1118 Reacties

één jaar geleden

Hier ook! Ze is ook geboren met 3109 en nu 4.9! Het cb zei dat ze de eerste weken vaak een rap tempo aan toename zien en daarna stagneert het

één jaar geleden

Wie heeft er een Youha borstkolf en kan mij vertellen hoe je deze steriliseert en hoe vaak? En mogen alle onderdelen in gekookt water?

één jaar geleden

Reactie op hilde32

Wie heeft er een Youha borstkolf en kan mij vertellen hoe je deze sterilise ...
🙂

één jaar geleden

Reactie op BabyJuni22Zomer

Hoeveel weegt jullie kindje nu? Ik was laatst floaten met mijn dochter en m ...
Geboren met 3914, morgen 9 weken oud en ze weegt 5.8 kilo nu 😅

één jaar geleden

Reactie op Avdpee

Onze zoon, 5,5w oud, maakt ontzettend veel geluidjes als hij slaapt. Ik ben ...
Ik slaap sinds kort ook opnieuw met 1 oordopje en Hoor onze baby altijd voor hij gaat huilen. M’n eigen slaap is er wel op verbeterd dus dit werkt prima voor mij zo.

één jaar geleden

Reactie op Carpe diem

Ik slaap sinds kort ook opnieuw met 1 oordopje en Hoor onze baby altijd voo ...
* baby slaapt ook id cosleeperz

één jaar geleden

Reactie op hilde32

Wie heeft er een Youha borstkolf en kan mij vertellen hoe je deze sterilise ...
Mijn lactatiekundige zei dat steriliseren van je kolf echt heel slecht en onnodig is. Je apparaat slijt heel hard en na de eerste weken is het voor je kindje ook niet meer nodig. Elke dag in een warm sopje en aan de lucht laten drogen was veel beter zei ze

één jaar geleden

Reactie op Carpe diem

Ik slaap sinds kort ook opnieuw met 1 oordopje en Hoor onze baby altijd voo ...
Met 1 oordopje sliep ik ook al standaard sinds hij in de co-sleeper ligt. Zolang ik met het oor zonder oordopje op mijn kussen lig valt het mee maar een keer ik draai hoor ik hem natuurlijk. Blijkbaar lig ik ook niet veel stil 🥴

één jaar geleden

Misschien een hele domme vraag maar als ik onze zoon in de draagzak heb, is het dan de bedoeling dat zijn hoofdje tegen mijn borst steunt of juist in de draagzak hangt? Als hij zijn hoofdje op mijn borst legt dan ligt hij met zijn neus in mijn shirt, krijgt hij dan nog adem? Als ik hem naar links of rechts draai met zijn hoofdje dan draait hij weer terug😅 En hoe lang mag een kleintje in een draagzak ivm heupjes?

één jaar geleden

Misschien een gekke vraag, maar ik ben benieuwd of iemand dit herkent… Onze dochter huilt nu zo’n anderhalve week aan het begin van de voeding. De speen zit dan bijvoorbeeld al in haar mond, maar toch blijft ze (soms ontroostbaar) huilen. Als ze gekalmeerd is, wil ze wel weer drinken en dan drinkt ze ook goed, maar soms is ze enorm over haar toeren dat voeden niet echt gaat. Zou dit met verborgen reflux te maken kunnen hebben? Moeten we langer wachten met de fles? Wie heeft een tip? 😬

één jaar geleden

Reactie op Tyven

Misschien een gekke vraag, maar ik ben benieuwd of iemand dit herkent… Onz ...
Ik weet niet of het hetzelfde is, mijn dochter is soms te overstuur om aan te happen. Tepel is in de buurt, in haar mond, maar hapt toch niet aan. Ik geef dan vaak even mijn pink, dan kalmeert ze en na een paar keer zuigen op mijn pink kan ze gewoon aanhappen. Misschien is jouw dochter ook net iets te verdrietig om te drinken?

één jaar geleden

Mijn dochter 8 weken is wat verkouden ik dacht eraan om neusspray te gebruiken (zoutoplossing) maar kan ik beter de spray of druppels gebruiken? En zijn er nog andere dingen die ik kan doen om het voor haar zo comfortabel mogelijk te maken?

één jaar geleden

Reactie op Dominiquea

Mijn dochter 8 weken is wat verkouden ik dacht eraan om neusspray te gebrui ...
Ik zou druppels doen. Ui snijden en bij het bedje zetten.

één jaar geleden

Reactie op Tyven

Misschien een gekke vraag, maar ik ben benieuwd of iemand dit herkent… Onz ...
Bij ons zit soms het gaatje van de speen dicht 🙈 dus dan is ze boos omdat ze zuigt maar niets krijgt..

één jaar geleden

Reactie op Dominiquea

Mijn dochter 8 weken is wat verkouden ik dacht eraan om neusspray te gebrui ...
Ik heb de spray van Otrivin

één jaar geleden

Reactie op Avdpee

Met 1 oordopje sliep ik ook al standaard sinds hij in de co-sleeper ligt. Z ...
Normaal ben ik ook echt een beweeglijke slaper, maar nu draai ik me telkens na de voeding, en versteek ik m’n oordopje van t ene naar t andere oor 🙈 best grappig eigenlijk maar t werkt voorlopig wel goed zo.

één jaar geleden

Mijn draagzak is helaas net iets te groot voor m’n dochter, dus ik overweeg een draagdoek aan te schaffen die geschikt is voor newborns alleen twijfel ik opeens: wanneer ga ik het gebruiken en zal ze het prettig vinden… wat is jullie ervaring?

één jaar geleden

Reactie op hilde32

Mijn draagzak is helaas net iets te groot voor m’n dochter, dus ik overweeg ...
Ik gebruik mijn draagdoek elke dag. Ik gebruik hem in huis, om wat ik huis te kunnen doen, om rond te blijven lopen, om haar in slaap te krijgen (op dit moment trouwens), laatst heb ik hem gebruikt op het strand. Ik hou van mijn draagdoek. En draag hem dus bijna elke dag, soms bijna heel de dag.

één jaar geleden

Reactie op hilde32

Mijn draagzak is helaas net iets te groot voor m’n dochter, dus ik overweeg ...
Een geweven draagdoek is voor alle leeftijden. Je hebt verschillende knoop technieken. Voor gewezen is bij newborn de fwcc het beste. Belangrijk is de doek goed strak vast te krijgen en dat is wel een kunst. Ik heb zelf toen bij m’n 1e een draagconsult gedaan om de basis te leren.

één jaar geleden

Reactie op hilde32

Mijn draagzak is helaas net iets te groot voor m’n dochter, dus ik overweeg ...
Een draagdoek is echt heel vaak mijn redding. Gebruik hem echt wel dagelijks. Ze vindt het super fijn en valt dan ook direct in slaap. Ik ben heel blij dat ik voor een doek ben gegaan. Je kan ook op verschillende manieren knopen, dat ben ik nu een beetje aan het ontdekken