15 Reacties

4 maanden geleden

Geen tips maar lees mee ivm herkenning :')

4 maanden geleden

Het is normaal dat kindjes rond 1 jaar minder eten, ze groeien minder snel en hebben dus minder nodig. Snackjes gaan erin omdat ze het lekker vinden, niet per se omdat ze honger hebben. Blijven aanbieden, en als ze niet willen, dan niet 😄

4 maanden geleden

Reactie op Laurabrstk

Het is normaal dat kindjes rond 1 jaar minder eten, ze groeien minder snel ...
*Variatie aanbieden wilde ik zeggen

4 maanden geleden

Ik eet ook snackjes als ik geen honger heb 😱 want dat is gewoon lekker 🤣 Niet te druk om maken, komt vanzelf wel weer.

4 maanden geleden

Hier is avondeten al weken een drama, eigenlijk gewoon nit: vaak 0 hapjes.. Ik dacht, gaat wel over maar nu 3 weken later maak ik me wel zorgen. Ik blijf aanbieden, op verschillende manieren maar nope, meneer wil niet: superfrustrerend!

4 maanden geleden

Reactie op SuRoRoSi

Hier is avondeten al weken een drama, eigenlijk gewoon nit: vaak 0 hapjes.. ...
Oei dat is ook vervelend idd.. en als je het avond eten smiddags geeft of een potje of juist vers ?

4 maanden geleden

Oh joh mijn dochter eet pas een halve boterham in de ochtend en in de middag.. maak me echt geen zorgen zolang het goed met haar gaat!

4 maanden geleden

Ik zou me er niet te druk om maken. Misschien lust ze (havermout) pap? Dat gaat er hier goed in. Beter als een boterham. Hij eet in de ochtend pap en tussen de middag brood

4 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Oei dat is ook vervelend idd.. en als je het avond eten smiddags geeft of e ...
Ja 's middags zou ik nog kunnen proberen. Bedankt voor de tip. Vers vinden wij wel echt belangrijk dus dat zouden we niet zo snel aanpassen. Na het eten wil hij wel yoghurt dus hij is volgens mij mega testen!!!

4 maanden geleden

Mijn dochtertje heeft vanmiddag een halve avocado, 2 hapjes ei en 4 stukjes brood op. Ben blij als ik er een halve boterham in krijg. Fruit eet ze amper. Avond eten gaat nog het best maar is ook niet veel. Als ontbijt eet ze 1 of 2 eetlepels yoghurt of eenzelfde hoeveelheid pap. Ik geef nog borstvoeding en ze drinkt nog 3-4x overdag en ook zoiets snachts dus daar haalt ze het nu vandaan. Ben nu wel na het avondeten nog yoghurt aan het aanbieden. Dat eet ze dan nog op. Verder biedt ik de hele dag vanalles aan. Eet ze het niet dan niet.

4 maanden geleden

Hier werkt het heeeel goed om het broodje in stukjes te snijden en dan het aan een vorkje te prikken. Hij vindt het helemaal leuk dat dan zelf in zijn mond te doen. Dan opeens eet hij heel veel. Zonder vork niet of nauwelijks 😅 Voor avondeten geldt hetzelfde trouwens..

4 maanden geleden

Je kan wellicht elke maand even gaan wegen een tijdje voor je eigen gemoedsrust?

4 maanden geleden

Hier eet die juist erg veel, vind ik. Maak me daar soms zorgen over 🤣

3 maanden geleden

Lastig kan dit zijn hè… i know! Ik heb een nieuwe truc gevonden: zelf doen! Ik geef haar een lepel en daarmee gaat ze fanatiek aan de slag met haar hapje. Zo eet ze gewoon door tot ze voldaan is. Ik help haar wel met een eigen lepel zodat er ook iets in haar mondje komt ipv ernaast 😆 dat laat ze toe, zolang ze maar zelf met haar lepel mag. Keertje proberen? Doe haar een schort om met mouwen, geef haar een siliconen lepel en proberen maar😄

3 maanden geleden

Reactie op bkes

Lastig kan dit zijn hè… i know! Ik heb een nieuwe truc gevonden: zelf doen! ...
Ga ik zeker proberen (in de overkapping 😂