35 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Myfirst

Omg ik heb sinds m’n dochter 4,5 maand is (nu 5 maanden) ook helemaal geen ...
Zelfde hier, maar dan al vanaf 0 maanden 🥲. Ben ook aan het kolven al een aantal weken en voed alleen nog snachts en sochtends live (omdat ik dan geen zin heb om te kolven). Geeft me veeeel meer rust. Hij drinkt uit de fles net zo slecht als uit de borst, maar ik ben liever een uur bezig met een flesje dan dat ik steeds mijn borst weer moet ontbloten. Het is echt: honger! Afgeleid! Honger! Afgeleid! Halve voeding gehad, niet meer geïnteresseerd, na een uur weer honger! Echt doodmoe werd ik er van. Met kolven lekker m’n eigen ritme gevonden en dat is ook veel chiller met even een koffietje of een wijntje drinken etcccc.

één jaar geleden

Hier niet echt een ritme. Ik denk dat er 2/2,5 tussen zit. Ze drinkt als ze wakker wordt en vaak vlak voor ze gaat slapen. Voor de avond voerde ik haar in bed en valt ze vaak aan de borst in slaap, dan kan ik wegrollen. Ze gaat tussen 18.00 en 19.00 slapen. Vaak moet ik dan rond 21.00 nog een keer naar boven voor een voeding. Dan krijgt ze nog een voeding als ik erbij ga liggen en in de nacht komt ze vaak 2x Rond 1 uur, 3 uur, dan 5 uur, 7 uur en om 8 uur staan we op.

één jaar geleden

Reactie op vivje2404

Hier niet echt een ritme. Ik denk dat er 2/2,5 tussen zit. Ze drinkt als ze ...
Dit heb ik dus ook. Tussen half 7 en 7 uur voed ik hem in slaap. Dan komt hij rond half 10/10 uur. Rond half 1, rond half 3 en dan rond 6.

één jaar geleden

Wat ik dus een beetje lees is dat het gewoon normaal is dus haha...

één jaar geleden

Zelfde hier, maar dan al vanaf 0 maanden 🥲. Ben ook aan het kolven al een ...
Dit heb ik ook precies hetzelfde. Kolven vind ik ook vermoeiend dus ik doe gewoon af en toe kolven en nacht en ochtend sowieso borst.

één jaar geleden

Zelfde hier! Bedoel meer dat de rest vd dag er heel anders uitziet bij ons ...
Hier alles op verzoek en kolven nu ik weer werk. Het is wel echt een potje geworden, met de fles is nog wat wisselend waardoor hij soms in de avond/nacht vaker komt dan einde van verlof… en omdat alles tegelijk komt: sprong 4, weer werken en verkoudheden/oorontsteking is er nu niks meer. Hij drinkt overdag om de 3-4 uur en snachts nu ooo weer, terwijl hij in oktober bijna doorsliep van 8 tot 6 uur…

één jaar geleden

Hier vooral s nachts nu veel willen drinken. Hebben jullie dit ook?

één jaar geleden

Overdag weinig ritme qua tijden, drinken wanneer ze wil. Elke dag verder iets van fruit en groente en broodje beetje om de dag

één jaar geleden

Geen tips. Maar ik had dit gevoel ook vanaf 4/5 maanden. Onrustig drinken ook overdag of gewoon niet. Snel afgeleid denk ik. Ik kom er niet tegen als ze dat deed aan de borst en ind minder ritme daardoor. Inmiddels kolf ik de voedingen voor overdag. Doe alleen de ochtend en avond/nacht nog live.

één jaar geleden

Hier geen schema qua tijden. Maar ik voed ongeveer tussen de 7 en 9 keer per 24 uur. Ik voed voor en na elk dutje en ‘s nachts nog een of twee keer. Ze slaapt twee à drie keer. Derde keer schiet vaak niet echt op en dan doe ik haar in de draagdoek. Als ze twee keer slaapt, slaapt ze wat langer. Rond 19u krijgt ze bv, waarna ik haar in haar ledikant leg. Rond 22u krijgt ze een droomvoeding in ons bed waarna ze bij ons blijft slapen. We zijn bezig met de introductie van vaste voeding volgens de Kleintjes-methode. Ze krijgt dus nog niet zo veel binnen. Vooralsnog lijkt ze het voelen en een klein beetje aflebberen interessanter te vinden dan het daadwerkelijk eten. Ze ‘eet’ wanneer wij ook eten. Omdat ze zo weinig ook daadwerkelijk eet kijk ik niet heel strak op wanneer ze vast voedsel krijgt t.o.v. bv, maar zodra er wel wat in gaat zorg ik wel dat de bv niet in gevaar komt. We staan meestal tussen 7 en 8 op en ze is zo’n 2 uur wakker meestal.

één jaar geleden

Reactie op JJBB285

Hier vooral s nachts nu veel willen drinken. Hebben jullie dit ook?
Ja!

één jaar geleden

6 maanden oude baby en ritme is: Rond 07:00 (soms wat eerder, ligt aan de nacht) 11:00 14:00 17:30-18:00 22:00-22:30 Heel af en toe mocht een nacht voeding maar dat is meer voor “nood”.. ze is wel eens onrustig snachts en als ze echt overstuur is en we krijgen haar niet getroost dan wil ik nog wel eens de borst bieden ( werkt altijd..) Hapjes doen we nu s’ochtends rond 10 fruit en rond 5 groenten. We rommelen nog wat aan of het beter is voor of na de voeding van 17:30.. Ook alles op verzoek maar we komen toch vaak op deze voeding tijden uit.

één jaar geleden

Reactie op Anya01

6 maanden oude baby en ritme is: Rond 07:00 (soms wat eerder, ligt aan de ...
Kan jouw baby zelfstandig in slaap vallen?

één jaar geleden

Bij ons is het niet echt een ritme ook :p maar het ziet er ongeveer zo uit: 8:30 wakker en borstvoeding 10:30 borstvoeding en dutje van 30/45 min 13:30 borstvoeding en dutje van 1,5 uur 15:00 borstvoeding 17:00 borstvoeding en dutje van 1,5 uur 20:30 borstvoeding en naar bed 1:00 borstvoeding 4:00 borstvoeding We slapen samen dus ‘s nachts wordt er wel vaker een slokje nog tussendoor gedaan maar dat is meer getut dan echt drinken. Ze krijgt 1x per dag een portie groenten of fruit. Aangezien we de Rapley methode volgen gaat er nog niet veel in maar er worden inmiddels wel echt hapjes doorgeslikt :p

één jaar geleden

Reactie op Naintjee

Kan jouw baby zelfstandig in slaap vallen?
Ja dat lukt haar, alleen als ze ziek is dan heeft ze wat hulp nodig.