21 Reacties
4 maanden geleden
Hier ook nog 2 slaapjes hoor, ik ben van mening dat die kleintjes zelf wel aangeven wanneer ze aan 1 slaapje minder toe zijn.
Als ik.het zou gaan rekken door eropuit te gaan dan zou hij gewoon slapen in de draagzak wandelwagen of fietsstoeltje, en als het al lukt dan slaapt hij vervolgens bijna de hele middag...
Dus ik geef nog mooi toe aan 2 slaapjes😊 elk kindje is immers anders en geen enkel kind is precies volgens de boekjes
Ik heb mij ook nooit wat aangetrokken van wakkertijden enz
4 maanden geleden
Hier over op 1 slaapje sinds zijn 2de slaapje heel moeizaam ging, slaapt nu van 12 tot 2 ongeveer, afgelopen week wat ziek en weer 2 slaapjes. Nu is hij wel tussen 7 en 8 wakker dus hoeft hij minder lang wakker te zijn dan wanneer hij zo vroeg wakker zou zijn.
2 slaapjes zijn nog hartstikke prima lijkt me, en anders gewoon een kwestie van proberen!
Slaapjes blijven altijd een gepuzzel en ook als ik kijk bij vriendinnen zo verschillend 🫠
4 maanden geleden
Hallo,
Mijn dochtertje doet ook nog een ochtendslaapje van max een half uurtje. ( Wakker maken). Ze heeft er echt nog geniet van.
Of
als we op uitstap zijn, doet ze in de auto een kort dutje ( 10 minuten)
Na de zomer ging ik kijken of ik het ochtenddutje weg laat.
Het is afhankelijk per kindje denk ik. Sommige kinderen hebben het niet meer nodig. Maar mijn dochtertje wel nog dus laat ik het toe. 🙂
4 maanden geleden
Over het algemeen zijn kindjes tussen de 15 en 18 maanden toe aan 1 slaapje. Sommige zijn wat eerder sommige wat later. Er zit rond de 12 maanden nog een slaapregressie waarbij kinderen nu eenmaal rommelen met slapen. Dat gaat vanzelf weer beter.
Mijn dochter slaapt nog lekker 2x. Soms 2x 2 uur nog. Meestal 1x 2 uur en 1x 1,5.
4 maanden geleden
Ons zoontje heeft voorlopig nog 2 slaapjes nodig, zoals hieronder ook staat gaan ze pas rond 15-18 maanden naar 1 slaapje ☺️ Wel maak ik hem 2x wakker uit zn slaapjes omdat hij anders veel te lang slaapt overdag en dan savonds gaat spoken.
Hij slaapt nu om 9:00 en maak hem 10:00 wakker. Daarna gaat hij rond 13:15 weer naar bed en maak ik hem 15:00 wakker (mits hij nog slaapt haha)
4 maanden geleden
Voorlopig zie ik het bij ons niet veranderen. Sochtends is ze na 2 uur echt weer moe. Houden haar signalen aan en meestal zijn haar wakker tijden dan: 2-3-5 of 2-4-4.. zijn eigenlijk ook best soepel van 3 naar 2 slaapjes gegaan, gewoon door te laten slapen als zij moe was. Dus hoop dat dat straks ook langzaam vanzelf 1 slaapje wordt.
Volgensmij komt de echte overgang naar 1 slaapje ook pas rond 1,5.
4 maanden geleden
Reactie op ZoZ0nd4g
Ik las dit stukje bij slaaphandleiding (13 maanden), is van slaapcoach slee ...
Zo fijn dat dit wordt gedeeld. Ik werk in de kinderopvang op een babygroep en merk het vaker bij ouders die dan rond de 12/13 maanden al over willen op 1 dutje.
4 maanden geleden
Nou wij hebben het wel geprobeerd naar 1 slaapje en dat gaat eigenlijk heel goed. Hij was ook steeds 5u wakker of snachts een poosje. Nu niet meer (Kan toeval zijn). Eerste paar dagen gingen we er inderdaad op uit. Ff rust momentje in de kinderwagen lekker wandelen. Maar voor hij in slaap viel er weer uit en spelen en op pad naar mensen toe of winkels. En dan konden we het de eerste dag rekken tot half 12 en nu naar een week kunnen we hem zelfs om 13u naar bed doen omdat hij dus niet meer om 5u wakker is smorgens maar rond half 7.
4 maanden geleden
Ik zou gewoon lekker twee slaapjes houden als dat werkt voor je kindje, wat boeien al die schema’s en dergelijken nou? Elk kindje is anders toch. De mijne sloeg zelf vanaf 11 maanden al een dutje over, kreeg haar gewoon echt niet in slaap.. en als ze dan een tweede dutje deed dan sliep ze pas heeeeeeel laat ‘s avonds. Ze geven het echt zelf wel aan als ze er klaar voor zijn, dat merk je wel.
4 maanden geleden
Reactie op maklompo
Ik zou gewoon lekker twee slaapjes houden als dat werkt voor je kindje, wat ...
Precies dit dus!
4 maanden geleden
Mijn zoontje is net 1 en heeft echt nog behoefte aan 2 slaapjes. In de ochtend om 9:00 1,5 uur en in de middag om 14:00 1,5 uur. Hij slaapt deze meestal ook nog netjes en valt snel in slaap. Daarnaast gaat hij tussen 6 en 7 naar bed en wordt tussen 6 en 7 ook weer wakker. Zolang ik merk dat hierin niks verandert, hou ik het maar zo..