751 Reacties

één jaar geleden

Dames, ik ben een beetje onzeker; Als ik niet thuis ben krijgt mijn dochter afgekolfde melk, vers of uit de vriezer. Als ik kolf, kolf ik tussen de 100 en 150ml (afhankelijk van de tijd die ertussen zit, 2 tot 3.5u). Mijn dochter komt vaak om de 2.5u aan de borst. Ik maak flesjes/zakjes van 110-130ml, afhankelijk van hoeveel ik te verdelen heb. Ze drinkt snel en gulzig, ook aan de borst is ze na 10min klaar. De gastmoeder zei vandaag dat ze zich afvroeg of Leia genoeg had aan de zakjes van 110-130ml, omdat ze nog aan de fles blijft zuigen als deze al leeg is. Het flesje heeft ze na 10min wel leeg. Ik ging ervanuit dat ze ongeveer evenveel aan de borst dronk als dat ik kolf. Misschien iets meer of minder. Is 110-130ml per 2.5u a 3u nou zo weinig of zou ze gewoon te snel drinken en nog geen vol gevoel hebben? Ze huilt vrijwel nooit na een flesje en speelt even daarna gewoon vrolijk verder. Komt ook niet echt eerder voor een nieuwe eigenlijk. Dan krijgt ze toch wel genoeg?

één jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Dames, ik ben een beetje onzeker; Als ik niet thuis ben krijgt mijn dochte ...
Trouwens, ze is net 4 maanden en rond de 6kg nu denk ik. Drinkt 7 a 8 keer per dag. Als ik de formule van LLL pak dan is dat in maand 5 110ml×6=660ml/7=ong 94 ml. Dus dan is het meer dan genoeg 😅 Of als je nog in maand 4 pakt is het 120×6=720/7=102ml dus alsnog genoeg.

één jaar geleden

Lijkt mij dat als ze daarna gewoon blij is het genoeg is voor haar? Ik geef Arlo soms een afgekolfd flesje en dan kan ie soms echt veel drinken (150 tot soms wel 230). Hij is wel al een stuk zwaarder, rond de 7 kilo. Misschien zou ze wel meer drinken maar als ze happy is is het niet nodig. Wij eten ook wel eens meer dan nodig gewoon voor de lekker🙃

één jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Dames, ik ben een beetje onzeker; Als ik niet thuis ben krijgt mijn dochte ...
Als je meisje blij is zal het goed zijn lijkt me en dan hoef je de hoeveelheid niet op te hogen. Geeft ze het flesje op de therapeutische manier? Dat schijnt te helpen, dat het flesje minder snel leeg is en dat ze dus eerder merken dat ze vol zitten. En aan de borst kunnen ze ook gaan tutten, dus misschien is het doorzuigen niet perse een honger signaal?

één jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Dames, ik ben een beetje onzeker; Als ik niet thuis ben krijgt mijn dochte ...
Lijkt mij goed, ik heb hetzelfde en vind het super irritant dat iedereen er een mening over heeft.. ieder kindje is anders. Zolang ze tevreden is zou ik het gewoon zo laten en speentje oid geven? Ben er zelf ook onzeker over dus snap je gevoel

één jaar geleden

Reactie op Xx2021

Als je meisje blij is zal het goed zijn lijkt me en dan hoef je de hoeveelh ...
Nouja, ze huilt ook bijna nooit als ze honger heeft haha, ze wordt altijd wat onrustig. Maar als je een speentje geeft na de fles is vaak ook wel goed voor even, dan spuugt ze m uit en is het klaar. Maar ik denk dat ze met flesjes en aan de borst drinken veel meer binnen krijgt dan wat ze gemiddeld moet dus lijkt mij dat het prima is? Natuurlijke maaginhoud is toch ook maar zoiets, 100/120ml?

één jaar geleden

Reactie op Xx2021

Als je meisje blij is zal het goed zijn lijkt me en dan hoef je de hoeveelh ...
Therapeutisch voeden helpt trouwens niet bij onze piranha 😆

één jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Therapeutisch voeden helpt trouwens niet bij onze piranha 😆
Haha ik zie d'r al gaan: Hamhamhamahamhammm 😬 Wel met dat leuke Star Wars pakje aan dan. 😍 Maar lijkt me inderdaad ook dat het prima is hoor, vertrouw op jouw moedergevoel, jij kent haar het beste! Maar andere mensen kunnen je echt onzeker maken, best vervelend. Zo kreeg ik laatst de tip een fles voor het slapen te geven zodat ze wel door zou slapen.. ik dacht echt: bemoei je er niet mee, ik vind het niet erg dat ze 's nachts komt voor voeding en het is niet "normaal" dat baby's doorslapen!!! Ze is een B-A-B-Y. Haha sorry, wordt er bijna agressief van. Maar het was goed bedoeld. 🤪

één jaar geleden

Reactie op Xx2021

Haha ik zie d'r al gaan: Hamhamhamahamhammm 😬 Wel met dat leuke Star Wars ...
Ohhh ja ik ken het😆 Nou, om die stelling te ontkrachten; gister om 22u maar 1 borst gedronken en kind komt nu pas weer voor een voeding!!

één jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Dames, ik ben een beetje onzeker; Als ik niet thuis ben krijgt mijn dochte ...
Onze zoon blijft precies ook altijd zuigen aan zijn fles... Hij is 3,5mnd, weegt 5,3kg. Hij zou rond de 120ml moeten krijgen maar we geven hem al standaard 130-140ml. Hij drinkt wel traag, 20min voor zijn fles. Aan deze borst rechts 30-40min, links 10-15min. Ik heb ook de indruk dat hij 150ml en meer ook gewoon zou opdrinken.. ik denk dat voor sommige baby's die de borst gewoon zijn een flesje gewoon te makkelijk is en ze minder snel verzadigd geraken ofzo...

één jaar geleden

Nemen jullie nog vitaminen? Ik nam er na de bevalling, omnibionta postnatal, maar ben gestopt als de verpakking leeg was. Nu heb ik de indruk dat mijn borsten na de middag minder melk aanmaken, ze voelen slapper en de baby is vaak onrustig bij het drinken. De vitaminen die ik nam zijn nergens voorradig... Iemand een aanrader?

één jaar geleden

Reactie op Avdpee

Onze zoon blijft precies ook altijd zuigen aan zijn fles... Hij is 3,5mnd, ...
Nouja, er is met bv in de fles natuurlijk een verschil tussen "150ml drinken omdat het nou eenmaal aangeboden zit" en "150ml drinken omdat je echt honger hebt en het opkan"... en dat vind ik soms een lastige haha

één jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Nouja, er is met bv in de fles natuurlijk een verschil tussen "150ml drinke ...
Ja, sowieso. De onze lijkt een bodemloos vat als hij een flesje krijgt 🙈

één jaar geleden

Reactie op Avdpee

Nemen jullie nog vitaminen? Ik nam er na de bevalling, omnibionta postnatal ...
Kan ook te maken hebben met de 4 maanden dip. Herstelt zich meestal vanzelf. Ik slik Lethicine tegen ontstekingen en merk dat dat mijn productie ook goed deed

één jaar geleden

Reactie op Chef Lissocat

Dames, ik ben een beetje onzeker; Als ik niet thuis ben krijgt mijn dochte ...
Als je kijkt naar de natuurlijke maaginhoud kom je niet boven de 100ml uit. Zegt natuurlijk niet dat ze niet meer drinkt bij jou en zich niet houdt aan die "natuurlijke hoeveelheid". Ruby krijgt flessen van 150ml en wil soms zelfs nog meer maar dat is dan jammer. 2x piepen en dan gaat ze verder op haar duim. Denk ook dat het een deel zuigbehoefte is

één jaar geleden

Reactie op Bobo96

Als je kijkt naar de natuurlijke maaginhoud kom je niet boven de 100ml uit. ...
Nee is ook zo. Ik hou voorlopig gewoon nog steeds 120ml aan, ze doet het er prima op. En verder gewoon bij mij drinken als ik met haar ben.

één jaar geleden

Reactie op Bobo96

Als je kijkt naar de natuurlijke maaginhoud kom je niet boven de 100ml uit. ...
Bij ons gaat er inderdaad na het flesje vrijwel meteen een speen in 🙈

één jaar geleden

Zo fijn als je elektrische kolf er mee stopt als je bezig bent, even niet scherp geweest op de status van de batterij. Lekker je tepel vacuüm in de kolf. 😅

één jaar geleden

Reactie op Xx2021

Zo fijn als je elektrische kolf er mee stopt als je bezig bent, even niet s ...
🤣😅🙈

één jaar geleden

Reactie op Xx2021

Zo fijn als je elektrische kolf er mee stopt als je bezig bent, even niet s ...
Oh shit zeg haha. Wel een beetje oké weer vrijgekomen 😉?