geleden
Onze zoon van bijna 15mnd slaapt nu we over zijn op 1 dut max 9-9,5 uur in de nacht. Hierdoor hebben we dus hele vroege ochtenden of hele late avonden.. Overdag slaapt hij 1x 2-2,5 uur.
Meer mama’s met kids die zulke “korte” nachten maken? Hoe ziet jullie dagindeling er ongeveer uit?
2 jaar geleden
Ons zoontje slaapt ook maar 10 uur 'snachts. Naar bed rond 20:30-21:00 en dus wakker rond 7:00. Eerder naar bed resulteert in draaaama en lang huilen tot het alsnog na 21:00 is. We zitten nog op 2 dutjes. De 1e rond 10;00. Max een half uurtje(anders slaapt hij smiddags niet). Dan smiddags nog 1,5-2 uur. Ik hoor ook steeds dat hij misschien meer zou moeten slapen maar zo te lezen is hij niet de enige.. hij heeft altijd al aan de onderkant gezeten van die slaaptijden. Gelukkig slaapt hij wel redelijk goed door. Afgelopen paar nachten wel af en toe 1 minuut kort huilen, maar dan ook weer in slaap. Komt denk ik door last van tanden/ kiezen. Maar zeker weten doen we het niet..