334 Reacties

één jaar geleden

Maja Mandy 17 mei om 13.25 uur Geboren met 35+1 48 cm en 2370 gram Langdurig gebroken vliezen, zwangerschapsvergiftiging, 5 weken ziekenhuis voor ze werd geboren. Doorgeleid omdat ze in het vruchtwater had gepoept. Droombevalling van minder dan 3 uur, inclusief een preventieve ruggenprik(ik ging er zo lekker en ontspannen op) Heftige nasleep, baby stopte met ademen en ik kreeg snachts een heftige bloeding. Maar nu sinds een week ( we gingen zo hard vooruit saampjes) lekker thuis aan het genieten.

één jaar geleden

Luna 29-05-2022 om 05:08 uur 36+6 2420 gram lengte niet gemeten Om 01:35 uur braken mijn vliezen. Daarna meteen naar het ziekenhuis en al heel snel heftige weeën. Wederom een geslaagde stuitbevalling zoals ik had gehoopt. Geboren om 05:08 uur. Nog een nachtje ziekenhuis en dan naar huis. Dankbaar! 🙏

één jaar geleden

Peer 29-05-2022 39+6 3106 gram, lengte niet gemeten 28/5 ‘s morgens voor het eerst wat voorweeën die weer afzakten. Eind van de middag een eindje gaan wandelen en daarna begonnen de ontsluitingsweeën rond 18u. Die waren goed vol te houden tot 2u ‘s nachts, toen kwamen ze vrij snel achter elkaar zelfs onder de douche. Toen toch maar VLK gebeld, die kwam een half uur later: 3cm ontsluiting. Gezien de hevigheid van de weeën en de afstand naar het ZH toch maar vast die kant op gegaan, we waren de enige die nacht! Aldaar weer onder de douche en al snel persdrang bij de weeën. Dacht dat ik dat nooit zou volhouden, nog 7cm met dat soort weeën maar om 4.30u bleek ik al 8-9cm te hebben (in 2u tijd!). Toen heeft ze kunstmatig de vliezen gebroken, en binnen het uur mocht ik persen. Met 3 persweeën was hij er, in slechts 7 minuten. Onze Peer had haast om de wereld te zien 🥰 Placenta volgde snel na 3 min. Gelukkig slechts een klein scheurtje waarvoor wat oppervlakkige hechtingen, maar alles zal netjes herstellen. Wat mij betreft een droombevalling voor een eerste kindje! 🥰

één jaar geleden

Nathan Ebunoluwa 💙 29 mei 2022 Precies 38 weken 3818 gram en 53 cm Ingeleid vanwege groot kind en een moeizame vorige bevalling door groot kind. Op 27 mei 's avonds ingeleid met een ballon, 28 mei om 7:30 weer in het ziekenhuis, vliezen gebroken en gelijk aan de weeenopwekkers. Die sloegen wel aan maar waren niet sterk genoeg om ontsluiting door te zetten. Daardoor een lange dag met weeen gehad waarin de ontsluiting steeds stagneerde. Uiteindelijk om ruggenprik gevraagd, 1e keer prikken ging mis. 2e keer zat hij, maar werkte het alleen voor mijn linkerkant. Helaas konden ze daar niets meer aan doen. Omdat de ontsluiting nog niet vorderde weeenopwekkers omhoog. Vreselijke pijn met een ruggenprik die niet goed werkt. Om 23:30 kwam de volgende dienst van verloskundigen en na een hele dag met weeen en pijn zat ik er doorheen en zat ik nog maar op 7 cm ontsluiting. Toen zeiden ze dat ze het nog 1,5 uur wilden proberen met nog 1x ophogen en anders werd het een spoedkeizersnede. In het uur daarna kreeg ik heftige weeen snel naar elkaar en die zorgden wel voor 10 cm ontsluiting en voor persdrang gelukkig! Rond 00:45 mocht ik gaan persen en om 00:58 werd onze zoon geboren!🥰 Erg blij dat het toch geen spoedkeizersnede is geworden. En we de volgende ochtend naar huis mochten💙

één jaar geleden

Na 12 jaar 💜 Na 11 miskramen, 6 iui behandelingen en 7 ivf behandelingen 💜 Wordt je grootste liefde ooit geboren! 💜 Rosie-mae Schouwenaar 22-05-2022 37.1 weken 47 cm 2850 gr 36.6 vliezen gebroken nog nergens last van. Maar wegens personeel te kort konden ze nog niks. Dus zouden Zat, Zon terug moeten komen voor onderzoeken. Zaterdag wij netjes terug en ineens zegt de dokter wat vind u er van om te blijven mevr? Ligtjes paniek 🤣 20:00 Medicijnen gekregen om op te wekken. 22:00 nog niets. Mijn man gaat naar huis om de hondjes te doen. 23:30 Bel ik hem dat hij terug moet komen. Heftige weeën raakte in paniek 🙈 Daarna hebben ze ruggenprik gezet omdat ik nog maar 3 cm zou hebben maar ik begon te staren er reageerde niet meer. ( Denk uit paniek ) Ruggenprik zat er rond 00:30 in zodat ik lekker kon gaan slapen. Ineens zeg ik jongens ik moet poepen. Rond 13:15 Dus ze kijken ja u bent er nog lang niet mevr ga maar slapen. Mijn man zijn bedje opgemaakt. Om 01:42 ik zeg jongens het brand het brand.. Dat kan niet zegt de verloskundige nog. Ze kijkt en ze zegt euhm. Mevr begin maar te perse. 3 pers weeën en mijn mooiste liefst en het grootste wonder ooit was er om 01:49 💜

één jaar geleden

Emma 29 mei 2022 om 07.50 uur 3180 gr. 39+2 weken Om 06.00 uur werd ik wakker van wat lichte krampen. Om 06.21 uur m’n moeder geappt dat de bevalling mogelijk was begonnen en dat ik nog even moest kijken of het zou doorzetten. Om 06.30 uur m’n ouders gebeld dat ze deze kant op moesten komen en niet veel later de verloskamers gebeld dat de bevalling begonnen was. Kort daarop begon ook al mijn persdrang. Om 07.26 reden we het terrein van het ziekenhuis op. Aangekomen in de verloskamers werd er gecontroleerd of ik volledige ontsluiting had en dat was het geval. Emma is daarna met twee persweeën om 07.50 uur geboren. Ze deed het super en vier uurtjes na de bevalling konden we weer naar huis 🥰

één jaar geleden

Kai 29-5-2022 Geboren met 39+3 3390 gram en 50.5cm. 29/5 rond 11 uur zijn mijn vliezen gebroken. Om 12 uur belde ik de verloskundige en begon ik weeën te krijgen. Plan was om naar het ziekenhuis te gaan en in bad te bevallen. Om 13u verloskundige weer gebeld omdat de weeën om de 2 minuten kwamen en 45 seconden duurde. Uur later zou ze komen kijken. Om 14.15 naar de wc geweest, op de terugweg naar de woonkamer kreeg ik opeens enorme persdrang. Mijn vriend snel de verloskundige gebeld en kreeg de opdracht om de kraamzorg te bellen voor een thuisbevalling en te zorgen dat ik niet actief zou persen. Pfoe dat was zo moeilijk! Toen de verloskundige er was had ik inderdaad volledige ontsluiting. En na in totaal drie kwartier persweeën wegpuffen (wegens spullen klaarzetten en reistijd van verloskundige naar ons) mocht ik eindelijk actief meepersen. Na 9 minuutjes persen was onze kleine Kai er. Door de snelle bevalling en doordat meneer met zijn handje naast zijn gezicht geboren werd helaas wel flink uitgescheurd waardoor ik naar het ziekenhuis moest om me te laten hechten. Maar goed, ondanks dat het totaal anders is gelopen dan "gepland" een heerlijke bevalling gehad. Nu is het lekker genieten met zijn drietjes 🥰.

één jaar geleden

Noud 💙 27 mei om 22.56 uur Geboren met 38+6 50cm en 3884 gram Dinsdag 24 mei plaatsing ballonkatheter. Woensdagavond ballon verloren. Woensdag en donderdag misoprostol. Vrijdagochtend kunstmatig vliezen gebroken. Weeënopwekkers gedurende de hele dag. Om 22.30 keizersnede ivm niet vorderende ontsluiting. We moeten nog tot zaterdag in het ziekenhuis blijven omdat er risico op infectie is bij de kleine en hij antibiotica krijgt.

één jaar geleden

Dexter Rowan 💙 30 mei om 13.22 uur Geboren met 37+2 49 cm en 2300 gram Ingeleid vanwege groeiachterstand en ik kreeg er een hoge bloeddruk bij. Zondagavond 29 mei mocht ik mij melden voor het plaatsen van een ballonnetje. Deze viel maandagochtend vanzelf uit. Die ochtend gestart met weeën opwekkers rond 8.30 uur op de laagste stand. Om 10.30 uur zijn de vliezen gebroken en is de pomp even uitgezet. Mijn lichaam deed zelf niets op de gebroken vliezen, dus pomp weer gestart om 11.15 uur. Kwartier later kreeg ik dan echt effectieve weeën. Pomp nog 1 tandje hoger en om 13.22 uur kwam super snel, zonder echte persweeën ons kleine mannetje al ter wereld. Ondanks dat hij zo ontzettend klein is doet hij het super goed! Na 1 nachtje ziekenhuis ter observatie en glucose controles, mochten we vandaag lekker naar huis! Nu lekker genieten 🥰

één jaar geleden

Jordy 31 mei 2022 5:38 uur 38+1 47 cm 3320 gram 31 mei om half 3 snachts kreeg ik weeën 3 uur later was Jordy er 🥰

één jaar geleden

Hugo 31 mei 2022 38+5 3700 gram, 50 cm Pittige bevalling door enkel rugweeë en weeënstormen, maar zo achteraf gelukkig💙

één jaar geleden

Scott 31 mei 2022 18.32 uur 37+6 49 cm 2880 gram Ingeleid door middel van een ballonnetje en binnen 4 uur na het breken van mijn vliezen is hij na 2 persweeën geboren 👶🏼

één jaar geleden

Mauro 💙 31 mei 2022 36+5 3.038 kg 47 cm Klaar voor wat lees plezier? 🙊 Maandagochtend om 8u wakker geworden met harde buiken die toch wel pijn deden, echt zo drukkend in de rug. Ik ben dan beginnen timen, kwam om de 10 minuten gemiddeld en dat zouden dan voorweeën zijn (kan weken duren) Dat heeft tot 14u zoiets geduurd. Tegen 16u merkte ik wat bloed op met het plassen en heb dan toch maar naar de gynaecoloog es gebeld en ze zei toch van even te laten controleren. De monitor int ziekenhuis was heel goed. Kwamen dan zeggen da we naar huis mochten en dat mijn gynaecoloog eraan kwam. Zij heeft me dan toch even onderzocht en dan bleek dat ik op 3 cm opening zat en dat er toch terug een scheurtje in mijn vliezen zat dus met andere woorden dat de bevalling was begonnen. Dat was even serieus verschieten☺️ we zijn dan om 21u naar de bevallingskamer gebracht. Heb dan epidurale gekregen maar heeft niet gewerkt dus heb wel serieus wat pijn geleden maar de opening ging goed vooruit, in totaal een dik half uur persen en hij was er. Dan zagen ze dat de placenta bleef vast zitten ma meestal na een uurtje lost. Wat bij mij nie het geval was natuurlijk😅 dan heeft ze 3 keer geprobeerd alles eruit te krijgen. Absoluut geen lachertje want is niet verdoofd en ging echt erin tot halverwege haar arm maar ik wou het zo proberen omdat ik nie naar de operatiezaal wou maar was er niet uit te krijgen, bleven stukjes zitten🥴 Dus ben in slaap moeten doen, 1,5 uur weg geweest valt nog mee wel ma was weer even van pff dat ook nog mja beter nu alles achter mekaar he.. Ons zoontje ligt nu sinds deze nacht op de neonatale omdat hij elke voeding alles terug geeft. Maar pas na 3 uur als hij eigenlijk de volgende moet krijgen. Ze gaan nu allerlei onderzoeken doen om na te kijken of er een onderliggend probleem is. Maar we zijn zeer alert aangezien ons eerste zoontje een zware reflux baby was. Dus even afwachten maar we zijn dolverliefd op ons wondertje 🥰🥰🥰

één jaar geleden

Eléonore 30 mei 2022 38 weken 3.050kg 50cm Geboren met een geplande keizersnede omwille van stuitligging. Ze doet het goed 🥰

één jaar geleden

Mijn lieve Majid is vandaag geboren. Ik was 39 weken 3 dagen. Om half 8 vanochtend lichte krampen en om tien over 12 lag hij al op mijn buik. Ging dus echt super snel maar dat verwachtte we al omdat me eerste zoontje ook best wel snel was geboren.🤗

één jaar geleden

Rimer 30 mei 2022 39+3 3400 gram en 53 cm Geboren in bad We zijn zo trots op ons mannetje 😍😍

één jaar geleden

James💙, geboren op 29 april om 08:48 met een lengte van 48 cm en een gewicht van 2700 gram. Ik had een geplande keizersnede met 34+1 week. Mijn verhaal begint tijdens de 20 weken echo met het nieuws dat ik Vasa Previa heb en daardoor een risicovolle zwangerschap. Ik heb voor de geboorte van onze zoon 7.5 week in het ziekenhuis gelegen en gelukkig gehaald tot de geplande keizersnededatum van 29 april. De keizersnede zelf wat ook een heftige ervaring aangezien mijn ruggenprik niet goed is gezet waardoor ik alles heb gevoeld en ook nog eens veel bloed ben verloren. Uiteindelijk na 2 uur op de recovery kon ik eindelijk onze zoon zien. Hij heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen en we mochten op mijn verjaardag weer naar huis. Het mooiste cadeau!

één jaar geleden

Diaz Diego 2822 gram en 48 cm, geboren met 38.6 dmv een geplande keizersnede om 09.56u Alles is prima verlopen! Diaz is geboren met een keizersnede omdat zijn grote broer Diego met een spoed keizersnede ter wereld kwam 8 jaar geleden. We zijn helemaal gelukkig met ons vierde en laatste wonder 💙💙💙💙

één jaar geleden

Elias 💙 31 mei 2022 37+3 2752 gram Maandag voor reguliere controle naar verloskundige en bleek mijn bloeddruk veel te hoog. Door naar het ziekenhuis en daar werd verteld dat we niet meer naar huis mochten tot de kleine geboren was. Ik ben ingeleid en de hele bevalling is gegaan zoals ik het vooraf juist niet wilde, maar de grootste beloning was de geboorte van ons kleine mannetje!

één jaar geleden

Nina Olivia 1 juni 2022 38 weken 3205 gram en 49cm Dinsdag rond 16:00 uur werden de voorweeën toch wat meer regelmatig en sterker, eerst op de yogabal het kunnen opvangen maar merkte al snel dat ze in m’n rug zaten en boven benen dus met de tens apparaat kon ik ze redelijk opvangen. Rond 21:30 onder de douche gegaan waar de weeën iets minder vaak kwamen maar wel sterker. Tot dat ik de douche uit stapte toen kwamen ze heel vlot achter elkaar en is de verloskundige gekomen om 23:30 en toen zat ik op 4cm ik wilde naar het ziekenhuis op dat moment voor een morfine pompje vanwege de pijn. Om 00:00 uur waren we in het ziekenhuis en toen zat ik al op 7cm dus toen dacht ik laat die morfine pomp maar zitten t gaat snel genoeg om het dan zonder te doen… om 03:00 mocht ik beginnen met persen en 58 minuten later was onze kleine meid geboren💖 Helemaal in de wolken😍